Svinekoteletter

Romle

Gift med forumet
VIP
Junibarna 2015
Hva serverer dere sammen med svinekoteletter? Skal ha det til middag i dag...

Enten med sjy, poteter og surkål. Eller så bruner jeg dem og har dem oppi form med brun saus og grønnsaker, og lar dem langsteke i ovnen til de faller fra hverandre av mørhet! Namnam!

Poteter, saus og grønnsaker - tar de gjerne i form i oven som Orly skriver. :)

Ikke at vi har hatt det noen gang, men hjemme hos mamma var tilbehøret stekte poteter og grønnsaker og bearnaisesaus

Bakt eller kokt potet, sjy, grønnsaker og surkål som regel :)
Aldri hatt det hjemme her, men fått det sånn hos mamma eller svigers

Enten med sjy, poteter og surkål. Eller så bruner jeg dem og har dem oppi form med brun saus og grønnsaker, og lar dem langsteke i ovnen til de faller fra hverandre av mørhet! Namnam!

Hvor lang tid tar det? :) Langtidsstekingen, altså ;)

Hvor lang tid tar det? :) Langtidsstekingen, altså ;)
Så lenge man gidder egentlig. Eller i mitt tilfelle, til mannen er ferdig å jobbe overtid. :rolleyes: pleier å ha det i ovnen i kanskje 1.5-2 timer. På ganske svak varme. :) vi kaller det slurpekoteletter! :P

Så lenge man gidder egentlig. Eller i mitt tilfelle, til mannen er ferdig å jobbe overtid. :rolleyes: pleier å ha det i ovnen i kanskje 1.5-2 timer. På ganske svak varme. :) vi kaller det slurpekoteletter! :p
Går det med vanlige svinekoteletter eller bruker du da nakkekoteletter? Jeg syns svinekoteletter er så tørt, så om det finnes metoder for å gjøre de gode er jo det supert :D

Går det med vanlige svinekoteletter eller bruker du da nakkekoteletter? Jeg syns svinekoteletter er så tørt, så om det finnes metoder for å gjøre de gode er jo det supert :D
Blir nok best med nakkekoteletter, men jeg liker ikke det, så jeg bruker alltid svinekoteletter. :p funker veldig bra! Masse saus da! Den tykner veldig. :)

Jeg steker dem lett på begge sider, legger dem i en ildfast form, har et par ananas ringer på, baconost i hullet i ringene og gulost oppå.

Har i ovnen på 225 grader i 15-20 minutter ettersom hvor tykke de er.

Har stekte grønnsaker til

Litt forskjellig, poteter, ris, wok blanding, salat, fløtegratinerte poteter eller pomme fries :-) kommer helt an hva vi har lyst på der å da. Som regel blir det berne eller fløtesaus hvis barna vil ha det til, selv bruker jeg ikke saus til.

Back
Topp