Svimmel

sukkersnusk

Fanget i babybobla:-)
VIP
Våknet i morges av at jeg plutselig hadde en følelse av at jeg sank lenger og lenger ned i senga, rommet surret rundt og rundt. Skikkelig ekkelt, det stoppet ikke før det hadde gått en liten stund, måtte lukke øynene og holde meg fast i senga..
I all verden tenker jeg, hvorfor bli svimmel uten at jeg en gang var våken og skulle reise meg opp? Ikke svimmel lenger nå, bare litt rar i hodet. Flere som har det sånn?

Jeg hadde det litt sånn tidligere i svangerskapet og trodde egentlig dette var blodtrykksfall .... Drømte en del at jeg var så full at jeg svimlet og våknet da og måtte holde meg fast i sengen. Var alltid litt tumlet i hodet etter dette men ikke sikkert det er det samme:-)

Hei! Det høres ikke no digg ut... Det er nok ikke blodtrykksfall, for det får man sjelden når man ligger helt i ro. Men det kan være vena cava syndrom.  VEna cava er en stor blodåre som går langs ryggraden, og når gravide  ligger på ryggen kan blodgjennomstrømminga til hjertet bli hindret, og man blir kvalm og svimmel. Det er ikke farlig, for man endrer stilling automatisk når dette skjer.. =) Men det er ubehagelig da... Du får ligge på siden heretter, helst venstre!

Jeg mener jeg lå på høyresiden, men det kan jo hende jeg lå litt for mye over på ryggen i den stillingen. Håper ikke det skjer igjen.

Back
Topp