Svimmel

AnneS

Forumet er livet
VIP
Desemberlykke2017
Flere som sliter med svimmelhet? :) jeg prøver å drikke mye vann om dagen siden jeg ammer, tar en jerntablett en gang i blant (lege sa tidigere at jeg ikke trengte å ta hver dag, i tillegg så tåler ikke magen den så godt :smiley-ashamed008) og prøver å slappe av når jeg kan. Tenkte jeg skulle høre på 6 ukerskontrollen om blodprøver for å sjekke opp :)

Det er litt ubehagelig å gå slik :shifty:

Ville ha spurt om å sjekket blodprosent! Vi trenger mer jern når vi ammer :)

Også ville jeg stilt meg selv spørsmålet om jeg får i meg nok næring? Vi skal vel ha ca 2 brødskiver mer nå når man ammer enn til vanlig :)

Er det noe spesielt tidspunkt det kommer på?

Også ville jeg stilt meg selv spørsmålet om jeg får i meg nok næring? Vi skal vel ha ca 2 brødskiver mer nå når man ammer enn til vanlig :)

Kommer alltid når jeg reiser meg, ellers kan jeg bli svimmel "uten grunn" når jeg f.eks sitter. Mulig at jeg ikke alltid får spist nok, så skal prøve å skjerpe meg på det :) Går litt sånn opp og ned i forhold til humør på lillebror ;)

Lurt å sjekke hb ja. Hvis den er bra så be legen om å sjekke stoffskifte og b12. Jeg fikk ubalanse i alle tre elementene etter fødsel. Gikk et år før det ble oppdaget og da ble jeg oppringt fra legekontoret at de hadde lagt igjen resepter til meg og at det var viktig å starte behandling asap. :-) ble bedre etter noen uker.

Denne gangen bad jeg om hb-sjekk før jeg dro hjem fra føden.

Lurt å sjekke hb ja. Hvis den er bra så be legen om å sjekke stoffskifte og b12. Jeg fikk ubalanse i alle tre elementene etter fødsel. Gikk et år før det ble oppdaget og da ble jeg oppringt fra legekontoret at de hadde lagt igjen resepter til meg og at det var viktig å starte behandling asap. :) ble bedre etter noen uker.

Denne gangen bad jeg om hb-sjekk før jeg dro hjem fra føden.
B12 har jeg tidligere hatt mangel på, og skulle vel egentlig hatt injeksjon for en liten stund siden :smiley-ashamed008 lurt å be se sjekke HB før du dro hjem, det skulle jeg også gjort :facepalm:

B12 har jeg tidligere hatt mangel på, og skulle vel egentlig hatt injeksjon for en liten stund siden :smiley-ashamed008 lurt å be se sjekke HB før du dro hjem, det skulle jeg også gjort :facepalm:

Hehe :-) klok av skade... men b12 hjelper også kroppen i gang :-) siden du har hatt mangel på det så ville jeg sjekket det iallefall :-)

Skal vi spise to brødskiver mer? :eek:
Da må jeg skru opp måltidene litt tror jeg. Vanskelig å finne tid/mulighet innimellom.

Da må jeg skru opp måltidene litt tror jeg. Vanskelig å finne tid/mulighet innimellom.
Ja, et raskt søk på google her om dagen fortalte meg det altså :p så bare ett sted jeg da, sto der i alle fall!

Har og samme følelse til tider, men da er det lenge siden jeg har spist. Men har og synsforstyrrelser flere ganger og det henger sammen med hodepinen og blodtrykket.. sksl be legen sjekke alt han kan om to uker. Jeg tok hb sjekk før utskrivelse og den var på 9.4. Har tat4t ferromax en stund men blir så dårlig i magen jeg og, så droppet det for et par dager siden. Prøver å drikke appelsinjuice til frokost (når jeg rekker det da:sorry::hilarious:) når har du tid hos legen ?

Har og samme følelse til tider, men da er det lenge siden jeg har spist. Men har og synsforstyrrelser flere ganger og det henger sammen med hodepinen og blodtrykket.. sksl be legen sjekke alt han kan om to uker. Jeg tok hb sjekk før utskrivelse og den var på 9.4. Har tat4t ferromax en stund men blir så dårlig i magen jeg og, så droppet det for et par dager siden. Prøver å drikke appelsinjuice til frokost (når jeg rekker det da:sorry::hilarious:) når har du tid hos legen ?
Jeg har ikke bestilt enda, må få ringt imorgen :nailbiting: når har du?

Oi, da må visst jeg og spise mer for å holde på de kg jeg har nå for de trenger jeg i grunn:eek:

Back
Topp