svineinfluensa vaksine

junepus

Glad i forumet
hva mener dere om vaksine mot svineinfluensa? burde man som gravid vaksinere seg? blitt så usikker av forskjellig informasjon....

Jeg er ikke gravid, så ang det vil jeg ikke uttale meg, men tviler på om jeg hadde gjort det om jeg hadde væt det.

MEN jeg mener vaksinen er for dårlig testet ut. Hos vanlige friske mennesker, vil sykdommen være som en helt vanlig influensa.

Det er kun risikogrupper som vil bli alvorlig syke, men det blir de jo av vanlig influensa også. Det er jo derfor det dør så mange mennesker av influensa i Norge hvert år.

det er jo kommet frem nå at gravide kan være spesielt utsatt for komplikasjoner av influensaen, og en større andel av de som har død av influensaen faktisk var friske mennesker i utgangspunkte...uten underliggende sykdommer. det er derfor det i dag kom anmodning om massvaksinering av norges befolkning.

ORIGINAL: *bølla*

Jeg er ikke gravid, så ang det vil jeg ikke uttale meg, men tviler på om jeg hadde gjort det om jeg hadde væt det.

MEN jeg mener vaksinen er for dårlig testet ut. Hos vanlige friske mennesker, vil sykdommen være som en helt vanlig influensa.

Det er kun risikogrupper som vil bli alvorlig syke, men det blir de jo av vanlig influensa også. Det er jo derfor det dør så mange mennesker av influensa i Norge hvert år.

eg fikk en telefon idag tidlig om at jeg burde ta vaksinen så fort som mulig. spesielt nå som eg er i 2.-3.trimester og har autoimmun sykdom. bare svangerskap er nok til å burde ta den.

Dette er utrolig vanskelig. Jeg er gravid i 2 trimester og jeg er utrolig ambivalent om jeg skal vaksinere meg eller ikke. Jeg syns at myndighetene skulle komme ut med direkte informasjon til oss som er gravide. Vi har jo tross alt en liten person til å tenke på. Den informasjonen som myndighetene har kommet ut med sier jo svært lite om bivirkninger som forsteret kan utsettes for.
Min fastlege fortalte meg at i Tyskland har de valgt å ikke vaksinere gravide pga de vet ikke hva slags bivirkninger forsteret kan utsettes for, og av den grunn så var ikke min fastlege så gira på at jeg skulle vaksinere meg.
Jeg syns at en vaksine som har blitt lagd på en-to-tre, er ganske skremmende å utsette den lille i magen for. Jeg hadde aldri tilgitt meg selv om det hadde skjedd noe med den lille om jeg det var sånn at jeg at jeg hadde vaksinert meg.

Back
Topp