Svimmel

Har vært veldig svimmel de siste dagene jeg også, har prøvd å spise lite og regelmessig og drikke masse vann. Har hjelpt litt, men ikke så mye. Var hos legen igår, fikk beskjed om at jeg hadde lavt blodtrykk, så det kan jo være en årsak?

Jeg fikk egentlig bare beskjed om å drikke vann da jeg var på kontroll. Vil anta at du har lavt blodtrykk? Du som har vært så dårlig :/

Godt mulig det er lavt blodtrykk. Har du sjekket jernlageret? Jeg har måttet ta jerntabletter i tidligere svangerskap. Blir svimmel og slapp av for lite jern.

Ja, det kan godt tenkes at blodtrykket er lavt ja.
Sjekket de jern på blodprøvene som ble tatt i uke 12?

Jeg fikk konstatert lavt blodtrykk på 12 uker kontroll, har det vanligvis også.. Er ikke plaget med svimmelhet enda likevel. Det legen sa kunne hjelpe var selvfølgelig drikke og mat men også å få i seg litt ekstra salt. Havsalt, ikke bordsalt.. Jeg har drukket mye buljong i graviditeten, kanskje fordi kroppen min selv vet at det er salt den trenger? :-)

De sjekket jernlageret da jeg var på første kontroll. Det er nok sikkert vanlig, så hvis du ikke har hørt noe er det nok fint :-)

Ja, det kan godt tenkes at blodtrykket er lavt ja.
Sjekket de jern på blodprøvene som ble tatt i uke 12?
Hmm, vet ikke hva de sjekker, men jeg fikk plutselig brev i posten om lite D-vitaminer, så tipper de tar en sjekk på litt forskjellig. Men dette er bare gjetting fra min side ;)

Som mange andre sier her, drikk rikelig med vann også ta det rolig. slitt litt med det samme, pga lav blodtrykk...merke det spesielt godt om æ reise meg opp brått eller gjør bråe bevegelser så bare å lytte til kroppen og ta det rolig...så mye man kan i en hektisk hverdag... bruke å unngå husarbeid osv når svimmelheta er som værst...

Jeg blir også en del svimmel på grunn av lavt blodtrykk. Har lyst til å gi motsatt råd av alle andre: Ikke ta det for mye med ro. :P Nei, da, gjerne slapp av altså, det er begrenset hva man klarer som svimmel, men det blir mye verre av å være lenge i ro. Jeg blir typisk mer svimmel hvis jeg har sittet eller ligget lenge, prøver å reise meg opp ofte for småting for å unngå det. Så blir jeg mer svimmel hvis jeg står i ro, så dusjing eller matlaging er også typiske risikosituasjoner for å besvime. Før jeg fikk bekkenløsning var en rask gåtur ute i frisk luft flott for min svimmelhet.

Hatt en slik dag i dag jeg å. Helt grusomt. Svimla mens jeg laga middag så måtte legge meg på sofaen, begynte å kaldsvette å alt gikk rundt. Tror ikke det var lenge før jeg besvimte der.

Ekkelt når det var i det jeg bare sku kjappe meg å kutte opp maten før jeg henta jentungen å måtte ut å kjøre. Lå på sofaen å syns synn på meg selv :(

Back
Topp