Svulst i hypofysen :(

FrkNordby93

Forelsket i forumet
Idag fikk jeg vite noe som gjør meg veldig redd... Jeg fikk svar på blodprøven jeg tok forrige uke. Viser seg at hormonet som gjør at man kan amme lå på 984 i verdi, men skal egentlig ligger på 500 - 700.. Legen min mistenker at jeg kan ha en GODARTET svulst over senteret som styrer eggløsning og alt.. Kjenner jeg er VELDIG redd.. Sitter å er helt på gråten.. Hva visst dette er en svulst som har gjort at jeg ikke har klart å bli gravid?
 
Idag fikk jeg vite noe som gjør meg veldig redd... Jeg fikk svar på blodprøven jeg tok forrige uke. Viser seg at hormonet som gjør at man kan amme lå på 984 i verdi, men skal egentlig ligger på 500 - 700.. Legen min mistenker at jeg kan ha en GODARTET svulst over senteret som styrer eggløsning og alt.. Kjenner jeg er VELDIG redd.. Sitter å er helt på gråten.. Hva visst dette er en svulst som har gjort at jeg ikke har klart å bli gravid?
Prolaktinet hemmer eggløsning. Jeg har selv vært gjennom 3 målinger fordi jeg lå rett over 500. Tror at du ikke trenger å bekymre deg for dette, men forstår godt det er skremmende <3 Håper du får svar på hva det er og hjelp til å få prolaktinet ned.
 
Prolaktinet hemmer eggløsning. Jeg har selv vært gjennom 3 målinger fordi jeg lå rett over 500. Tror at du ikke trenger å bekymre deg for dette, men forstår godt det er skremmende <3 Håper du får svar på hva det er og hjelp til å få prolaktinet ned.
Ja, jeg venter på time til MR, men vil det da være enklere å bli gravid når man får dette ned?
 
Ja, jeg venter på time til MR, men vil det da være enklere å bli gravid når man får dette ned?
Sånn jeg har forstått det så kan dette være en faktor fordi det hemmer el. Har du mens? Jeg fikk ikke mens, derfor gyn sjekka hos meg. Snakka med ei som hadde opplevd det samme- hun fikk tabletter for å få prolaktinet ned. Der fant de ingen svulst,om jeg forstod rett.
 
Så leit at du har blitt så skremt. Jeg forstår at det er lett å bli skremt når man hører ordet svulst, men hypofyseadenomer lar seg heldigvis som oftes behandle ganske greit. Enten med medisiner, eller med en ganske grei operasjon. De svulstene som produserer prolaktin (det hormonet du har for mye av) behandles oftest bare med medisiner, og skrumper inn. Dette kan være noe av årsaken til at det har vært vanskelig å bli gravid, og det kan godt hende det går lettere når årsaken til forhøyet prolaktin behandles. (Uansett om det er en svulst eller ikke)

Som sagt, skjønner at du ble redd, men dette går nok veldig veldig bra :)
 
Jeg har en venninne som har dette. Regulerer det med medisin da hun ikke ønsker å operere. De har brukt litt tid på å få de barna di har. Men har fått 2 stk naturlig :)
 
Jeg hadde prolaktinnivå på 1500,fikk påvist en abnom på 7 mm på mr. Fikk dostinex for å få ned produksjonen av prolaktin og syklus stabiliserte seg ganske fort etter jeg begynte på behandling. Så ikke vær bekymret, det går nok helt sikkert bra :)
 
Back
Topp