Syden i sommer?

Delia

Saman er ein mindre aleine
Desemberskatter 2016
Noen som skal ut og reise i sommer? Litt usikker på hva som er lurt... Jeg og mannen hadde egentlig planlagt en uke alene til syden i sommer, men nå er jeg usikker påom jeg bør reise. Er konisert og det er en svært etterlengtet ivf spirer, så litt ekstra nervøs ;) Skal selvfølgelig høre med legene når jeg skal på kontroll om to uker, men vil gjerne høre hva dere tenker og hvilke planer dere har for sommeren!?:)

Skal til Kreta to uker i juli. Tenker at enten har det gått galt innen da, eller så er jeg kommet så langt at det vil føles trygt. Kommer nok til å sjekke godt vei til nærmeste sykehus og ha telefonummre klare til både det ene og det andre, men regner med det skal gå helt fint. Er 6+2 nå.

Jeg er også konisert og lurer veldig på om jeg skal dra på jobbtur I sep. Da skal vi fly til utlandet et sted, vet ikke enda hvor.. men lurer fælt på om det kan øke abortfare! Du får høre med legen din, men ville nok også hørt med flere for å se om svaret er så og si likt..

Drar til Kroatia i en uke i juni. Tenker at sydentur i sommer må være helt ålreit, men ville ikke dratt på høsten og mot vinteren :)

Backpacke rundt i Israel med en treåring og en ettåring. Regner med det går helt fint, bortsett fra at jeg kommer til å ha det litt tøft i varmen og blir litt tyngre å bære sekken ;-) En sånn tur som vår er nok ikke noe for en med svak livmorhals, men en uke avslappende sydentur ved stranda/bassenget ser jeg ikke skulle være noe mer risiko enn å være hjemme:-)

Skal reise en uke i juni og to uker i august. Snakket med gynokologen min og han mente det var helt greit og fly var hvertfall ingenting å bekymre seg for :)

Jeg er også konisert og lurer veldig på om jeg skal dra på jobbtur I sep. Da skal vi fly til utlandet et sted, vet ikke enda hvor.. men lurer fælt på om det kan øke abortfare! Du får høre med legen din, men ville nok også hørt med flere for å se om svaret er så og si likt..
Ja egentlig skal jeg på jobbtur i oktober, men lang flyreise, men det får vi se an ;)Sydenturen er jeg mer usikker på, for er jo da bare uke 16-17...

Skal en uke sørover i juni, jeg er mest spent på pigmentflekker i solen jeg da :) Krysser fingrene for at det går bra. Å fly i svangerskapet er ufarlig..

Backpacke rundt i Israel med en treåring og en ettåring. Regner med det går helt fint, bortsett fra at jeg kommer til å ha det litt tøft i varmen og blir litt tyngre å bære sekken ;-) En sånn tur som vår er nok ikke noe for en med svak livmorhals, men en uke avslappende sydentur ved stranda/bassenget ser jeg ikke skulle være noe mer risiko enn å være hjemme:)
Det var sprekt!! :D Ja med førstemann spilte jeg håndball til jeg var langt på vei, litt mer bekymringer denne gangen ;)

Skal reise en uke i juni og to uker i august. Snakket med gynokologen min og han mente det var helt greit og fly var hvertfall ingenting å bekymre seg for :)
Er du konisert og?

Skal en uke sørover i juni, jeg er mest spent på pigmentflekker i solen jeg da :) Krysser fingrene for at det går bra. Å fly i svangerskapet er ufarlig..
Ja god solkrem er et must :) Ja er ikke nødvendigvis redd for å fly, har nettopp vært i utlandet ;) Men litt annerledes om livmorhalsen er mye forkortet...

Skal hvertfall spørre om de kan måle ivmorhalsen på tul så får vi følge med utover :)

Ja god solkrem er et must :) Ja er ikke nødvendigvis redd for å fly, har nettopp vært i utlandet ;) Men litt annerledes om livmorhalsen er mye forkortet...

Hensyn i forhold til risikosvangerskap må jo tas i alle tilfeller. Førstemann her var kategorisert risiko pga fler årsaker, da turte jeg knapt å dra på hyttetur så ser den :)

Ja egentlig skal jeg på jobbtur i oktober, men lang flyreise, men det får vi se an ;)Sydenturen er jeg mer usikker på, for er jo da bare uke 16-17...

Har ikke spurt legen om det, men når er det de anbefaler å ikke fly? :) føler jeg heller vil være på sikre siden...PLUSS det blir sikkert party all day long så kan lige så godt være hjemme ;) ;)

I forrige svangerskap ( også født i desember) reiste jeg til Kreta alene med en 1 åring i juli:) jeg er konisert.... Ingen problemer annet enn at jeg var utrolig sliten... Og sinnsyk i avreisetdspunktet kom jeg frem til senere da:)

Har ikke spurt legen om det, men når er det de anbefaler å ikke fly? :) føler jeg heller vil være på sikre siden...PLUSS det blir sikkert party all day long så kan lige så godt være hjemme ;) ;)
Litt individuelt fra selskap til selskap, men du kan fly opp til fire uker før termin.Etter det må du ha legerklæring :) Ja jeg har ikke tenkt så langt ennå, får se an formen ;)

I forrige svangerskap ( også født i desember) reiste jeg til Kreta alene med en 1 åring i juli:) jeg er konisert.... Ingen problemer annet enn at jeg var utrolig sliten... Og sinnsyk i avreisetdspunktet kom jeg frem til senere da:)
Herlig med oppløftende svar ;) Men nå blir nok din ferie mer aktiv enn min, da jeg forhåpentligvis slipper å løpe etter mannen :p

Om man er konisert så får man tettere oppfølging :) ifølge legen nesten ukentlig I siste trimester.. kommer også til å be de måle på tul.. kjenner jeg bekymrer meg ganske mye for det her....
Ja jeg vil hvertfall at det skal sjekkes ordentlig. Bedre å vite enn å bekymre seg tilfelle :)

Back
Topp