Svisker?

LykkeligGift

Forumet er livet
Desemberskatter 2016
Januar 2017
Tror jr er forstoppet. Ikke helt unormalt at det går et par dager mellom, men jeg har en dårlig følelse. Føler ikke malt har funket for oss, så jeg vurderer svisker. Han er jo 4mnd nå, men vi har ikke startet med grøt eller noe. Akkurat byttet mme merke, så tenkte å la magen hans bli vant med den først.

Kan jeg gi sviskemos mon tro? Hvor mye? Eller bare ha litt is i magen? Ungen er smørblid.

Ingen aning, men det er jo mange som gir gulrot, søtpotet, avokado osv. som første smaksprøve, og ikke nødvendigvis grøt. Så hvorfor ikke sviske..? Tenker bare høyt her [emoji4] Hva med å ta en telefon til helsesøster å høre?

Jeg starta med sviskemos en uke før han var 4 mnd av denne grunn. Tenker det er greit å venne ham til det først siden han sliter med magen, sånn at jeg vet jeg har den å ty til om det blir problemer når han skal få grøt. Forsøker å gi en ts, er på dag 3 nå uten at mer enn max en halv ta har nådd magen hans sammenlagt. Så i starten regulerer de jo mengden selv siden det ikke klarer spise stort. Etter hvert merker du jo fort hvor mye magen tåler av det.

Ingen aning, men det er jo mange som gir gulrot, søtpotet, avokado osv. som første smaksprøve, og ikke nødvendigvis grøt. Så hvorfor ikke sviske..? Tenker bare høyt her [emoji4] Hva med å ta en telefon til helsesøster å høre?
Er det jeg også tenker. Helsesøster er udugelig dessverre :(

Jeg starta med sviskemos en uke før han var 4 mnd av denne grunn. Tenker det er greit å venne ham til det først siden han sliter med magen, sånn at jeg vet jeg har den å ty til om det blir problemer når han skal få grøt. Forsøker å gi en ts, er på dag 3 nå uten at mer enn max en halv ta har nådd magen hans sammenlagt. Så i starten regulerer de jo mengden selv siden det ikke klarer spise stort. Etter hvert merker du jo fort hvor mye magen tåler av det.
Lurt! Bruker du fra sånn smoothiepose eller?

Hadde fint latt lille smake et par t-skjeer med sviskemor. Med mme vil man vel ha avføring daglig?

Likle her har fårt pære noen ganger. :kr

Lurt! Bruker du fra sånn smoothiepose eller?
Kjøpte glass først, kan stå åpent i 2 dager. Kjøpte i dag svisker og skal lage selv å fryse ned. Fikk tips om å klemme helt flatt, fryse og brekke av den lille biten man trenger nå i starten når de spiser så lite. Da tiner det fortere enn å ha det i isterninger. Avkoket fra sviskene passer også etter hvert å koke grøten på.

Du har sviskemos og sviske-drikk til 4 mnd og oppover å få kjøpt :)
Håper det ordner seg med magen til den lille :)

Du kan gi litt Sviskemos ja, men som med alt annet nytt begynn med lite og øk sakte på [emoji846] Lykke til [emoji4]

Back
Topp