• Forumet vil være nede på grunn av nødvendig vedlikehold mars 18. juli kl. 00:00 til kl. 02:30.

Svineinfluensavaksine

x1xSmuttulf

Andre møte med forumet
Jeg må bare uttrykke her min frusturasjon over at myndighetene anbefaler alle gravide å ta svineinfluensavaksine. Selv nekter jeg å ta denne vaksinen, spesielt nå som jeg er gravid. Hvem vet med sikkerhet at denne dosen vi får injisert ikke gir skader/senskader for barnet?
Hele svineinfluensaepedemien er hysteri.. etter min mening!

ikke om jeg tørr å ta noe som ingen har noe svar på hvordan det kan påvirket babyen

pga ETT dødsfall skal liksom alle gravide ta en vaksine man ikke vet bivirkningen av på gravide og foster? Den er nylaget... ingen vet hva slags skade den kan gjøre. Aldri i verden om jeg tar den. Ikke tale om. Ikke mens jeg ammer heller.
Det dør en haug med folk av influensa i Norge hvert år.. hittil har færre dødd av svineinfluensa enn hvordan det pleier å ligge ann med vanlig influensa.

Frustrerende. Håper det ikke vil skade mange fostre.... og jeg håper ikke gravide løper å tar denne vaksinen [:(][:(]

Og denne damen døde vel 3 eller 4uker etter fødsel?
Så jeg skjønner ikke hysteriet jeg [:-]

ORIGINAL: Labambie

Blir like fascinert hver gang jeg hører om folk som ikke tror på norske myndigheter.. Når det er anbefalt så er det en grunn til det folkens!!!!

Øh, først anbefaler de, så anbefaler de ikke og nå anbefaler de igjen..
Så virker jo ikke som de har helt kontroll selv en gang..
Og det er sikkert veldig lett for en som IKKE er gravid å sitte å si sånt..

Blir like fascinert hver gang jeg hører om folk som ikke tror på norske myndigheter.. Når det er anbefalt så er det en grunn til det folkens!!!!

Jeg blir like frustrert av alle som tar alt som leger og helsepersonell sier for god fisk også jeg. Man får bevist gang på gang at de bare er mennesker og skiter på leggen de også.

Er jo ikke rart gravide stiller spørsmål ved dette når ingen kan svare dem på noe [&:]

ORIGINAL: BlessItBe

Er jo ikke rart gravide stiller spørsmål ved dette når ingen kan svare dem på noe [&:]

Nemlig. Ettersom vaksinen er helt ny vet ingen virkning på bebbisen i magen. Og da er det veldig skummelt og bare hive dette i alle og enhver.[8|]
Men jeg håper og tror endel gravide er skeptiske til dette. Det er jeg ihvertfall. Jeg tar ikke medisin som ikke er avgjørende for å holde meg i live når jeg går gravid. Har et ansvar for den lille i magen.

ORIGINAL: TonjeJenta

Nemlig. Ettersom vaksinen er helt ny vet ingen virkning på bebbisen i magen. Og da er det veldig skummelt og bare hive dette i alle og enhver.[8|]
Men jeg håper og tror endel gravide er skeptiske til dette. Det er jeg ihvertfall. Jeg tar ikke medisin som ikke er avgjørende for å holde meg i live når jeg går gravid. Har et ansvar for den lille i magen.

Jeg er i hvertfall veldig skeptisk! Skal i hvertfall snakke med legen min om det, for jeg blir kjempe forvirra jeg.
Og, begynner å bli lei av at helsemyndighetene skal bli skrytt sånn opp i skyene. Føler jo ikke at man får svar på noe!

Nå har jeg ikke hatt noe influensa mens jeg har vært gravid. Ei svigerinne og mest sannsynlig sambo har hatt svineinfluensa allerede. Jeg har ikke blitt smittet... Da ser jeg ikke poenget for min egen del ihvertfall.

ORIGINAL: Smuttulf

Jeg må bare uttrykke her min frusturasjon over at myndighetene anbefaler alle gravide å ta svineinfluensavaksine. Selv nekter jeg å ta denne vaksinen, spesielt nå som jeg er gravid. Hvem vet med sikkerhet at denne dosen vi får injisert ikke gir skader/senskader for barnet?

Enig!!!!!

Nå er jeg så lei av hysteriet om dette, og skremselspropaganda mot gravide, at jeg har sendt mail til Folkehelseinstituttet..... [8D] Krysser fingrene for at jeg i det minste får et svar....

Leitt med hun som døde, og skremmende. Men det jeg ikke helt forstår; hun døde hele 3 uker etter fødselen??? Hun er jo da ikke lenger gravid?

Og 1 av mange tusen som er gravide er jo en liten promille. Like farlig å kjøre bil, om ikke farligere...

ORIGINAL: TonjeJenta

Jeg skjønner tankegangen.. Vet ikke hva jeg hadde gjort selv hvis jeg var gravid. Mest sannsynlig hadde jeg latt meg vaksinere da..
Hva med å ta en telefon til en jordmor, evt. fødeavdelingen å høre?

Problemet er at man kommer til å få forskjellige svar... [&:] Noen leger sier at man BØR vaksinere seg, andre sier man skal holde seg langt borte... Hva skal man tro da?

