Svingninger i LH, flere?

Nr 2 : )

Glad i forumet
Marsfiolene 2026 ♡
Tester etter el og fikk en stigning for to dager siden, men nå har de blitt svakere igjen. El skulle skje i morgen egentlig.
Forrige syklus hadde jeg en stigning en mandag, forventet egentlig el torsdagen etter men streken ble svakere for så å bli positiv søndagen. Altså nesten en uke etter første stigning.

Noen som har opplevd dette? Er det normalt, eller kan kroppen ha begynt å slite ned å slippe egget og derfor må ha to forsøk?

Det er normalt ha litt svinginger i styrken på testene :) men nå vet jeg ikke hvor sterke svingninger det er snakk om hos deg :)

Tester etter el og fikk en stigning for to dager siden, men nå har de blitt svakere igjen. El skulle skje i morgen egentlig.
Forrige syklus hadde jeg en stigning en mandag, forventet egentlig el torsdagen etter men streken ble svakere for så å bli positiv søndagen. Altså nesten en uke etter første stigning.

Noen som har opplevd dette? Er det normalt, eller kan kroppen ha begynt å slite ned å slippe egget og derfor må ha to forsøk?
Jeg har en sånn syklus nå. Ifølge normal syklus skal jeg ha eggløsning nå til fredag/lørdag, men forrige torsdag hadde jeg en plutselig økning, som deretter avtok. Deretter tok den seg opp igjen for noen dager siden, for så å avta enda en gang. I går gikk den opp igjen, og fortsatte å stige utover kvelden. Tok test igjen i dag tidlig, og da var den enda sterkere. Så ser ut til at jeg myligens vil få EL til rundt helga likevel.

Forrige syklus hadee jeg symptomer nesten ei uke før forventa EL, men fant aldri EL på testene. Basert på når TR kom, hadde jeg nok EL en hel uke etter normal syklus. TR var nemlig forsinka med ei uke. Håper denne syklusen blir normal.

Jeg anbefaler deg å fortsette å teste til du eventuelt får ny stigning og topp. Men jeg skjønner frustrasjonen veldig godt. Har kjent mye på den selv de siste to syklusene. Lykke til!

Mine EL-tester svinger. Tar hver morgen fra cd 8/9- 25, har også testet nært TR. Cd 8-12 og når TR nærmer seg er de sterkere enn ellers i syklusen. Når jeg har EL får jeg tydelig positiv test, de skiller seg klart ut selv om det svinger gjennom syklusen.

Mine svinger også litt, men er veldig svake etter EL, nærmest usynlig strek etter EL. Mot EL har det vært en tydelig strek. Har bare gjort dette i en syklus da, så er absolutt ikke dreven på dette, men begynner testingen igjen i dag på CD5 ettersom jeg fikk positivt utslag på CD9 forrige syklus. Oppdaterer i dagboken hvis du vil følge der :) Har skrevet om og lagt ut bilde av tester fra forrige PP også.

Nå ble den plutselig supersterk igjen, nesten like sterk som kontrollstreken. Jeg har også veldig svake etter el, men nå de siste pp har de gått fra å være ganske sterke til å bli nesten positiv, før de går tilbake til å bare være sterke før de blir positive. Jeg skal fortsette å teste og håper den blir positiv i ettermiddag.
Frustrerende når de tuller sånn ja. :meh:

36E4B356-9CFF-42B9-9E36-CF0EF7919EAA.jpeg

990A7B01-76B7-4B87-8DCA-66D442A07BD2.jpeg

E475B33D-91E1-45F7-B435-6F65297FEC5A.jpeg

Her har jeg denne syklusens dag 11, 12 og 13. Skjønte ingenting på dag 12, og trodde jeg hadde misset EL.

Vet ikke om det er normalt, men min svinger i hvert fall sånn her.

Vedlegg

• 681152F0-F2AD-4433-95F4-1A8D5E0B65D2.jpeg
    681152F0-F2AD-4433-95F4-1A8D5E0B65D2.jpeg
    20,9 KB · Visninger: 108
Åh, det blir spennende da! Krysser fingrene for deg.

Tusen takk! :) Jeg er veldig spent. Fikk positivt utslag på dag 9 forrige syklus, men vet jo ikke om det er normalt for kroppen min ettersom jeg tok ut spiral i midten av mars og ikke klarer å huske syklusen mange år tilbake. Legger ut i dagboken min etterpå :)

Hei. Er denne eggløsningstesten positiv? Har ikke prøvd disse før:happy:

Vedlegg

• IMG_20200418_214731.jpg
    IMG_20200418_214731.jpg
    17 KB · Visninger: 117
Back
Topp