Svir!!

Guest
Hei! Jeg er en 20 år gammel kvinne som er gravid med min første. Er 21 uker på vei i dag og har slitt litt med tanker om urinveisinfeksjon. Har hatt det en del ganger før.. Og nå er det slik at jeg svir litt når jeg tisser. Jeg snakket med jordmor da jeg var på ultralyd og leverte en urinprøve som jeg hadde med. De fant pittelitt blod i den, men ikke noe som var å ta tak i.. Jeg leverte deretter en urinprøve til fastlegen min, eller... kontordamen til fastlegen min.. Så sjekket hun urinen med en pinne, og innen et halvt minutt hadde hun svaret, og hun sa urinen var helt fin. Men jeg syns det er så merkelig. Jeg svir i ny og ned rundt urinrør-åpningen og jeg synes urinen så grumesete ut da jeg så på den i prøveglasset. Hva tror dere?
 
Hei!

Vil bare skyte inn her at jeg hadde noe lignende; måtte konstant tisse og det kom bare noen dråper. Urinprøve hos legen var fin, det samme hos jordmor. Tilfeldigvis tok de ny urinprøve på føden da jeg var der pga magesmerter. De fant bittelitt blod (1+), og da hadde de standard rutine på å sende den til dyrkning (noe verken lege eller jordmor gjorde, men som jeg i etterkant har lest at de egentlig skal gjøre ved symptomer på urinveisinfeksjon). Fikk svar 20 dager etter at jeg hadde oppvekst av gruppe B streptokokker som måtte behandles umiddelbart med penicillin, samt jeg må få penicillinbehandling under fødselen.

Ikke meningen å skremme, det kan jo være du har noe helt annet. Men jeg ville bare si fra, for jeg ble selv veldig letta over å ha funnet det ut før fødsel.
 
Back
Topp