Svimmel !!

Gutt2012/spire 2015

Elsker forumet
Junibarna 2015
Noen andre som er svimle og kvalme her?
Får illebefinnende med kaldsvetting, svimmelhet og kvalme skikkelig ofte for tiden. Minst 4-5 ganger pr uke. På jobb på mandag fikk jeg ikke lagt meg ned i tide så jeg svimte av. Noen andre som har noe liknende? 
Fikk helt hetta etter besvimelsen for at noe var galt, så jeg dro til legen. Alle prøver så fine ut så de kan ikke si noe annet enn at det var blodtrykksfall, dvs et illebefinnende... 
Noen andre med samme problem? 

Jeg hadde det slik i sist svangerskap, og da KREVDE jeg at legen tok en fullstendig blodprøve av meg, noe hun synes ikke var noe grunn til siden slikt skulle være helt normalt. Men jeg svimte også av flere ganger på jobb, ble helt svart. utrolig ekkelt.

dagen etter jeg hadde født ringte legen meg og fortalte at vi måtte vurdere om jeg skulle få blodoverføring under fødselen, siden prøvesvarene viste at feriritin nivået mitt var på 3 og hadde ekstrem lav hb. Da fortalte jeg at jeg hadde født og at det hadde gått bra. Men måtte spise jerntabletter et halvt år etter jeg fødte, for å bygge opp jernlagrene til et normalt nivå. Så hvis jeg var deg, så hadde jeg spurt om å få sjekket jern-nivået (Ferritin)

Sånn hadde jeg det også en periode tilbake. Ble svimmel, og følte at jeg ikke fikk nok luft og trodde jeg skulle besvime. Ble også kvalm, kaldsvettet og om jeg ikke fikk satt meg ned, eller fikk frisk luft holdt jeg på å gå rett i bakken.

Det jeg gjorde var å lytte til kroppen min, dvs sove når jeg var trøtt, spise det jeg har lyst på osv...

Det er jo ikke sikkert det er så lett for din del, men for min del gikk det over med èn gang jeg begynte å lytte skikkelig til kroppen min. Dog et godt forslag å få sjekket jerntilstanden i kroppen din, det kan jo hende at du mangler noe.. :)

MartheMor09+12 skrev:
Jeg hadde det slik i sist svangerskap, og da KREVDE jeg at legen tok en fullstendig blodprøve av meg, noe hun synes ikke var noe grunn til siden slikt skulle være helt normalt. Men jeg svimte også av flere ganger på jobb, ble helt svart. utrolig ekkelt.

dagen etter jeg hadde født ringte legen meg og fortalte at vi måtte vurdere om jeg skulle få blodoverføring under fødselen, siden prøvesvarene viste at feriritin nivået mitt var på 3 og hadde ekstrem lav hb. Da fortalte jeg at jeg hadde født og at det hadde gått bra. Men måtte spise jerntabletter et halvt år etter jeg fødte, for å bygge opp jernlagrene til et normalt nivå. Så hvis jeg var deg, så hadde jeg spurt om å få sjekket jern-nivået (Ferritin)

Hei!
Tusen takk for tips om å måle jernmengden i blodet! Var hos legen i dag og måtte spør meg til å sjekke det og det viste seg at det var ganske så lavt! Så nå blir det jerntabletter hver dag en periode. Håper det hjelper! :)
Rart ikke det er noe man må spørre om å få sjekket,!!

Ble litt feil det der.. Mente å skrive at det er rart at man må mase seg til å få sjekket det, at det ikke er standard på svangerskapskontroller sent i svangerskapet.

Back
Topp