Svimmelhet og oppkast

tyren88

Forelsket i forumet
Junilykke2018
I dag har jeg vært utrolig svimmel og det har bare økt på til kvelden.. Til og med når jeg la meg ned gikk alt rundt. Jeg har ikke vært plaget med kvalme i dag men plutselig begynte jeg å kaste opp og har kastet opp to ganger nå.. Er det naturlig å kaste opp av svimmelhet? Mamma spurte meg om det kunne være krystallsyken men jeg vet ikke.. Jeg er 40% sykmeldt og skulle egentlig på jobb i morgen. Sjefen min mente jeg kunne bruke egenmelding. Men jeg tror jeg må ha ny sykmelding? Noen som vet?

I dag har jeg vært utrolig svimmel og det har bare økt på til kvelden.. Til og med når jeg la meg ned gikk alt rundt. Jeg har ikke vært plaget med kvalme i dag men plutselig begynte jeg å kaste opp og har kastet opp to ganger nå.. Er det naturlig å kaste opp av svimmelhet? Mamma spurte meg om det kunne være krystallsyken men jeg vet ikke.. Jeg er 40% sykmeldt og skulle egentlig på jobb i morgen. Sjefen min mente jeg kunne bruke egenmelding. Men jeg tror jeg må ha ny sykmelding? Noen som vet?
Jeg vet ikke helt hvordan det fungerer med egenmelding under delvis sykemelding, men kan ihvertfall fortelle at å kaste opp av svimmelhet er ganske naturlig. Jeg har en sykdom i indre øre som av og til gir meg heftige svimmelhetsanfall. Da kaster jeg opp i timesvis, til svimmelheten gir seg. Tror mange kaster opp av krysallsyken også. Det er vel litt for kroppen som å være sjøsyk.

Jeg ringte legekontoret og måtte ha ny sykmelding ja:)
Håper at legen utreder dette og ikke bare konkluderer med at det er sånn når en er gravid for er ganske hemmende å være så svimmel og uvel.. tørr ikke kjøre bil heller..

Jeg er litt late to the party, og håper jo fastlegen din har hjulpet deg allerede.. men krystallsyken kjennes gyngende, og du føler du må føre hånden langs veggen når du går.. det er kjapt å utrede, og kan gjøres på legevakten feks. Jeg har vært svimmel nå i tre mnd, som trigger besvimelse og oppkast og da kontrollerte de også at det ikke er virus på balansenerven eller noe nevrologisk. Hos meg er det altså ikke noe farlig, bare rart symptom på graviditeten, men ville fått utredet det skikkelig i tilfelle det finnes en easy fix;)

Jeg er også my svimmel, men for meg skyldes det lavt blodtrykk. Det er ganske vanlig i graviditeten. Har legen målt blodtrykket ditt? Prøv å drikke en del når du de svimmel, og spise litt. Om det hjelper er det sannsynligvis lavt blodtrykk

Back
Topp