Svimmelhetsanfall anyone?

Thers

Forumet er livet
♡Junigull 2016♡
Mailykke 2018
Har fått skikkelig svimmelhetsanfall nå. Første gang jeg har opplevd. Satt i telefonen med en venninne da jeg plutselig falt av stolen. Har nå null kontroll stående. Måtte krype opp trappa til sofaen; og nå ligger jeg her og griner pga ubehag. Klarer ikke stå, det er helt jævlig rett og slett. Flere som har opplevd? Er det normalt? :(

Har fått skikkelig svimmelhetsanfall nå. Første gang jeg har opplevd. Satt i telefonen med en venninne da jeg plutselig falt av stolen. Har nå null kontroll stående. Måtte krype opp trappa til sofaen; og nå ligger jeg her og griner pga ubehag. Klarer ikke stå, det er helt jævlig rett og slett. Flere som har opplevd? Er det normalt? :(

Dette har jeg hatt så mye av!! Men hadde det i de verste ukene mine i starten. Helt grusomt, ubehagelig og ekkelt!! Ta det mye med ro, drikk vann og pass også på i dusjen! Ble verre av dampen og varmen..

Få sjekka blodtrykket ditt.

Få sjekka blodtrykket ditt.
Hadde godt blodtrykk på onsdag 109 over 70. Kan det falle så fort?

Dette har jeg hatt så mye av!! Men hadde det i de verste ukene mine i starten. Helt grusomt, ubehagelig og ekkelt!! Ta det mye med ro, drikk vann og pass også på i dusjen! Ble verre av dampen og varmen..

Æsj, men det er jo andre trimester nå! Helt sykt er det! :( orker ikke tanken på å dusje, og griner av tanken på å hente meg vann. Selvfølgelig er jeg hjemme alene idag. :( føler meg skikkelig idiotisk her jeg ligger og sutrer for meg selv!

Æsj, men det er jo andre trimester nå! Helt sykt er det! :( orker ikke tanken på å dusje, og griner av tanken på å hente meg vann. Selvfølgelig er jeg hjemme alene idag. :( føler meg skikkelig idiotisk her jeg ligger og sutrer for meg selv!
Aner ikke... var bare d første som slo meg. Ville kontakta lege om det fortsetter.

Høres ut som at en ny blodtrykkssjekk og Hb/jernkontroll er på tide! Snakk med legen din iallfall. Veldig dumt om sånt skjer når du er ute på gata eller når du kjører bil e.l.

Høres ut som blodtrykksfall. Du kan få det selv om du i utgangspunktet ikke har så lavt blodtrykk. Bare sørg for at du får i deg mye veske

Aner ikke... var bare d første som slo meg. Ville kontakta lege om det fortsetter.
Takk for tipset! :) Blir jeg ikke bedre om en time, gjør jeg nok det. Det føles forferdelig ut. Aldri kjent noe slikt.

Uff dakar deg:(<3. Norn ganger er det dritt å være gravid.. jeg har fått andre plager i 2 trisemester og så ser ikke ut som jeg slipper unna med dritt jeg heller:(. Er også hjemme alene i dag<3. Prøv å se noe på tv som holder deg opptatt? Få tankene vekk fra den driten:p. Shit du burde sjekke ut how to make a murderer serie.. sykt bra så langt.. har bare sett 2 episoder! Den får vekk tankene dine på noe annet!

Men du, mister du bevissthet da? Det gjorde ikke jeg.. og du reiste deg ikke fort opp fra stolen?

Føles det ut som fyllesyke at alt går rundt og rundt hvis du feks ser på tak lampa? Det hadde jeg og og det gikk jo over da.. etter en time eller to kanskje.. kan du få sjekket blodtrykket hjemme da eller bare pulsen ..?

Uff dakar deg:(<3. Norn ganger er det dritt å være gravid.. jeg har fått andre plager i 2 trisemester og så ser ikke ut som jeg slipper unna med dritt jeg heller:(. Er også hjemme alene i dag<3. Prøv å se noe på tv som holder deg opptatt? Få tankene vekk fra den driten:p. Shit du burde sjekke ut how to make a murderer serie.. sykt bra så langt.. har bare sett 2 episoder! Den får vekk tankene dine på noe annet!

