Svigers og barnepass

litjpiå

Glad i forumet
Er jeg hysterisk som ikke lar svigermor eller svigerfar med dame passe barna?
Har en på 9mnd og en på 4år. Jeg synes svigers er så sjuskete og upåpasselige. De røyker alle sammen, og gjerne sammen med barna. De gjør ting jeg sier de ikke skal, bak ryggen min. Snur jeg meg fra kakebordet, kan du være sikker på babyn får en finger med krem. Ja, det er småting, men det gjør at jeg ikke stoler på dem. Sambo forteller om en barndom jeg mener høres ut som ren vaskjøtsel.
Hva skal man isåfall gjøre? Kan jo ikke la noen passe barna, for da blir de fornærma for at de ikke får. Er så lei!

Jeg skjønner deg godt. Tillit må være på plass når noen skal passe det kjæreste du har!

Si at de skal respektere deg og det du sier, og at om de gjør det skal de få lov?

Er vel bare å drite i om noen blir sure, røyker de samme barna så sier de også fra seg retten til å passe de!
Hadde de luftet ut og røyker ute mens barna var der hadde saken hvert en annen for min del.
Om noen andre ønsker å være barnevakt og tar hensyn til barna så bare å bruke de mener jeg.

Er jeg hysterisk som ikke lar svigermor eller svigerfar med dame passe barna?
Har en på 9mnd og en på 4år. Jeg synes svigers er så sjuskete og upåpasselige. De røyker alle sammen, og gjerne sammen med barna. De gjør ting jeg sier de ikke skal, bak ryggen min. Snur jeg meg fra kakebordet, kan du være sikker på babyn får en finger med krem. Ja, det er småting, men det gjør at jeg ikke stoler på dem. Sambo forteller om en barndom jeg mener høres ut som ren vaskjøtsel.
Hva skal man isåfall gjøre? Kan jo ikke la noen passe barna, for da blir de fornærma for at de ikke får. Er så lei!

Jeg er helt enig. De fortjener ikke å være rundt dem når de ikke klarer å følge reglene du setter! Stå på! Jeg gjør akkurat det samme! Det er dine barn :)

Er da deres barn. Dere bestemmer. Ville ikke latt noen passe barna mine om jeg ikke var trygg på dem nei.

Førstår deg verkligen. Eg hade ikkje brydd meg om de blev sura førbannad eller Va f de vill.
Varfør ska dom gjør slike ting nær du som mor ikkje vill det.

Er det ingen andre heller som har passa han på fire? Syns det blir feil at andre som har lyst å passe ikkje skal få lov pga at dei.
Hadde sagt det rett ut at om dei ikkje respekterer dine grenser får dei ikkje passe! Tenker at det da handlar om røykingen, ikkje at dei gir litt krem, det hadde eg ikkje brydd meg med:)

Hadde fortalt nøyaktig hvorfor de ikke får passe. Hadde ikke lagt to fingre imellom.

Helt enig med deg, man lar ikke noen du ikke stoler på passe det kjæreste og mest dyrebare du har. Hadde fortalt dem hvorfor, og enten tilpasser de seg eller så gjør de det ikke. Alle har sine regler på barna sine, og er viktig at de som passer respekterer disse.

Er det ingen andre heller som har passa han på fire? Syns det blir feil at andre som har lyst å passe ikkje skal få lov pga at dei.
Hadde sagt det rett ut at om dei ikkje respekterer dine grenser får dei ikkje passe! Tenker at det da handlar om røykingen, ikkje at dei gir litt krem, det hadde eg ikkje brydd meg med:)
Krem til en på ni mnd, som faktisk ikke skal ha melk enda, er total mangel på respekt og forståelse.

Jeg synes andre kan få passe, og blir der sure så sier du hvorfor. De skal ikke røyke sammen med barna, og de skal respektere dine grenser.du nå kunne stole å dem.

Skjønner deg godt jeg. Barn har lovfestet rett på et røykfritt miljø. Og å pakke i dem kaker og krem synes jeg er en uting i utgangspunktet. Hvis de gjør ting bak ryggen din, selv om det er såkalte småting (jeg synes ikke å gi en 9 mnd gammel baby krem småting, den trenger hverken melk eller sukker, har ikke godt av det heller), er det ingen grunn til tillit på andre ting heller.

Back
Topp