Svineinfluensa

Jeg er veldig skeptisk til å vaksinere meg når jeg er gravid. Har ikke vært rammet av influensa på 16 år, så jeg regner med sjansen er liten for at jeg plutselig får det nå...

Jeg har klokketro på legen min jeg, så det hun "bestemmer" seg for ang. meg, det gjør jeg. Enkelt og greit.
Men synes vel stort sett at det er litt hysteri-tendenser når det gjelder denne influensaen...

Jeg kommer ikke til å ta den, av den enkle grunn at vaksinen inneholder kvikksølv.

Har ikke bestemt meg, jeg [8|][8|][8|]

Tenkte jeg skulle høre med legen min og jordmora, og noen venner av oss som er farmasøyter og sånn. Sjekke litt rundt rett og slett.

Jeg er liksom litt skeptisk til å ta den. Samtidig er jo kroppen min helt utkjørt, så jeg har sikkert null immunforsvar, så hvis jeg får det ligger jeg dårlig an. Men ahhh, vet ikke.

Noen som har snakka med legen sin om det allerede?

Helsemyndighetene anbefalergravide å vaksineres. Jm sa til meg at jeg burde ta den, og med en(tre) unger på skole og en i barnehage + mann på jobb så er det jo en god sjanse for å få det..[8|] 
Jeg er av typen 'aldri syk' men det hadde vært typisk nå når jeg er ekstra sliten og absolutt ikke skal ha noe nøff nøff! Så det er mulig jeg tar den.

Back
Topp