Syden i 3.trimester?

bama

Glad i forumet
Oktobermirakler 2013
Vi har lyst å dra til syden og i slutten av august, da det er veldig rimelig å reise. Men vi ser på Tyrkia (altså varmt, 30 grader +) og jeg er da i uke 32 til 34, hvis vi reiser i to uker. Jeg skal sjekke med legen om jeg kan og bør ut fra formen min,men hva er andres erfaringer med syden så sent i svangerskapet? Jeg kjenner jeg blir litt skeptisk og tror jeg heller mot å ikke ta turen, men jeg lekte litt med tanken på litt varme og sol.

Jeg personlig hadde ikke dratt.. Synes det er altfor sent i svangerskapet til å reise så langt. Man vet aldri hva som kan skje, og jeg hadde ikke ønsket å ta sjansen og plutselig ende opp i fødsel i utlandet. Men det er min personlige mening da :)

Jeg hadde ikke dratt, men unner deg å dra om du føler deg trygg på det.

Gullet vårt født 10.04.12
Skal bli storesøster 03.02.14
skravler med *oida* :)

Jeg personlig hadde ikke dratt.. Synes det er altfor sent i svangerskapet til å reise så langt. Man vet aldri hva som kan skje, og jeg hadde ikke ønsket å ta sjansen og plutselig ende opp i fødsel i utlandet. Men det er min personlige mening da :)

Takk for svar, greit å høres andres meninger. Jeg synes selv det er sent, men samtidig får jeg nok ikke dra hvis det skulle være stor risiko for at noe skulle skje :) Hvor setter du grensen for å reise i svangerskapet? tenker selv at 7. måneder er sent, men vet ikke hva som er vanlig. Jeg får ofte høre jeg er hysterisk når det gjelder å være forsiktig i svangerskapet, så aner ikke :P

Jeg hadde ikke dratt, men unner deg å dra om du føler deg trygg på det.

Trygg og trygg, jeg ville tatt alle forhåndsregler før jeg hadde dratt. Men jeg kjenner det er flere faktorer som bekymrer meg enn som frister meg til å dra. Derfor jeg skriver her :)

Hadde nok ikke reist! Men vi har alle ulike grenser, så det er opp til hver enkelt! Bare forsikre deg om at flyselskapet fra utland transporterer gravide sent i svangerskapet!

Sent from my LG-P880 using BV Forum mobile app

Sniker litt.
Tyrkia i slutten av august er ofte rundt 40 grader.

<3 ønsker et lite mirakel <3
Skravler med _venter på deg_

Sniker litt.
Tyrkia i slutten av august er ofte rundt 40 grader.

<3 ønsker et lite mirakel <3
Skravler med _venter på deg_

Uææ, det er nok altfor varmt for meg. Det stod 32 grader på oversikten jeg så på.

Jeg hadde ikke dratt. Ikke fordi det er sent i svangerskapet, men fordi det er uhørvelig varmt der på denne tiden av året. Jeg var i sunny beach i uke 27 med 30 grader, og Det ble for varmt. :p

Hadde nok ikke reist! Men vi har alle ulike grenser, så det er opp til hver enkelt! Bare forsikre deg om at flyselskapet fra utland transporterer gravide sent i svangerskapet!

Sent from my LG-P880 using BV Forum mobile app

Ja, jeg har sjekket :) Jeg tror ikke vi blir å dra, men vi tenkte å vurdere det. Mange som reiser mye i svangerskapene sine, men jeg er redd for at formen skal gjøre det ikke blir noe hyggelig for min del.

Jeg hadde ikke dratt. Ikke fordi det er sent i svangerskapet, men fordi det er uhørvelig varmt der på denne tiden av året. Jeg var i sunny beach i uke 27 med 30 grader, og Det ble for varmt. :p

Ja, jeg tenker begge deler. At det er for sent, ikke at jeg tror noe blir å skje, men hvem vet. Varmen kan vel bli uutholdelig. Det er mest pga mannen og treåringen min som gjør at jeg har lyst å dra, men jeg vet ikke om jeg vil selv pga svangerskapet. Synd det var så rimelig og fristende :P Men mai til våren er også en mulighet. Har aldri reist med så små barn før, så vet ikke om jeg vil det heller.

Med SAS må du hjem før 35 fra utlandet og 37 i innlandet om du har vært frisk hele svangerskapet..

Takler varmen bra, så det hadde ikke bekymret meg personlig (men de fleste sliter jo i varmen når de er gravide). Men syns det blir så nært termin at jeg ville ikke dratt da..

Sent from my GT-P7500 using BV Forum mobile app

Vi avgjorde i gårkveld at vi ikke blir å ikke dra til syden. Det blir nok heller i mai/juni. Takk for innspill :)

Vi avgjorde i gårkveld at vi ikke blir å ikke dra til syden. Det blir nok heller i mai/juni. Takk for innspill :)

Vi kommer også til å reise til Spania i mai/juni neste år :) Foreldrene mine har leilighet der nede så har ingen betenkeligheter med å reise med en småttis da :)

Vi kommer også til å reise til Spania i mai/juni neste år :) Foreldrene mine har leilighet der nede så har ingen betenkeligheter med å reise med en småttis da :)

Så deilig med leilighet:) Vi tenkte dra til et hotell da, med oppvarmet basseng siden det neppe er så veldig varmt så tidlig på året. Da blir kos for både den yngste og for vår eldste jente vil jeg tro :)

Så deilig med leilighet:) Vi tenkte dra til et hotell da, med oppvarmet basseng siden det neppe er så veldig varmt så tidlig på året. Da blir kos for både den yngste og for vår eldste jente vil jeg tro :)

Ja skikkelig herlig :) Det hørtes ut som en god plan :)

Ja, ligger rundt 40 grader i august. (var i Tyrkia i to mnd i august/september for et par år siden, og synes det var varmt nok da!)
Var også i Tyrkia nå i slutten av juni, da var det 35 grader og enkelte dager uten vind - vil aldri reise til Syden igjen på sommerstid når jeg er gravid :p Hehe..
Men jeg vil tro at mai og starten/midten av juni må være fin tid å reise på :)
Neste gang skal jeg ikke til Tyrkia, og ikke på sommerstid! Drømmen er å reise på høsten, forlenge sommeren litt :)

Sent from my LT25i using BV Forum mobile app

Back
Topp