Svimmel

Cro9

Andre møte med forumet
Hei,

Jeg er førstegangsgravid og har siden før jeg fikk positiv test vært veldig svimmel. Er i dag 5+0.

Har ikke hørt at dette er en typisk gravid-plage, og føler meg litt alene om dette. Er i tillegg veldig trøtt, men sover dårlig om nettene. Vi har ikke fortalt noen om vår lille store hemmelighet, så har ikke kunne diskutere dette med noen enda.

Jeg kan vel ikke være den eneste? :-)

Nei du er ikke den enste :p jeg sliter selv mye med svimmelhet etter jeg ble gravid. Prøver å spise oftere for å se om det hjelper, men enn så lenge så har det ikke det :( Sliter sikkelig å være på jobb pga svimmelheten.

Nei du er ikke den enste :p jeg sliter selv mye med svimmelhet etter jeg ble gravid. Prøver å spise oftere for å se om det hjelper, men enn så lenge så har det ikke det :( Sliter sikkelig å være på jobb pga svimmelheten.

"godt" å høre at jeg ikke er den eneste jeg prøver også å spise, drikke og sove nok, men merker også at dagene på jobb har vært laaange denne uka...

Det er veldig vanlig med svimmelhet pga blodtrykksfall hos gravide. Veldig typisk for den tiden du/ vi er inn i nå.

Sliter selv med det i den grad at aktiviteter må utsettes, jeg svimer lett og det prikker foran øynene til tider.

Tips er å drikke masse vann, rolige bevegelser og hvile ved behov:)

Jeg har også hatt noen episoder hvor jeg har vært veldig svimmel. Trodde det var mest vanlig senere i svangerskapet, men blodtrykksfall er altså vanlig så tidlig som vi er nå?
Godt med alt man kan krysse av som normalt/vanlig :hilarious:

Jeg og var mye svimmel i begge graviditetene. Fikk beskjed av legen om at det ikke var noe å gjøre med, men at det ikke var farlig :)

Jeg er også endel svimmel.. Det kommer ut av ingenting, men kan forsvinne akkurat like fort.. Heldigvis er det ikke konstant, men ekstremt slitsomt når det pågår..

Hei,

Jeg er førstegangsgravid og har siden før jeg fikk positiv test vært veldig svimmel. Er i dag 5+0.

Har ikke hørt at dette er en typisk gravid-plage, og føler meg litt alene om dette. Er i tillegg veldig trøtt, men sover dårlig om nettene. Vi har ikke fortalt noen om vår lille store hemmelighet, så har ikke kunne diskutere dette med noen enda.

Jeg kan vel ikke være den eneste? :)

På ingen måte! I første svangerskap var jeg så svimmel hele tiden. Mannen min lærte seg å ikke gå langt unna meg om gangen, ca maks en armlengdes avstand, sånn at jeg kunne strekke ut armen og få tak i ham mens min verden svimlet...

Back
Topp