Svimmel hele tiden

Ma-mini

Andre møte med forumet
Uke 33 nå, og er svimmel hele tiden! Noen andre som har det sånn? Blir svimmel av å sitte rett opp og ned eller ligge på rygg eller høyre side. Jordmor hadde ingen god forklaring på hvorfor, og legen var ikke bekymret, men det er jo litt ubehagelig. Tips for å få bølgene med svimmelhet til å gå over eller komme litt sjeldnere?
 
Å så slitsomt!
Har heldigvis ikke det samme, så noen særlig gode råd har jeg dessverre ikke..
alltid vært sånn som blir svimmel om jeg reiser meg fort feks (lavt blodtrykk når de langtidsmåler) men det har jeg fått beskjed om at ikke er noe å gjøre med..

Men drikker du nok vann?
Får du i deg salt?
 
Uke 33 nå, og er svimmel hele tiden! Noen andre som har det sånn? Blir svimmel av å sitte rett opp og ned eller ligge på rygg eller høyre side. Jordmor hadde ingen god forklaring på hvorfor, og legen var ikke bekymret, men det er jo litt ubehagelig. Tips for å få bølgene med svimmelhet til å gå over eller komme litt sjeldnere?
Huffda, det er kjedelig å ha det sånn, plagdes veldig i starten av graviditeten. Har du fått målt blodtrykket?
For meg hjalp det veldig å ta resorb tabletter, det er er veskeærnstatning som blandes ut i vann og er trygg for gravide. Og i tillegg drikke godt med vann da. Lykke til :)
 
Jeg fant ut hadde lavt jern! Går nå på dobbel dose jern om dagen og føler meg så mye bedre! :joyful:
 
Lavt blodtrykk i utgangspunktet, men normalt nå, og normalt jernnivå. Men skal teste væskeerstatning og drikke mer Farris (vann og salt)!
 
Back
Topp