Sy klær? *bilde*

Skogs Alven

Glad i forumet
Nå har jeg fått meg symaskin og er i full gang med å sy klær! [:)]
Ikke at jeg har noen erfaring eller mønster men [X(] Det er bare utrolig morro!

Er det noen av dere som syr?
Hadde vært kjempe artig å evnt. sett litt av det dere har laget [:D]

ORIGINAL: ~Nathalies mamma~

jeg syr av og til. Har sydd dukkeklær, vanlige klær også syr jeg snøggel bøggels[:)], har ikke så mye bilder, men snøggel bildene er på snøggel tråden[;)]

Så morro! Synes snøggel(ene) dine er skikkelig flotte! [:D]
Syr du etter mønster eller på frihånd
?
Hadde jeg bare hatt en baby å puttet oppi de, skulle jeg gjerne bestillt en av deg [;)]

ORIGINAL: Kittekat

Ja, sydde alt mulig før. Dukkeklær, kostymer, vanlige klær, gardiner, puter - ja, you name it. Dessverre har alt enten brent opp eller blitt borte under flytting.[&o]

Wow, skikkelig sydame du jo! [:D] Så flink!
Brent opp? [:-] Uff a meg... så forferdelig trist. [&o]

Skulle du få ånden over deg kan du jo sette deg forran maskina og sy litt igjen. [:)]
Jeg beundrer virkelig folk som syr "ordentlige" ting! *fnis*

Så utrolig fin jakken var! WOW....[:-][:D]
Du er jo utrolig flink!!

Jeg har aldri prøvd meg på møsnter selv, synes det ser så komplisert ut, hihi! [8D]
Men en gang må bli den første!

Akkuratt nå er jeg ferdig med en bluse, et skjørt, armvarmere og underbukser/bloomers (sånne lange blonde underbukse saker de hadde under skjørtene før)

Jeg kan kanskje få sambo til å ta et bilde å legge det ut etterpå! ^^

Åh nei, jeg er bare lat! hihi! [:D]

For å være ærlig tør jeg ikke begi meg ut på mønster enda, jeg har liksom for meg at det er utrolig komplisert.
Og når det prikker i fingrene og jeg MÅ være kreativ kan ikke ting ta for lang tid å få til *fnis*
Men det er kanskje ikke så vanskelig som jeg tror. [8|]

Her er et bilde av det siste jeg har laget:

Man ser ikke underbuksa og blusen så godt, men.
Korsettet er bestilt fra statene, og strømpene kjøpt på ebay [;)]

ORIGINAL: ~Nathalies mamma~

stilig! Flink du er! Imponerende at du klarer deg uten mønster syns jeg.Har prøvd meg på dukkeklær uten mønster men det ble ikke bra[:D]!

er helt imponert jeg oxo

Tusen takk begge to!
Med litt knoting og prøving fikk jeg det sånn tålig til [;)]
Da jeg lagde blusen måtte jeg hente en annen jeg hadde fra før for å få tips til hvor sømmene skulle være o.l

Jeg vurderer å bestille mønster på korsett. Skikkelig treningskorsetter (som det jeg har på meg på bildet. )
Men det er veldig vanskelig vet jeg [&:] Masse masse arbeide!
Uansett hadde det nok vært mer økonomisk for meg, siden skikkelige korsetter koster vilt mye! [;)]

Så flink du er!! Så fine detaljer på skjorta. [:)]

Jeg er utdanna kjole -og draktsyer, så har nå sydd en del. Men det blir mest på hobbybasis. [:D]

ORIGINAL: tullmusa

Så flink du er!! Så fine detaljer på skjorta. [:)]

Jeg er utdanna kjole -og draktsyer, så har nå sydd en del. Men det blir mest på hobbybasis. [:D]

Åh takk Så koselig! [:)]
Det er sånn her jeg nesten går kledd dagelig *ler* Så jeg har funnet ut at det nesten er likegreit å sy ting selv.
Det er så sjeldent jeg finner noe som passer kleskapet mitt i butikkene.

Du verden.. kjole og draktsyer! så kult! [:-] Det visste jeg ikke!
Det hadde vært utrolig morro å sett noe du har laget!

ORIGINAL: Bateriq

jeg syr ikke nei, men her er en fin side å få inspirasjon fra andre som syr selv :) mange kjempeflinke folk der inne. får lysst til å sy selv av og til når jeg ser hvor mye fint de kan lage [:D]

http://www.craftster.org/forum/index.php?board=7.0

Tusen takk for linken Bateriq! [:D]

Der var det mye fint! Jeg ble skikkelig inspirert selv jeg nå! hihi!
Og tro det eller ei dere, nå har jeg nettopp bedtilt mine 2 første mønster! iiik [&:][:-]

http://members.sparedollar.com/swstecker/M4861[1].jpeg[/image]
http://img.inkfrog.com/pix/swstecker/M5157[1].jpeg[/image]

Håper dette går bra! [:D]

Back
Topp