Svimmel?

Blåbærpiken

Forelsket i forumet
Gresskarfrøene2023
Flere som har kjent på svimmelhet nå i andre trimester? Kan det være lavt blodtrykk?

Er 15+6 i dag tror jeg, og har vært svimmel i går og i dag.. I går var det hovedsakelig når jeg fikk ned en sånn spindeltrapp - så jeg tenkte ikke så mye over det. I dag jeg vært svimmel når jeg har gått rundt, men ikke når jeg sitter eller ligger..
 
Flere som har kjent på svimmelhet nå i andre trimester? Kan det være lavt blodtrykk?

Er 15+6 i dag tror jeg, og har vært svimmel i går og i dag.. I går var det hovedsakelig når jeg fikk ned en sånn spindeltrapp - så jeg tenkte ikke så mye over det. I dag jeg vært svimmel når jeg har gått rundt, men ikke når jeg sitter eller ligger..
Veldig mulig det er lavt blodtrykk. Blodvolumet øker mye, så ikke alltid trykket henger helt med. Jeg er litt lav innimellom.
 
Høres ut som mulig lavt blodtrykk ja. Forsiktig når du reiser deg <3
Hadde ofte blodtrykksfall med de to første. De kom gjerne om jeg stod oppreist for lenge, typ på bussen, når jeg reiste meg og også om jeg lå på ryggen (det siste heter noe "vene cava"-greier). Var mye svimmel i den tiden.
 
Svimmelhet er helt normalt i svangerskapet. Lav blodtrykk og økt blodomløp er årsaken. Slet mye med det i forrige svangerskap. Var så gale at jeg begynte å kaldsvette og fikk oppkast. Har holdt sjakk til nå med jevnlig spising og unngå for mye stress.
 
Har litt jeg og . Merker det når jeg røyser meg fort. Hadde 109/56 i går så det er jo ikke skyhøyt :hilarious:
 
Flere som har kjent på svimmelhet nå i andre trimester? Kan det være lavt blodtrykk?

Er 15+6 i dag tror jeg, og har vært svimmel i går og i dag.. I går var det hovedsakelig når jeg fikk ned en sånn spindeltrapp - så jeg tenkte ikke så mye over det. I dag jeg vært svimmel når jeg har gått rundt, men ikke når jeg sitter eller ligger..
Ja har begynt å bli svimmel jeg også og har hatt noen blodtrykksfall. Ene gangen var på jobb så fikk målt blodtrykket etterpå bare for å bekrefte og da var det lavt blodtrykk som var årsaken. Er visst vanlig med lavere blodtrykk i 2 trimester og så stabiliserer det seg som regel!
 
Jeg blir svimmel av ingenting, og det kjennes ut som jeg skal besvime stadig. Legen målte blodtrykket til lavere enn ønskelig (selv med tanke på at det går litt ned i svangerskapet pga økt blodvolum) og blodprøver viste at jernlagrene mine var reduserte allerede. Så verdt å ta en liten kontroll, selvom det er vanlig med noe lavere blodtrykk i svangerskapet :Heartred
 
Jeg blir svimmel av ingenting, og det kjennes ut som jeg skal besvime stadig. Legen målte blodtrykket til lavere enn ønskelig (selv med tanke på at det går litt ned i svangerskapet pga økt blodvolum) og blodprøver viste at jernlagrene mine var reduserte allerede. Så verdt å ta en liten kontroll, selvom det er vanlig med noe lavere blodtrykk i svangerskapet :Heartred
Ja jeg har time med legen i morgen, tenker å ta det opp med han da :)
Har heldigvis stabilisert seg i dag.
 
Ja, absolutt! Var heilt grusomt 1. trimester, men noko betre no. Eg held det i sjakk med rehydrering og hyppig inntak av små mengder mat
 
Back
Topp