Svimmel

baby i magen2

Gift med forumet
har vært så veldig svimmel de siste dagene, først så tenkte eg det var pga at eg ikkje hadde spist, men i dag har eg spist mat, drukket to store glass med appelsinjuce og spist chips og er fortsatt svimmel.. Noen som veit ka det kan være???

jeg har også hatt det slik å spurte jm min om det. hun mente det kunne være blodtrykket eller at den lille ligger å presser på årer elr noe i magen.

Lavt blodtrykk kan føre til svimmelhet.
Hvis det ikke er det så er det nok ikke noe farlig, bare ta det med ro, la det indre øret hvile og stabilisere seg, så kan svimmelheten gi seg, mye som skjer i kroppen nå vettu og det er normalt å bli lettere svimmel når man er gravid, selv om det kan være forferdelig irriterende[&:]

ORIGINAL: mai2010

jeg har også hatt det slik å spurte jm min om det. hun mente det kunne være blodtrykket eller at den lille ligger å presser på årer elr noe i magen.

Ja, det er ikke uvanlig at babyen presser mot vena cavaen (hovedpulsåren som sitter bak ved ryggen/ bekkenet.)
Hvis det er grunnen til svimmelhet vil man bli mest svimmel av å ligge på ryggen, (kan faktisk svartne helt eller man kan besvime av å ligge på ryggen.) Det anbefales ikke å ligge på ryggen om du blir spesielt svimmel av det, da det fører til at både du og barnet får mindre oksygen, ellers er det helt ufarlig[;)]

oki, takk for svara jenter[:)] blir ikkje svimmel av å ligge på ryggen så det er nok ikkje det som er problet.. Men hvem veit, kansje lille gullet trykket på noe som ikkje er så koselig...

Back
Topp