Svimmel

Bygdejenta

Elsker forumet
Novemberlykke 2020
Flere enn meg som sliter med svimmelhet dette svangerskapet? Har det eventuelt blitt noe bedre utover svangerskapet?
 
Flere enn meg som sliter med svimmelhet dette svangerskapet? Har det eventuelt blitt noe bedre utover svangerskapet?

Jepp, har vært det siden uke 5-6. Har blitt bedre etter begynnelsen av uke 13 hos meg, ikke lenger like stor fare for å segne om. Har stort sett hatt det når jeg reiser meg, men på dårlige dager ellers også.
 
Går fort rundt her også når eg reiser meg for opp. «Alltid» vore litt slik, men syns det har blitt landa meir etter at eg vart gravid. Kjem til og med av og til når eg står oppreist, eller er ute og går. 13 veker på veg no.
 
Har hatt noen runder med svimling jeg også, blir bedre (13+0 i dag), har ikke svimla siden torsdag forrige uke når jeg holdt på å gå i bakken på legekontoret etter å ha tatt blodprøver fastende på morgenen.
 
Selv om det ikke er noe gøy å være svimmel, er jeg litt glad for at jeg ikke er den eneste. Syns det er så slitsomt å være så svimmel når jeg reiser meg opp og når jeg har gått litt. Var redd det var noe galt :bag:
 
Selv om det ikke er noe gøy å være svimmel, er jeg litt glad for at jeg ikke er den eneste. Syns det er så slitsomt å være så svimmel når jeg reiser meg opp og når jeg har gått litt. Var redd det var noe galt :bag:

Eg synes at det blir ekstra slitsomt å være svimmel midt på natta når eg skal på do :hilarious::joyful: Men som du sier godt å vite at vi er ikke alene:smiley-angelic003
 
Blitt bedre siste par ukene. Tok blodprøver hos fastlegen i uke 8, viste seg at ferririn (jernlagre) var nesten tomme. Begynte på jerntilskudd og følte meg bedre etter noen dager.

Har dere sjekket dette, hb og blodtrykk?
 
Blitt bedre siste par ukene. Tok blodprøver hos fastlegen i uke 8, viste seg at ferririn (jernlagre) var nesten tomme. Begynte på jerntilskudd og følte meg bedre etter noen dager.

Har dere sjekket dette, hb og blodtrykk?
Blodtrykket er helt fint. Jernlageret mitt har vært noe lavt en del måneder allerede og har tatt jerntilskudd hver dag for å få opp igjen nivået. Tok blodprøver på mandag, så spent på hva resultatet viser nå.
 
Jeg har vært veldig svimmel og hatt blodtrykksfall fra før jeg fant ut at jeg var gravid. Men det har noe med at jernlageret var veldig lavt. Har gitt blod ganske ofte, så der er synderen. Men det begynte å gi seg fra uke 12 ca :)
 
Blitt bedre siste par ukene. Tok blodprøver hos fastlegen i uke 8, viste seg at ferririn (jernlagre) var nesten tomme. Begynte på jerntilskudd og følte meg bedre etter noen dager.

Har dere sjekket dette, hb og blodtrykk?

fint blodtrykk her og så høyt jernnivå at jeg skal holde meg unna jerntabletter... svimlinga her kommer når jeg ikke har spist (fastende blodprøver), når jeg har vært i aktivitet og så setter meg ned osv. Hadde det sist graviditet også :)
 
Back
Topp