Svimmel

Embla35

Gift med forumet
Ble plutselig veldig svimmel etter lunsj. Sitter helt rolig ved skrivebordet, men det går litt rundt og jeg har en uggen følelse i hele kroppen.

Noen som har vært bort i noe lignende i det siste?

Jeg har hatt det sånn ganske ofte. De første tre mnd var jeg sånn nesten hele tiden. Måtte ofte legge meg nedpå før måltidet var ferdig og spise opp mens jeg lå.

Nå skjer det innimellom. For min del tror jeg det skjer om jeg spiser for seint i forhold til når jeg trengte mat...

Ble plutselig veldig svimmel etter lunsj. Sitter helt rolig ved skrivebordet, men det går litt rundt og jeg har en uggen følelse i hele kroppen.

Noen som har vært bort i noe lignende i det siste?
Når man spiser/fordøyer så kan det gå ca 40% mer blod til tarmene enn ellers. Hvis du har litt lavt blodtrykk pga svangerskapet vil jeg kanskje tro at det kan være nok til at du blir svimmel. Ingen ekspert jeg altså, så føler du deg dårlig over lengre tid anbefaler jeg å oppsøke lege. God bedring!

Når man spiser/fordøyer så kan det gå ca 40% mer blod til tarmene enn ellers. Hvis du har litt lavt blodtrykk pga svangerskapet vil jeg kanskje tro at det kan være nok til at du blir svimmel. Ingen ekspert jeg altså, så føler du deg dårlig over lengre tid anbefaler jeg å oppsøke lege. God bedring!

Høres ganske troverdig ut, og husker jeg ikke helt feil var det noe sånt legen sa til meg i forrige svangerskap. Jeg sliter jo med mitt lave blodtrykk, og dersom jeg spiser mye, tung mat, er jeg skikkelig svimmel og det føles ut som at jeg er halvveis inn i et blodtrykksfall. Det går som regel over etter en stund, men fy så ekkelt det er mens det står på.

Signerer. Jeg får ofte blodtrykksfall, men det her hørtes jo ikke ut som det heller. Følg med på det, og ta kontakt med lege hvis d fortsetter ♡

Det er veldig vanlig å få litt lavere blodtrykk denne perioden av svangerskapet, så det kan være det er derfor :)

Takk til alle! Ja, det høres logisk ut. Har uansett legetime i morra. Så da skal jeg be hun om å sjekke blodtrykket selv om det ikke er kontroll.
Kan ikke huske å ha hatt det med førstemann. Men man glemmer jo også mye.

Takk til alle! Ja, det høres logisk ut. Har uansett legetime i morra. Så da skal jeg be hun om å sjekke blodtrykket selv om det ikke er kontroll.
Kan ikke huske å ha hatt det med førstemann. Men man glemmer jo også mye.
Jeg har hatt det likt som deg. F.eks idag da jeg hadde henta guttungen på sfo. Kom hjem og måtte bare legge meg ned.
Hadde det ikke forrige svangerskap, men alt er ulikt denne gangen :p

Fikk nå bekrefta lavt blodtrykk av JM i dag.
Ikke nå farlig, bare kroppen som har for mye å gjøre ;)

Back
Topp