Svineinfluensa + graviditet

nyspire

Flørter med forumet
Uff...dette var ikke hyggelig lesning... [&:] Nå ble jeg skikkelig skeptisk.
Bor ikke i en by eller noe sånnt jeg da...bitteliten bygd...men sjansen er vel der for å bli smitta likevel, men ikke såååå stor kansje. Jobber på småbarnsavdeling i barnehage og desinfiserer hendene mine MINST 10 ganger om dagen..[8|]

Ikke meningen å gjøre dere redde da, men det er jo faktisk noe man må forholde seg til..
Jeg bor i Oslo og tar t-bane og buss med 100vis av mennesker hver dag, så kanskje derfor jeg tenker ekstra på det.. Kanskje vi skal spørre legen når vi skal dit neste gang. Jeg skal på torsdag, litt spent[;)]

Eg er så redd. Er det ingenting eg kan ta før eg reiser til Spania. Klarer
ikkje tanken på å få dette her. I tillegg til at eg har dårlig immunforsvar
når eg er gravid så får vi det lettere. Herregud. Hva kan eg gjøre da?

ORIGINAL: Karianne02

Eg er så redd. Er det ingenting eg kan ta før eg reiser til Spania. Klarer
ikkje tanken på å få dette her. I tillegg til at eg har dårlig immunforsvar
når eg er gravid så får vi det lettere. Herregud. Hva kan eg gjøre da?

da ville jeg snakket med legen.. sånn at du kan føle deg trygg på ferie [:)]

er oxo litt beskymret siden datteren min er i tyrkia med mormoren sin.. tenk om hun blir smittet der nede [&o] og kan oxo smitte meg.. uff [&o]

Innfluensa A (svineinf.) er jo en vanlig influensa. Ikke farligere enn det for vanlige folk. Det er jo opp gjennom tidnene mange gravide som har hatt bde influensa og omgangssyke uten at det har skadet dem på noen måte. En blir jo selfølgelig trøttere o gslakkere enn ome n ikke var gravid, men det utsetter en ikke for livsfare. Dette er jo forutsatt at en er frisk før graviditetten inntraff. Vaksien ville jeg IKKE tatt under gravididtet, den kommende vaksinen mot influensa A ville jeg ikke tatt uansett. Den er altfor lite testet og altfor mange usikkerhetsmomenter rundt den. Det er min mening. Har forresten sett at "vanlige " folk blir slakke, og syke som av kraftig influensa, men kommer seg greit til hektene igjen etter Influensa A. Det er verdt å merke seg at mye av oppstyrret rundt influensa A er medieskapt.

Ja, vanskelig å vite hvordan man skal forholde seg. Jeg er vanligvis ikke så hysterisk, men vi som gravide er vel mere utsatte enn vanlige folk og vil tro vi har mer å "tape" dersom vi blir smittet i forhold til babyen. Men den vaksinen er skummel altså..

Ja, for meg er i alle fall den vaksinen uaktuell å ta nå når jeg er gravid. Tror ikke jeg hadde tatt den uansett som jeg skreiv. Det er klart vi kan være mer motagelige for sykdom som gravide, men det står jo ingenting om den generelle helsetilstanden til den gravide kvinnen i GBR som døde. Det er meget mulig at hun kan ha hatt sykdommer eller redusert helsetilstand av årsaker som ikke blir nevnt i artikkelen. Det er jo det dramatiske som først og fremst selger i media. At influensa A er smittsomt og sprer seg fort skal jeg ikke benekte, og at det er en hard influensa, men det har vi jo hatt før også. Varianter av influensa som er hardere enn vanlig. Likevel tror jeg at vi kommer langt med å ta vanlige forhåndsregler, som god håndhygiene og ikke nødvendigvis oppsøke de mest folketette stedene som konserter og lignende lokaler med mye folk tett oppå hverandre.

ORIGINAL: barba

Innfluensa A (svineinf.) er jo en vanlig influensa. Ikke farligere enn det for vanlige folk. Det er jo opp gjennom tidnene mange gravide som har hatt bde influensa og omgangssyke uten at det har skadet dem på noen måte. En blir jo selfølgelig trøttere o gslakkere enn ome n ikke var gravid, men det utsetter en ikke for livsfare. Dette er jo forutsatt at en er frisk før graviditetten inntraff. Vaksien ville jeg IKKE tatt under gravididtet, den kommende vaksinen mot influensa A ville jeg ikke tatt uansett. Den er altfor lite testet og altfor mange usikkerhetsmomenter rundt den. Det er min mening. Har forresten sett at "vanlige " folk blir slakke, og syke som av kraftig influensa, men kommer seg greit til hektene igjen etter Influensa A. Det er verdt å merke seg at mye av oppstyrret rundt influensa A er medieskapt.

skulle nettopp skrive det samme!

Back
Topp