svineinfluensa vaksine

x1xstinemor_

Flørter med forumet
Skal noen her gi babyen sin svineinfluensa vaksine?!?Leste på nettet at de nå kan gi den til barn fra 6 mnd alder!? Er så i villrede på hva som er smart, tenkte jeg skulle ta den selv men er mer skeptisk til å gi den til sønnen min pga eventuelle bivirkninger!

Noen synspunkter fra resten?!

Ingen anelse, ser det ann, da vi ikke har noen barn fra før av som går i barnehage å drar med seg MASSE baselusker...

Tiden vil vise hva vi gjør...

Ja,erlend skal ha den. Men han er i risikogruppa.
Tror nok jeg gir den til snuppa også.

er usikker selv... men man må vel bare stole på at det går bra. Jeg er gravid også så føler jeg må ta den...

Aurora, jeg og sambo skal ta den.
Tror Tobias også skal få den, men har ikke bestemt meg ennå.

Sambo og jeg skal vaksineres[:)] Regner med at alle tre barna blir vaksinert også[;)]

Ja, tror vi vaksinerer oss hele gjengen.

her skal vi alle vaksinere oss. jeg tar heller kjangsen å vaksinerer de enn at det skal skje noe om de blir smitta. for da har jeg gjort det jeg kan for å forhindre at de blir smitta.

for i barnehagen har det vært 3 tilfeller av svineinfluensa allerede.

usikker på Trym, men tror jeg bør vaksinere Tuva.. Hu er typisk barnehageunge som drar med seg alt drittet hjem...

Maser på pappan i huset, for han har astma..

Tror jeg heller mot nei etter å ha snakket med barnelegen til Liam.
Jeg eller mannen skal heller ikke ta.

Trur d bli så vi vaksinere oss... no e det sagt at det ska var i 3 år, og sannsynligheten for å klar å unngå det i 3 år  - særlig me oppstart i barnehage, e svært liten!!Vil heiller vit at æ har gjort det æ kunna for å unngå at'n bli sjuk, einn at'n får bivirkninga av vaksinan...
Syns på ein måte vi e litt for "opplyst" idag...dæm vaksinan som e i vaksinasjonsprogrammet har nok sikkert komme te å vært like my hysteri rundt har dæm komme idag.. og når æ vælge å gi dæm ætter anbefalning, så vælge æ nok å gi herre'n også... dæm oppfordre jo aill te å vaksiner sæ no..

Er veldig usikker,men tror jeg begynner å tippe mot JA! Er det bare å ringe fastlegen å si man vil vaksineres?

aner ikke....
retten å sletten.
vi snakker litt om det...

men har hørt at sverige IKKE vil bruke den type vaksine norge har nå...
er så mye fram og tilbake, at man bare blir surrete i hue!

Ja blir litt forvirra. Hadde ikke tenkt å ta den,men siden friske folk dør så må jeg si det er bedre med litt bivirkninger av ei vaksine som forhåpentligvis går over. Tenk om vi blir sterile[:-]

Hvordan vet mann om en er i risikogruppa?

Æ fekk litt sjokk da æ fekk hør at 142 stykk har blitt lagt inn på sykehus siden september pga svineinfluensa - 10 stykk e dø, og 27 har kritisk tilstand!! Også vise det sæ at 1 av 3 smitta e utefor risikogruppa!!

ORIGINAL: tuppa86

Æ fekk litt sjokk da æ fekk hør at 142 stykk har blitt lagt inn på sykehus siden september pga svineinfluensa - 10 stykk e dø, og 27 har kritisk tilstand!! Også vise det sæ at 1 av 3 smitta e utefor risikogruppa!!

Ja, det er skremmende[&o]

ORIGINAL: Thea27

Ja blir litt forvirra. Hadde ikke tenkt å ta den,men siden friske folk dør så må jeg si det er bedre med litt bivirkninger av ei vaksine som forhåpentligvis går over. Tenk om vi blir sterile[:-]

da må vi forte oss å ha oss litt da, og så sprøyte??

men hva sier dem bivirkningene er?

usikker[&o] har en skikkelig stygg følelse av den sprøyta!! akurat som jeg VET noe kommer til å gå galt[&o]

Back
Topp