Svimmel og synsforstyrrelser.

Pissi87

Forelsket i forumet
Påskekyllingene 2020
Junilykke 2022
Hei!

Så godt å være en del av et lite samfunn i denne litt utrygge tiden :signs001.

Før jeg ble gravid var jeg aktiv 2-3 ganger per uke, men full jobb og kvalme har gjort til at jeg er fornøyd med tur/r jobb ( ca. 20 min hver vei).
Jeg har de siste dagene slitt med å klare gå hjem fra jobb. Jeg har vært konstant kvalm fra slutten av uke 4 (er nå i uke 6). Men de siste dagene når jeg har gått hjem har jeg vært svært tungpustet, følelse av å besvime og hatt litt synsforstyrrelser. Det svartner litt, og jeg må ta en rask pause.

Ønsker bare å vite om det er flere som hatt noe med syn, tung pust og følelse av å besvime.

Blir lettere anpusten, og har svimlet flere ganger av å reise meg opp. Hjelper å slappe av, drikke vann og evt. spise noe.

Sliter litt mer med pusten selv. Har også pådratt meg en liten forkjølelse:hungover: blir også svimmel til tider, gjerne sammen med hodeverk når jeg reiser meg brått:wtf:

Jeg blir også veldig fort anpusten nå. Blir ofte helt svart når jeg reiser meg, typisk blodtrykksfall. Noen ganger kommer det når jeg står i dusjen også. Da må jeg bare holde meg fast og stå stille litt eller sette meg ned.

Man blir lettere svimmel når en spiser og drikker for lite. Kanskje det hjelper litt hvis du klarer å få i deg mer?

Tror ikke det er unormalt med blodtrykksfall i graviditeten! Spesielt hvis du er mye kvalm og får i deg lite mat og drikke. Jeg opplever dette ofte etter MAen der jeg mistet mye blod og kjenner på det nå når jeg har blitt gravid igjen også.
Om det blir et stort problem kan du gå til legen og sjekke jernnivået ditt :) det er noe de rutinemessig gjør på svangerskapskontrollen :)

Jeg får raskere høy puls og må ofte støtte meg i noe etter jeg har reis meg opp fordi jeg blir så svimmel

Takk for mange gode innspill her :Heartbigred. Det høres ikke ut som jeg er unik, og takk for det:smiley-angelic002. Snart hvilepuls igjen nå .:goodnight

Back
Topp