Svimler

Verpehøna

Gift med forumet
Septembermødre <3
Noen andre som svimlet mye nå når de er blitt gravide? Sånn typisk når du reiser deg etter å ha sittet. Holder på å gå rett i bakken flere ganger om dagen og lurer på om det er vanlig?
 
Det kommer sannsynligvis av lavt blodtrykk. Jeg har besvimt to ganger allerede.

Jeg er trøtt, sliten, har hodepine og det svartner stadig vekk for meg. Det er normalt at blodtrykket synker, spesielt i første halvdel av svangerskapet. Det stiger gjerne litt igjen i andre halvdel.
 
Jeg mener jeg var det i forrige svangerskap, men da hadde jeg verdier på jern i blodet, pluss Hb (tror jeg det var..)
 
Jeg er også sånn. Litt av og på vel og merke. Eneste tipset er å reise seg opp litt sakte og stå litt i ro tilfelle du blir svimmel. Da er det bare å sette seg litt ned igjen
 
I starten av svangerskapet med S fikk jeg fryktelig lavt blodtrykk (77/55), og sleit med det hvertfall de første 14 ukene.. (Men så fikk jeg svangerskapsforgiftning og hadde på slutten 160/120)

Jeg fikk tips om å drikke nok, spise rosiner og lakris, reise seg sakte opp, og sette deg ned med en gang du kjenner du blir svimmel :)
 
Back
Topp