SVIMMEL

Heffan

Glad i forumet
Aprilbarna`15
Juligull2021
Jeg voknet idag og er sååå svimmel! Klarte nesten ikke gå ned trappa, lage frokost, ingenting! Det holder jo på og svartne for meg hele tiden! Jeg har hadd veldig lavt blodtrykk og blodtrykksfall hele 1 og 2 trimester, men nå i 3 så er det mer stabilt. Synes det er rart om det er et blodtrykksfall som varer i over 4 timer?? I tillegg er jeg veldig tungpustet :o

Jeg voknet idag og er sååå svimmel! Klarte nesten ikke gå ned trappa, lage frokost, ingenting! Det holder jo på og svartne for meg hele tiden! Jeg har hadd veldig lavt blodtrykk og blodtrykksfall hele 1 og 2 trimester, men nå i 3 så er det mer stabilt. Synes det er rart om det er et blodtrykksfall som varer i over 4 timer?? I tillegg er jeg veldig tungpustet :o
Ta en tlf til legen eller føden du! Har du jernmangel? Kan jo være noe sånt?

Kan være vena cava syndromet, ungen som trykker på ei av hovedblodårene.. Men det bruker jeg bare å merke når jeg ligger på rygg, burde gitt seg det også.. Men viss det er ett problem enda burde du kanskje tatt en telefon til legen? Spesielt med tanke på tungpusten.. :)

Ville nok kontaktet legen for sikkerhets skyld! God bedring!

Håper du tar kontakt med lege! En ting er jo å være svimmel, men man skal ikke plutselig være tungpustet :-/

Synes også du skal snakke med lege.. Håper du føler deg bedre <3

Jeg var inn til legen 15 min etter at jeg skrev dette... De ville ha meg inn så fort som mulig.
Jeg har normalt nå i svangerskapet hadd bt på 107/50, nå var det 150/60 noe, så var ikke rart jeg kjente det. Må tilbake i morgen med urin og nye målinger... Så kjedelig!!

Jeg hadde det og kontaktet legen. Alt var i skjønneste orden - heldigvis :-)
Mitt blodtrykk er 85/45 :-)

Ta en tlf hvis du er usikker :-)

....jeg ringte fordi forrige fødsel startet med ekstrem svimmelhet så jeg fikk hetta når det skjedde nå. Hehe :-)

Jeg hadde det og kontaktet legen. Alt var i skjønneste orden - heldigvis :)
Mitt blodtrykk er 85/45 :)

Ta en tlf hvis du er usikker :)

....jeg ringte fordi forrige fødsel startet med ekstrem svimmelhet så jeg fikk hetta når det skjedde nå. Hehe :)

Ja, mitt har og vært lavt hele svangerskapet, men nå var det veødig forhøyet til å være meg, så nå er jeg under ekstra oppsyn og må tilbake igjen i morgen for og ta nye målinger..

Nå ble jeg nyskjerrig! Hvordan startet da?

Dere som har lavt blodtrykk. Har dere det ellers også? Jeg tror jeg har litt lavt til vanlig og er ofte trøtt og sliten. Kan det ha en sammenheng?

Ja, mitt har og vært lavt hele svangerskapet, men nå var det veødig forhøyet til å være meg, så nå er jeg under ekstra oppsyn og må tilbake igjen i morgen for og ta nye målinger..

Nå ble jeg nyskjerrig! Hvordan startet da?

Ble bare kjempe svimmel og uvel rett og slett. Og senere samme døgn så startet fødselen :-)
Kanskje tilfeldig, meeen fikk hetta når det skjedde igjen - og så litt for tidlig i forhold til terminen.

Mitt blodtrykk gikk også opp når jeg ble dårlig nå, så var nok det som gjorde det. Men er nå nede i det "normale" 85/45 ca :-)

Back
Topp