Sviker

Apriljente<3

Gift med forumet
Kan man koke hele svisker å gi de i sånn fryktet??
Har ei lita ei som sliter med hard mage, kan gå opp til 4 dager uten hun bæsjer.. Får malt til alle måltider, virker til å ha liten effekt nå...

«3 Helena mii, 8/4-13 «3

Mener du svisker i fruktnett?? Vet ikke om man faar i seg saa mye da, men det fins sviskemos paa glass i butikken. Det har snuppa her hatt effekt av :)

Legg dem i vann over natten slik at de mykes, kok litt og miks til puré. Tilsett litt av kokevannet til ønsket konsistens :)

Sniker litt, men vær klar over at vanlige svisker kjøpt på butikken inneholder svoveldioksid som babyer og små barn ikke skal ha i seg.

Skal man koke svisker selv så bør man kjøpe de økologiske på helsekosten.

:)

Storebror april 09 ♥
Lillesøster juni 12 ♥

De kan bli harde i magen av malt også det blir mine jenter. Ellers så fungerer både svisker og aprikoser i fruktnett bare legge de i vann over natten. Aprikoser virker like bra på magen som svisker.

Jeg koker svisker og aprikos og moser det med stavmikser, fryser det ned i isterningbrett og tar opp etter behov. Noen ganger blander jeg en terning i grøten, andre ganger får hun en terning eller to som dessert. Lettvint! :)

Forresten, det gjelder det samme med alrikoser som med svisker, begge deler inneholder svoveldioksid. Kjøp økologisk ;)
Lønner seg egentlig å kjøpe alt økologisk til babyen uansett syns jeg :-)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Ser du har fått gode svar :)
Jeg vil bare si at jeg ler litt for meg selv hver gang jeg ser overskrifta :p

Back
Topp