Syden, gravid, mat

Jodlesmurf

Gift med forumet
Januarskatter 2015
Vi skal til Syden i september. Nærmere bestemt Rhodos. Hva kan man spise og hva styrer man unna nedi der? Jeg er veldig forsiktig med hvs jeg putter i meg, fordi jeg mistet i uke elleve i januar!

Jeg holder meg vekk fra springvann og salat, men hva er trygt/ikke trygt ellers?

Noen som har erfaringer med sydentur og graviditet?

Nummer tre kommer 22.januar 2015 ! ;)

Is fra sånn kuleisbar fikk jeg beskjed om av legen, pga den blir åpnet og lukket mange ganger om dagen, så fin plass for bakterier

05.01.2015 <3

Is fra sånn kuleisbar fikk jeg beskjed om av legen, pga den blir åpnet og lukket mange ganger om dagen, så fin plass for bakterier

05.01.2015 <3
Samme beskjed fikk jeg,skal til Kreta i slutten av mnden:)
Min lege sa jeg kunne spise litt salat, kjedelig å gå i to uker uten å spise salat..
Ellers følger jeg det samme som hjemme:)

❤️️Termin 4.januar❤️

Var nettopp i rhodos, var da uke 13. Bodde på et 5* hotell med god kvalitet på maten, men holdt meg unna særlig oster jeg var usikker på, ulike typer kjøttpålegg (slik som hjemme), samt at jeg sjekket alt kjøttet om det er gjennomstekt:) salat spiste jeg litt av, ettersom dette var vasket og skyllt, samt så svært friskt ut! :) ellers spiste jeg det meste (som jeg vell og merke ikke ble kvalm av) hehe :)

Venter et lite gull i januar :)

Du kan spise salat så lenge den er vasket. Men å spise salat fra salatbar/buffet o.l hvor alle går å plukker selv ville jeg vært mer forsiktig med. På restaurantene så er det bare å spesifisere at du ønsker at de vasker alt av salat, tomat og sånn.

♡Jente 05.07.2013♡
♡Venter jente 04.01.2015♡

Vi reiser til Spania om halvannen uke. Man skal holde seg unna springvann. Så jeg kommer ikke til å spise salat og div rå grønnsaker på restauranter. Kun skylle det i flaskevann selv. Jeg kommer til å si ifra at jeg ikke skal ha isbiter i glasset også. I tillegg bør man spise godt stekt mat og drikke mye i løpet av dagen. + antibac :-)

Sent from my iPhone using BV Forum

Spania er litt anderledes enn Kreta o.l da det er ett såkalt "høyrisikoland". Så salat ute på restaurant osv er nono, for du aner ikke hvor godt de vasker dette, helst skal de da bruke flaskevann. Puss tenner i flaskevann og! Google gravid og spania og finn matportalens eller nhi sine anbefalinger, ikke artikler:) God tur!

Sent from my iPad using BV Forum

Legen min mener at man skal være forsiktig uansett når man reiser syd for København. Jeg har vært i Hellas under forrige graviditet, så da forholder jeg meg likt nå. Vil heller være på den sikre siden :-)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg var i Tyrkia i juli og holdt meg unna alt av salater, drakk selvsagt kun flaskevann, og gav beskjed på restauranter om at jeg ikke ville ha isbiter (i tilfelle de var laget av springvann). Gyn. min sa at salat og isbiter var de to tingene jeg burde holde meg helt unna. Ellers passet jeg på at alt kjøtt var gjennomstekt, og at melkeprod. var pastaurisert. Frukt skrellet jeg, eller vasket de i flaskevann på hotellrommet:)

Takk for gode råd. Er mye man skal ta hensyn til, og det med isbiter tenkte jeg ikke engang på..

Nummer tre kommer 22.januar 2015 ! ;)

Var hos jordmor i dag og fikk streng beskjed om å unngå salat da det i middelhavsområdet er såpass med toxoplasmose at det nesten ikke går an å skylle alt vekk en gang. Vi skal til Kreta om ca 2 uker. Skrelle frukt og grønnsaker. Pusse tennene i flaskevann. Vi skal bo på et 4 stjerners all inklusiv hotell. Håper de har skrelt agurken før de har laga tzatzikien :P ellers må jeg stå over det jeg gleder meg mest til der nede.... hahahaha....

Var nett på Kreta, spiste salat. Men gikk mest i kyllingfillet. Men sa til ungene at kattene og hundene ikke var lov ta i. Det aksepterte det! Verken jeg el barna spiser iskuler når vi er på ferie. Gjorde det samme med andremann når jeg var gravid på kreta og han er frisk og rask :-D

Termin 4.januar ❤

Var hos jordmor i dag og fikk streng beskjed om å unngå salat da det i middelhavsområdet er såpass med toxoplasmose at det nesten ikke går an å skylle alt vekk en gang. Vi skal til Kreta om ca 2 uker. Skrelle frukt og grønnsaker. Pusse tennene i flaskevann. Vi skal bo på et 4 stjerners all inklusiv hotell. Håper de har skrelt agurken før de har laga tzatzikien :P ellers må jeg stå over det jeg gleder meg mest til der nede.... hahahaha....

Der vi bodde hadde de skrelt agurken til frokosten og ;-)

Termin 4.januar ❤

Hvor på Kreta skal dere?? Vi reiser til Platanias 23 aug:)

Termin 4. Januar:)

Back
Topp