Svingende blodtrykk

Ønskedrøm

♡ mamma til tre skatter ♡
Septembermødre <3
Andre her som har varierende blodtrykk? Mitt svinger så fra gang til gang, synes det er rart. Overtrykket har hele tiden vært forhøyet. Hva ligger dere med litt forhøyet blodtrykk på?

Mitt er også litt forhøyet, men varierer en del. Siste målingen var 136/89. Det var ikke alarmerende høyt, mente de, men de skulle følge med på det.

Jeg og blir fulgt ekstra opp og har kontroll hver 14. dag. Bra de følger det opp siden jeg forrige gang ikke merket noe til det høye blodtrykket mitt.

Hva ligger ditt på da? Synes egentlig ikke mitt var så høyt, men de mente visst det?

I dag var det 156/85 - det er ikke noe de gjør noe me enda, men passer vel på så det ikke stiger for høyt. Jeg hadde alvorlig svangerskapsforgiftning forrige svangerskap, hvor bt steg raskt. Nok derfor jeg får god oppfølging i henhold til bt. De vil vel helst ikke ha undertrykket over 90.

Leste forøvrig at svangerskapsforgiftning ikke kommer før tidligst i uke 20, så høyt blodtrykk før den tid har andre årsaker.

Blodtrykket mitt også svinger veldig. Har litt anlegg for å få høyt bt.
Jeg hadde svangerskapsforgiftning med førstemann. Kom de siste dagene. Med nr to fikk jeg mye oppfølging og gikk med blodtrykksmåler. Men det gikk bra under hele svangerskapet. De er litt obs på det nå også. Var litt høyt, men ikke noe å bekymre seg over sa legen.. 132/88 var det nå sist. 126/94 gangen før det...
Skal på ny sjekk i morgen.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Det er bra de passer ekstra på i allefall! :-) De har svangerskapsforgiftning i bakhodet hos meg, så går på forebyggende albyl-e . Håper den holder seg unna denne gangen :-)

Mitt blodtrykk e heller på andra sio av skalaen...var på nattevakt hin dagen å målte trykket til 89/57. Har logge rundt 100/60 til no. Hadde heilt vanlig 120/80 før graviditeten. E ein del plaga med svimling for tio!

Mitt blodtrykk e heller på andra sio av skalaen...var på nattevakt hin dagen å målte trykket til 89/57. Har logge rundt 100/60 til no. Hadde heilt vanlig 120/80 før graviditeten. E ein del plaga med svimling for tio!

Oi det var lavt ja! Skjønner godt du er svimmel!!

Har ikke for høyt, men et veldig lavt blodtrykk. ekkelt å gå rundt å være så svimmel hele tiden, har besvimt 3 ganger av det. Hadde det sånn med første også..

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Har ikke for høyt, men et veldig lavt blodtrykk. ekkelt å gå rundt å være så svimmel hele tiden, har besvimt 3 ganger av det. Hadde det sånn med første også..

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Ja skjønner godt at det er ubehagelig. Kan man gjøre noe med for lavt blodtrykk da? For å få det opp?

Fått beskjed fra legen at det i samråd med gyn er bestemt at jeg skal måle blodtrykk hver uke! :-) Så glad for god oppfølging :-)

Back
Topp