ORIGINAL: Grete71

Enig!!!!!

Nå er jeg så lei av hysteriet om dette, og skremselspropaganda mot gravide, at jeg har sendt mail til Folkehelseinstituttet..... [8D] Krysser fingrene for at jeg i det minste får et svar....

Leitt med hun som døde, og skremmende. Men det jeg ikke helt forstår; hun døde hele 3 uker etter fødselen??? Hun er jo da ikke lenger gravid?

Og 1 av mange tusen som er gravide er jo en liten promille. Like farlig å kjøre bil, om ikke farligere...

Tror de startet fødselen 3 uker før termin, fordi hun var syk, mener jeg å ha lest. Men er helt enig i at det er litt vel hysterisk. Jeg tør ikke ta denne vaksinen som aldri har vært prøvd ut før.

ORIGINAL: Tuttlings

Enig!!!!!

Tror de startet fødselen 3 uker før termin, fordi hun var syk, mener jeg å ha lest. Men er helt enig i at det er litt vel hysterisk. Jeg tør ikke ta denne vaksinen som aldri har vært prøvd ut før.

Vi får vel aldri skikkelig svar på hva som egentlig hendte.... [8|] Hvorfor og slikt. Så da får vi liksom heller gruble selv... Og bli KOKO!!!!! [:@]

ORIGINAL: Emmeline

Enig!!!!!

Hun fikk vel svineinfluensa mens hun fortsatt var gravid.

Ja hun fikk det, men at hun skulle dø så lenge etterpå? Men kanskje hun var SKIKKELIG syk disse tre ukene? Men hvorfor kan de ikke informere skikkelig?

Hørte også nå et nyss om at hun var fra Somalia. De fra andre land ER mer utsatt enn nordmenn/europeere, mener jeg å ha lest.

men det blir jo bare spekulasjoner siden de opplyser så lite...

Hva som skjedde med den kvinnen som døde er vel irrelevant i forhold til vaksinering eller ei, det er allerede veldokumentert hvilken risiko det er for gravide.
Myndighetene har heller ikke godt fram og tilbake på vaksinering av gravide, de bare gjentar anbefalingen.

Ingen kan tvinge noen til og ta den, men husk at de som kan mest om dette mener at sykdommen er vesentlig mye farligere en vaksinen.

ORIGINAL: Andy Dufresne

Hva som skjedde med den kvinnen som døde er vel irrelevant i forhold til vaksinering eller ei, det er allerede veldokumentert hvilken risiko det er for gravide.
Myndighetene har heller ikke godt fram og tilbake på vaksinering av gravide, de bare gjentar anbefalingen.

Ingen kan tvinge noen til og ta den, men husk at de som kan mest om dette mener at sykdommen er vesentlig mye farligere en vaksinen.

JEG synes ikke de begrunner hvorfor du skal ta vaksinen godt nok, nei. De sier bare at gravide er i risikogruppen, pga fare for komplikasjoner. Og når 1 av så mange tusen som ER gravide, har blitt smittet og dør, så synes jeg risikoen er LITEN.

Svineinfluensaen er en MILD influensa i utgangspunktet - men mange kom til å bli smittet (dèr bomma de jo også ganske kraftig...).

Så ja, jeg mener at hele greia er hysterisk....

Vel, dette er vaksineindustrien og myndighetene i et nøtteskall.
Hadde aldri tatt den vaksinen, ihvertfall ikke om jeg var gravid. Jeg vaksinerer ikke i utgangspunktet da.
Synes det er direkte tragisk at den blir anbefalt gravide!
Var det ikke til og med denne vaksinen som produsentene fraskrev seg alt ansvar for hva som kunne skje med tanke på bivirkninger og lignende? Sier sitt bare det.

Må bare kopiere inn det jeg skrev på januar-forumet, der har vi samme diskusjonen nemlig....

"Legen min sa at AKKURAT dette kom til å skje....

Nå har de bestilt vaksine så alle i Norge kan ta 2 doser, og ettersom svineinfluensaen ikke har hatt slikt omfang som de trodde, så sitter de nå med STORE lagre vaksine som de må få solgt ut...
Så da er det en luring fra legemiddelindustrien som kommer å hvisker en i pressen i øret og sier at "Det er nååååå det skjer, nå trenger ALLE vaksine", og KNIPS- så vil mange flere ta vaksinene allikevel...

Bare vent, i januar kommer akkurat det samme til å skje, for da skal de tømme restlageret sitt.... "

ORIGINAL: AnnaFrost

Vel, dette er vaksineindustrien og myndighetene i et nøtteskall.
Hadde aldri tatt den vaksinen, ihvertfall ikke om jeg var gravid. Jeg vaksinerer ikke i utgangspunktet da.
Synes det er direkte tragisk at den blir anbefalt gravide!
Var det ikke til og med denne vaksinen som produsentene fraskrev seg alt ansvar for hva som kunne skje med tanke på bivirkninger og lignende? Sier sitt bare det.

Jupp, de fraskrev seg alt ansvar.... [&:] Ansvaret tar heller den norske stat... [>:][8|][&:]

Back
Topp