Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Hvis dere blir svimmel av å ligge på rygg kan det være vena cava syndrom. Nokså vanlig når man er gravid.Er 29+ 5 idag merker hver kveld når jeg legger meg at jeg svimmler totalt etter og har ligget en liten stund, har vært slik i 3-4 dager, flere som har det slik ?
Er det blodtrykksfall?
Jeg har hatt det en del ganger etter jeg gikk over 30 uker. Vet ikke hva det kommer av, bare at det er ubehagelig.
Ta det opp med lege![]()
Kun blitt dårlig ene gangen av å ligge, det var hos legen etter symfysemåling.Hvis dere blir svimmel av å ligge på rygg kan det være vena cava syndrom. Nokså vanlig når man er gravid.
"Livmoren kan, da når man ligger ned, trykke på vena cava som gjør at blodgjennomstrømmingen tilbake til hjertet blir hindret. Dette vil som regel føre til kvalme, svimmelhet og ubehag hos den gravide hvis hun ligger på ryggen. "

Ja, det er i sånne tilfeller man blir dårlig av vena cava syndrom. Ei venninne som var gravid svimte av hos tannlegen. Kan tenkes fordi benken hos både tannlege og hos lege er hardere enn senga.Kun blitt dårlig ene gangen av å ligge, det var hos legen etter symfysemåling.
Ellers vet jeg ikke helt hva det kommer av![]()