Syden i uke 7/8?

• Trådstarter Trådstarter Mammanittitre
  • Opprettet Opprettet
M

Mammanittitre

Guest
Hei :-)
Noen som har noen gode råd når man drar til syden? Ganske tidlig men likevel!

Sent from my iPhone using BV Forum

God hygene... Ha med deg antibac. Pass på at alt kjøtt er godt stekt, og vær skeptisk til salater ;)

Va i syden fra uke 6-8 med nr 1. Brukte mye håndsprit og var generel veldig skeptisk til mat. Spiste lite grønnsaker for å si det sånn.. Ellers er det jo viktig å drikke mye, samt passe på at du ikke blir for varm. Det gikk kjempefint for min del:) Lykke til!

Sent from my iPad using BV Forum mobile app

Uke 7/8 er ikke sent å reise. Det er ikke før i uke 32 ++ eller noe sånt, så det skal man ikke tenke på.
Jeg reiste til Spania i uke 12-14 sist graviditet og skal til Tyrkia i uke 14 denne gangen. Gleder meg :D

Ellers så er det for det meste det samme som hjemme.

• Husk å ta med vitaminer og folat.
  • Drikk vann fra flaske (noe man som regel gjør uansett).
  • Pass på maten du spiser (på samme måte som her hjemme) - godt stekt kjøtt, ikke spis visse type oster, ikke drikk vin ;) hehe
  • Vær flink med hygiene, vask hender ofte og bruk gjerne Anti-bac.
  • Bruk solkrem med god faktor - helst 20+. 20+ er jo det som er anbefalt i syden uansett hudtype uansett egentlig (for forbygging av hudkreft), men i tillegg gjør graviditetshormonene noe med huden slik at man lettere kan få skjoller når man utsetter huden for for mye sol (som man ikke blir kvitt senere :confused: )
  • Ikke ligg for lenge i sola med magen, da man vil unngå kokt baby ;) hehe...

Takk for svar, ser det er mye som er logisk her :-) går nok bra dette!

Sent from my iPhone using BV Forum

Back
Topp