Svimmel

Yummy_mummy

Februar 2014 Miss Gode Råd <3
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Septemberlykke 2016
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Oktoberlykke2020❤
Jeg er utrolig svimmel, kjenner jeg nesten går i gulvet når jeg står. Prøver å reise meg sakte, men dette skjer hvis jeg står «lenge». F.eks hvis jeg f.eks står i 2 min blir det prikkete og nesten svart. Jeg vet ikke om det kommer av at jeg ligger for mye, men klarer jo ikke være oppe å gå når jeg blir så svimmel fort. Tok blodprøver for et par uker siden. Mangler ikke noe særlig jern, men tar vitaminene mine for gravide.

Er det andre som opplever det samme eller har noen råd?

Jeg er utrolig svimmel, kjenner jeg nesten går i gulvet når jeg står. Prøver å reise meg sakte, men dette skjer hvis jeg står «lenge». F.eks hvis jeg f.eks står i 2 min blir det prikkete og nesten svart. Jeg vet ikke om det kommer av at jeg ligger for mye, men klarer jo ikke være oppe å gå når jeg blir så svimmel fort. Tok blodprøver for et par uker siden. Mangler ikke noe særlig jern, men tar vitaminene mine for gravide.

Er det andre som opplever det samme eller har noen råd?

Jeg har begynt å bli svimmel også, men nå blør jeg da. Men vil tro det har å gjøre med blod trykket, hvis man ikke mangler jern, b vitamin og b12... Jeg blir bedre av hvile, ligge mest flatt. Drikke mye vann og spise sundt. Hvis det ikke hjelper burde du ringe jordmor og evt legen din :Heartpink

Lavt blodtrykk? Har hvert mye susen i hode og svimmel. Skylles hos meg lavt blodtrykk. Hørt noe har hatt lignende reaksjoner på krystallsyken..

Lavt blodtrykk? Ring legen eller jordmor.

Jeg opplevde sterk svimmelhet i kombinasjon med flimring for øynene og midlertidig tap av syn i mitt forrige svangerskap. Da var det pga høyt blodtrykk og sv. Forgiftning.
I mitt første svangerskap opplevde jeg også sterk svimmelhet. Da var det pga jernmangel og lavt blodtrykk i kombinasjon..
Kan også være andre årsaker. Så mitt beste råd er å ta kontakt med lege eller jordmor.

Veldig normalt med lavt blodtrykk i første trimester :-) da kan man oppleve å være svimmel, periodevis eller ganske hele tiden. Ta en tur på legekontoret å få målt blodtrykket :-)

Du sliter med kvalme, gjør du ikke?
Da burde det tas nye blodprøver! Hos meg tok dem hver uke. Kan hende du har fått mangler nå.
Uansett burde du kontakte lege syntes jeg.

Jeg følte meg så bra frem til uke 7, ble liggende 2 uker pga. svimmelhet, kvalme og ekstrem tretthet. Skled akkurat inn i uke 9 nå, og føler det værste har sluppet litt - håper det holder seg!

Jeg sliter også med at jeg er mye svimmel, har alltid helt fint blodtrykk når det måles hos lege/jordmor.

Jeg er også veldig svimmel og sliter med blodtrykksfall om jeg står oppreist for lenge (typ 2 minutter :wtf:). Blodtrykket har vært fint helt til nå, på siste kontroll var det litt høyt.

Jeg er også veldig svimmel og sliter med blodtrykksfall om jeg står oppreist for lenge (typ 2 minutter :wtf:). Blodtrykket har vært fint helt til nå, på siste kontroll var det litt høyt.
Har du tatt det opp med lege eller jordmor? Vet de hva det kommer av?

Du sliter med kvalme, gjør du ikke?
Da burde det tas nye blodprøver! Hos meg tok dem hver uke. Kan hende du har fått mangler nå.
Uansett burde du kontakte lege syntes jeg.
Ja, jeg sliter med kvalme. Jeg fikk time hos legen i morgen tidlig. Heldigvis ikke noe ventetid på legetime.

Har du tatt det opp med lege eller jordmor? Vet de hva det kommer av?

Jeg har sagt til legen at jeg får blodtrykksfall, men han har ikke kommentert det. Har skjønt at det er ganske vanlig å ha i svangerskap, og jeg har hatt det alle 3 gangene.

Jeg har sagt til legen at jeg får blodtrykksfall, men han har ikke kommentert det. Har skjønt at det er ganske vanlig å ha i svangerskap, og jeg har hatt det alle 3 gangene.
Ok. Jeg har også hatt det tidligere, men da var jeg innlagt. Nå er jeg redd for å besvime bare jeg beveger meg. Jeg mener også svimmelheten ble verre av noen sterke kvalmestillende de ga meg. Nå som jeg er hjemme syns jeg det er ekstra ubehagelig i tilfelle det skulle skje noe mens barna er her.

Jeg sliter mye med blodtrykksfall til vanlig. Gjort det i 3-4 år nå. Jeg kan til og med få det mens jeg sitter.. men nå de siste dagene så har jeg merka det ekstremt fort... står jeg i 4-5 minutter +, så må jeg legge meg ned veldig fort.. ekstremt slitsomt..

Sliter også med svimmelhet. Kan til og med bare sitte i ro i sofaen og plutselig blir jeg bare sykt svimmel og føler alt går rundt for meg. Har kanskje noe med økt blodvolum i kroppen å gjøre, også klarer liksom kroppen ikke helt å henge med?

Er fortsatt svimmel selv her, men kutta ut kaffe koppen i dag. Og det har hjulpet litt. Ellers Er det hvile, hvile, hvile... Skal be om blodtrykk sjekk i morgen

Back
Topp