Har hørt at det den vaksina ikke er godt nok testen for noen... Er visstnok 15+ stk i USA som har dødd pga den vaksina har jeg blitt fortalt.. Ikke lest det selv, så jeg garanterer ikke at det er helt fakta...
Selv kommer jeg til å takke nei til vaksina om jeg får tilbudet. Normalt brukes det flere år på å teste ut medisiner/vaksiner før de våger å slippe de ut på markedet, i tilfelle bivirkinger og senskader, men denne vaksina ble jo først påtenkt i vår.. Da tar jeg heller sjansen på at jeg slipper unna, evt så var jeg dårlig i sommer (3-4 uker på vei), og jeg lå med samme symptomene som søstra mi som ifølge legen hennes sa (over telefon, de ville ikke ta testen) hun hadde svineinfluensa. Ellers var mannen min og begge barna syke forgje helg - mannen min ble innlagt på sykehuset med samtlige symptom på svineinfluensa. Ble lagt på isolat med streng overvåkning av hvem som var inne hos han, osv, å han hadde plutselig ikke svineinfluensa, så.... Vet at testen ikke fanger opp alle, så jeg tror nå mitt, men.. De fant nemlig aldri ut hva som feilte ham... Og da var jeg - som gav beskjed om igjen og om igjen at jeg var gravid - den eneste som fikk lov å gå inn til han uten å pakke seg inn i smittefrakker/hansker/munnbind, osv.. Fikk bare beskjed om at hvis jeg kjente noen sykdomstegn måtte jeg kontakte lege på flekken og få tamiflu. Dette var beskjed fra både legevaktslege, turnuslege og overlege på infeksjonsavdeligen på sykehuset her! De virket langt fra hysteriske da jeg sa jeg var gravid..! (Til en opplysning ville jeg ikke ta sjanser, så jeg brukte munnbind/hansker, osv da jeg var på besøk, alså! Jeg er heller ikke blitt syk, heldigvis! :)
Ja, det her ble visst langt.. Men, men.. Krysser fingrene for at vi ikke får farlige følger av svineinfluensaen noen av oss, om vi skulle fått det! Så langt sier de jo at den er mildere enn anntatt, så det er jo bra! :) Tror ikke det er noen grunn til helt panikk ennå, men en skal jo være ops..! Husk god håndhygiene!! Og lykke til!!