Syden, baby!

Mamsemoms

Forumet er livet
Februarlykke 2016
Sommerferie nærmer seg og vi skal besøke min onkel i vakre Hellas. Hele bølingen denne gangen: mannen, lillegutt (3,5 år), lillesøss (5 mnd) og jeg.

Så da lurer jeg på dine beste tips for reise med barn. Flyturen og oppholdet, sådan. Setter pris på alle tips :-) Vi har tilgang på det meste og har vel egentlig ikke tenkt så mye enda, bort sett fra god solbeskyttelse og være inne å slappe av når solen står høyest på himmelen ;)

Også lurer jeg fælt på hvordan dere pakket barnestolene om dere har sendt den som spesialbagasje før. Vi har pram pack til vognen, så den er grei, men barnestoler har vi ikke sendt før. Jeg tenkte å polstre den med en dyne, bobleplast og mengder gaffateip, men kom gjerne med innspill :P

Beste råd er å slappe av og tenke at alle skal få en fin ferie.
Det meste kan kjøpes, men må ha med:
Solkrem, paracet, stelleprodukter, smokk, klut og ett par kjente leker/bøker/aktivitetshefte. Samt klær da:)
Har nettopp vært I Asia med begge våre barn, turen gikk som en drøm :)

Bilsete til minsten hadde vi med inn på flyet (i fjor også). Til vesla leide vi i fjor, men måtte ta med i år. Delte det i to, surret bobleplast rundt og fikk det i den største kofferten.

Slapp av og ikke stress i fra dere går inn på flyplassen.

Har reist mye med barn over hele verden, og lar det gå på deres premisser. Aldri opplevd vrange unger på tur, selv på 12 timers flyturer.

Beste råd er å slappe av og tenke at alle skal få en fin ferie.
Det meste kan kjøpes, men må ha med:
Solkrem, paracet, stelleprodukter, smokk, klut og ett par kjente leker/bøker/aktivitetshefte. Samt klær da:)
Har nettopp vært I Asia med begge våre barn, turen gikk som en drøm :)

Bilsete til minsten hadde vi med inn på flyet (i fjor også). Til vesla leide vi i fjor, men måtte ta med i år. Delte det i to, surret bobleplast rundt og fikk det i den største kofferten.
Hadde dere bestilt ekstra sete da? Og monterte liksom? :-) eller fikk dere ha det i håndbagasje-luken?

I fjor passet han fortsatt babysetet og jeg ringte flyselskapet og hørte om vi kunne ta med setet om bord. Det var greit. Flyene er jo giga og har mye plass. Hadde ikke betalt for eget sete, men fulgte med på flyet om sjekket hvor fullt det var :p

I år hadde han eget sete og vi hadde bilsete i setet. Men fikk også plass i hattehylla også :)

I fjor passet han fortsatt babysetet og jeg ringte flyselskapet og hørte om vi kunne ta med setet om bord. Det var greit. Flyene er jo giga og har mye plass. Hadde ikke betalt for eget sete, men fulgte med på flyet om sjekket hvor fullt det var :p

I år hadde han eget sete og vi hadde bilsete i setet. Men fikk også plass i hattehylla også :)
Om bord som i spesialbagasje eller med inn der dere satt? :-) Kanskje høre om det er en mulighet Evt, så slipper vi Styre med å legge det på båndet:-) så redd det skal bli ødelagt!

Om bord som i spesialbagasje eller med inn der dere satt? :) Kanskje høre om det er en mulighet Evt, så slipper vi Styre med å sende det:)
Inn der vi satt ja :)

Vi leide sete i fjor, da M var 18 mnd (var i Hellas vi og). Ta med babynestet, så har lille sine kjente lukter :)

Om dere skal ha med bilsete ombord i fly må ekstra sete bestilles, i allefall om det er større enn tillatt håndbagasjestørelse for d aktuelle flyselskapet. Og isåfall er det en håndbagasje, og da må dere ta med en mindre annen kolli. D er ikke sikkert d er problematisk for dere, men har satt barnefamilier som kommer om bord med så mye bagasje at de omtrent ikke klarer å bære alt! ☺️ hilsen flyvertinna som har sendt MANGE bilstoler ned i bagasjerommet

Om dere skal ha med bilsete ombord i fly må ekstra sete bestilles, i allefall om det er større enn tillatt håndbagasjestørelse for d aktuelle flyselskapet. Og isåfall er det en håndbagasje, og da må dere ta med en mindre annen kolli. D er ikke sikkert d er problematisk for dere, men har satt barnefamilier som kommer om bord med så mye bagasje at de omtrent ikke klarer å bære alt! ☺️ hilsen flyvertinna som har sendt MANGE bilstoler ned i bagasjerommet
Vi bestemte oss for å sende den på båndet:-) Rett og slett av grunnen du sier. Vi skal få med oss to unger inn også :P

Hvordan er det med frukt og bakterier i Hellas? Lillemor får litt smaksprøver i babyfeeder om dagen. Kan hun få det i Hellas og? Er vel melkeprodukter og kjøtt som har en annen bakterieflora enn vår? Eller er jeg på bærtur :-)

Back
Topp