svineinfluensa vaksinen

turboquattro

Gift med forumet
skal dere ta den? eller la barna deres få den? [&:]

jeg skal ikke ta vaksinen. og ikke mine barn eller. jeg synes hele vaksinen er skremmende.

Vet ikke. Hater den. Liker ikke å måtte ta den avgjørelsen når helsepersonell ikke er entydige. håper vaksinen blir sinnsykt forsinket så jeg får leve de siste to månedene av mitt siste svangerskap helt uten å måtte ta slike valg!

dytt

har egentlig ikke tenkt så mye på det... 

dytt

Ja, jeg skal ta den

Nei, har ikke tenkt til å ta den. De fleste som har dødd av svineinfluensa har jo diabetes eller er gamle og svake i utgangspunktet. Dessuten synes jeg det er skummelt med en vaksine som aldri har vært prøvd ut før.
Dessuten - fugleinfluensaen ble jo ikke noe særlig av den heller...så satser på at denne svineinfluensaen forsvinner. Men man vet jo aldri.

Jeg hadde bestemt meg for å ikke ta den og ingen andre i familien skal ha den.  Men nå som jeg plutselig har kreft må jeg visst muligens ta den likevel da svineinfluensaen kan være en reel risiko for meg når jeg er på det laveste på imunforsvaret. [:'(]

ORIGINAL: AB

Jeg hadde bestemt meg for å ikke ta den og ingen andre i familien skal ha den.  Men nå som jeg plutselig har kreft må jeg visst muligens ta den likevel da svineinfluensaen kan være en reel risiko for meg når jeg er på det laveste på imunforsvaret. [:'(]

I all verden! Det var en fæl nyhet! Stakkars deg og dine!!!

Nei tror bivirkningene er like farlig som det er å få griseinfluensan. sjøl om folk dør av den tror jeg enda det er litt hysteri rundt den. også tror jeg at det faktisk feiler de folkene som dør av den noe. men det er noe jeg tror da.

hadde den vært så farlig som svarte dauen så hadde vi alle måtte inn å fått sprøyte og det har jo ikke skjedd enda. så jeg tenker ikke noe på det egentlig at den er så farlig eller at vi må sprøyte oss.

men jeg får vel pelle meg på en forsinket 6 ukers kontroll også kan jeg spørre legen min da.

ORIGINAL: Tuttlings

Nei, har ikke tenkt til å ta den. De fleste som har dødd av svineinfluensa har jo diabetes eller er gamle og svake i utgangspunktet. Dessuten synes jeg det er skummelt med en vaksine som aldri har vært prøvd ut før.
Dessuten - fugleinfluensaen ble jo ikke noe særlig av den heller...så satser på at denne svineinfluensaen forsvinner. Men man vet jo aldri.

Dette er jo faktisk feil. Det er flere unge enn gamle som dør av svineinfluensa. Det er en overvekt av unge mennesker, deriblant gravide som har mistet livet eller fått alvorlige komplikasjoner av dette. Synes det er helt absurd å sammenligne med fugleinfluensa som faktisk aldri kom hit til landet. Vurderer seriøst å vaksinere meg.

ORIGINAL: jinta85

Ja, jeg skal ta den

ORIGINAL: mammahege

Dette er jo faktisk feil. Det er flere unge enn gamle som dør av svineinfluensa. Det er en overvekt av unge mennesker, deriblant gravide som har mistet livet eller fått alvorlige komplikasjoner av dette. Synes det er helt absurd å sammenligne med fugleinfluensa som faktisk aldri kom hit til landet. Vurderer seriøst å vaksinere meg.

De eldre er sterkere rustet fordi de har fått opparbeidet seg litt immunitet pga lignende influensaer opp gjennom tidene. Derfor er den eldre garde litt bedre rustet til å møte denne pandemien.

Men pr.dags dato har jeg IKKE tenkt å vaksinere meg.... Men kan nok kanskje skifte mening, men tror ikke det.. [&:]

Ikke med mindre det blir tvingendes nødvendig[:)]

Synes det er helt absurd å sammenligne med fugleinfluensa som faktisk aldri kom hit til landet.

Jeg er helt enig.

Fugleinfluensaen smittet ikke lett mellom mennesker, så flesteparten av de som ble syke var folk i Asia som hadde hatt nær kontakt med smittet fugl. Spanskesyken var for eksempel en type fugleinfluensa, så det er ikke rart man ble bekymret og tok forholdsregler da det dukket opp en ny fugleinfluensa som smittet til mennesker. Virus er jo veldig flinke til å tilpasse seg nye verter.

Svineinfluensaen derimot, har ikke vist noen problemer med å smitte mellom mennesker, så den forsvinner nok ikke før ganske mange flere har blitt syke, er jeg redd.

Eldre er best rustet i alle fall.. så det er feil at flertallet er eldre..

Hverken jeg eller snuppa er i noen risikogruppe.. har rådført meg med legen min, men han er skeptisk til vaksinen.. er helt ny.. og aner ikke hva slags bivirkninger som kommer

Så nei, pr dags dato skal vi ikke vaksineres!

Quoter meg selv.

"Jeg vil og si at når denne vaksinen ble testet ut i Kina så fikk 4 personer bivirkninger(hodepine og muskelkramper), det var alt av 39.000 personer som fikk vaksinen.  WHO sier også at den er blant det tryggeste vaksinene som det noen gang har sett.

Det har til nå vert noen tusen tilfeller av H1N1, 1528 bekreftede tilfeller, og vi har allerede 6 døde av viruset. 5 ligger kritisk syke. (I Norge)

You do the math! "

ORIGINAL: Andy Dufresne

Quoter meg selv.

"Jeg vil og si at når denne vaksinen ble testet ut i Kina så fikk 4 personer bivirkninger(hodepine og muskelkramper), det var alt av 39.000 personer som fikk vaksinen.  WHO sier også at den er blant det tryggeste vaksinene som det noen gang har sett.

Det har til nå vert noen tusen tilfeller av H1N1, 1528 bekreftede tilfeller, og vi har allerede 6 døde av viruset. 5 ligger kritisk syke. (I Norge)

You do the math! "

Hva med langtidsvirkningene på foster som vi har sett på tidligere vaksiner? Hvordan kan de ha mulighet til å vite noe om hvordan fosterene blir som voksne med en helt ny vaksine? Og hvorfor i all verden sier de at gravide i første trimester ikke bør vaksinere seg pga at det er uvisst hvordan det påvirker fosteret - hvis det er helt ufarlig? Og hvorfor er mange leger så negative til vaksinen hvis den er så ufarlig? Og hvorfor nektet så mye av helsepersonellet på Haukeland som var de første som fikk vaksinen til uttesting? De burde jo vite litt om vaksiner?

ORIGINAL: mammahege

Sign. den over her jeg... Og ang det med fugleinfluensaen så er det jo og en vesentlig forskjell at fugleinfluensaen kun smittet fra fugl til mennesker...svineinfluensaen smitter og fra menneske til menneske[:)]

Men om jeg/vi skal ta den har jeg ikke klart å ta standpunkt til ennå...er veldig ambivalent..for øyeblikket tror jeg at jeg kommer til å ta den, men som sagt..er ambivalent og har mange tanker rundt det[:)]

Back
Topp