Fy, trodde jeg skulle slippe litt unna! Har vært veldig bra hittil, vært småkvalm bare, men ingenting som kan sammenliknes med dette! :( :(

Håper det går bedre med deg! :) <3 Her har jeg prøvd med tv, men ble enda verre av det, så mørke og stillhet ble redning. Men får jo ikke sove, er tydeligvis for svimmel for det! :P
Takk for tv-tips! Hvis jeg orker i helga et det et fint valg! :)

Opplevde nåke lignande for eit par daga sia, vart utrulig kvalm og så svimmel etterpå. Det begynte å svartne og måtte legge meg ned på golvet eit par minutt, så gikk det heldigvis over. (Skummelt når eg var heime aleine med lillesjefen på 8,5 mnd)

Håper du er bedre no :)

Men du, mister du bevissthet da? Det gjorde ikke jeg.. og du reiste deg ikke fort opp fra stolen?

Føles det ut som fyllesyke at alt går rundt og rundt hvis du feks ser på tak lampa? Det hadde jeg og og det gikk jo over da.. etter en time eller to kanskje.. kan du få sjekket blodtrykket hjemme da eller bare pulsen ..?
Ja, litt. Men det føltes også ut som vi hadde trapper på kjøkkenet, og de kom liksom opp fra gulvet. Ikke mistet bevissthet så vidt jeg vet, men tiden har gått fort fra 18.30 til nå.

Høres ut som blodtrykksfall. Du kan få det selv om du i utgangspunktet ikke har så lavt blodtrykk. Bare sørg for at du får i deg mye veske
Takk for tips! Overrasket over at det kan bære blodtrykksfall.

Høres ut som at en ny blodtrykkssjekk og Hb/jernkontroll er på tide! Snakk med legen din iallfall. Veldig dumt om sånt skjer når du er ute på gata eller når du kjører bil e.l.

Sant det. Blir det ikke bedre i løpet av nå utover, så vurderer jeg legevakt faktisk.

Opplevde nåke lignande for eit par daga sia, vart utrulig kvalm og så svimmel etterpå. Det begynte å svartne og måtte legge meg ned på golvet eit par minutt, så gikk det heldigvis over. (Skummelt når eg var heime aleine med lillesjefen på 8,5 mnd)

Håper du er bedre no :)

Æsj, ekkelt er det i alle fall! :(
Jeg håper du slipper mer av det!
Jeg lå på gulvet i 40 min ca, og prøvde å puste rolig. Etterhvert krøp jeg meg rundt. Og ligger på sofaen nå. Fortsatt svimmel! :( gir seg forhåpentligvis utover kvelden! :)

Uff, så ekkelt! Og så uheldig at du er alene hjemme akkurat nå. Kommer samboeren din hjem snart?

Har ikke opplevd det samme, men har i det siste blitt svimmel noen ganger når jeg reiser meg og hvis jeg blir varm i dusjen. Blodtrykk ble målt til 90/55 denne uka som er en god del lavere enn sist, så det har nok med det å gjøre.
Sikkert ikke usannsynlig at det er blodtrykksfall som de andre her sier. Håper det går seg til snart! Ville uansett tatt kontakt med lege og forhørt meg om det.

Jeg ville ringt til legevakt. Ble hentet av ambulanse en gang pga blodtrykksfall (alene hjemme). De fikk ikke lov til å la meg bli igjen hjemme, så måtte til legevakten en tur. Det er ikke en bagatell. Da var det mistanke om anafylaktisk sjokk (allergisk reaksjon). Det kan virkelig komme fra intet. Hadde blodtrykk nede på 20-30, og det eneste jeg kunne gjøre var å drikke kaldt vann, ta det med ro, så målte de blodtrykket helt til de var fornøyd, og så ble jeg sendt hjem.

Drikk masse vann, legg deg. Kroppen blir ofte helt utmattet av slik, men forhør deg med legevakta for å være sikker.

Ville kontaktet lege/føden.
Jeg ble tatt inn på en kontroll på føden da det skjedde i første svangerskapet mitt.

Ringt legevakt, men de hadde mye å gjøre. Ga beskjed om at jeg var gravid osv. Fikk beskjed om å ringe tilbake om jeg ble verre.

Ringte samboeren som kom hjem. Han steller pent med meg, og forer meg appelsinbiter og vann. Føler meg litt bedre, men fortsatt svimmel. Orker ikke reise meg opp fra sofaen. :(
Men alt blir bedre nå som samboern er hjemme hvertfall! Hjelper mye å ikke være alene! :)

Back
Topp