Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: Guria
Jeg lager selv! [:D] Gir en terning pr. dag (den ferdige mossen ble frosset ned i isterning-brett, løsnet dem etter at var frosne og samlet dem i en boks i fryseren).
Har spist sviskemos fra glass og, men den hjemmelagde er helt klart den beste [:D]
ORIGINAL: småsmurf
Jeg lager selv! [:D] Gir en terning pr. dag (den ferdige mossen ble frosset ned i isterning-brett, løsnet dem etter at var frosne og samlet dem i en boks i fryseren).
Har spist sviskemos fra glass og, men den hjemmelagde er helt klart den beste [:D]
Hvor kjøper du svisker henne? De e sånn pose eller?
Tenkte faktisk på å tørke plommer til høsten, men hvordan kjør man det da?[:)]
ORIGINAL: småsmurf
Hvor kjøper du svisker henne? De e sånn pose eller?
Tenkte faktisk på å tørke plommer til høsten, men hvordan kjør man det da?[:)]
Jeg brukte vanlig stenfrie svisker som du får kjøpt i butikken.
Fulgte en oppskrift jeg fant på nettet som sa 100 gram svisker i 3 dl vann som skulle kokes i ca. 10-15 min. Vannet helte jeg av (sparte på det) og kjørte sviskene i blenderen. For å få rett konsistens helte jeg i litt og litt av vannet fra kokingen. Og vips, ferdig mos [:)]
Har forresten akkurat laget aprikos mos også. Gjorde på samme viset, bare at jeg helte i hele posen med aprikos og helte på med vann (brukte ingen mål). Det smakte også veldig godt [:D]
ORIGINAL: sjanetta
stemmer også på ferdig mosen, er den beste ja! [:D]
har tatt vare på disse glassa vi har kjøpt på butikken med ferdig mos, fylt på med hjemmelaga i de og puttet i fryseren.
Har noen jeg har blandet med litt plomme også- hun elsker dem![:D] er jo så morro å lage maten selv da[:)]
i morgen prøver jeg meg på å lage hjemmelaget grøt.
ORIGINAL: *Saile sin mamma*
det er så supersmart å fryse ned i terningformer, for da kan man ta opp bestemt megnde selv også tar det ikke så lang tid å tine:)