Svigers fortalte videre

Snart3barn

Glad i forumet
Høsthjerter 2017
Har svigers på besøk hele helgen. Og i går fortalt vi om det kommende barnebarnet, de ble kjempe glade. Men uten å ha spurt oss hadde de sendt melding til hele familien. Så nå vet broren til mannen det, bestemoren hans, tanta og onkelen hans. Jeg synes det er litt frekt... kunne jo spurt om det var greit :sorry: De har absolutt ikke Facebook vett, så jeg kjenner jeg er redd det vil spre seg der også... :oops:

De ble vel så glade og tenkte seg ikke om :bored:

Så kjipt. Selvom man nærmer seg 12 uker så vil man jo gjerne fortelle det selv, og tar det litt som en selvfølge at de en sier det til spør, eller venter en stund før en forteller det videre til andre. Skjønner at de blir glade men likevel.
Selv opplevde jeg nylig at sjefen min har fortalt det til noen av sine kunder (jobber i salong), altså mennesker jeg nesten ikke vet hvem er og som jeg ikke føler har noe med det. Bor i tillegg i en liten by, så bare snakk om tid før alle vet det. Ble litt overrasket da hun sa det. Selvom jeg er over 12 uker så kan jo ting skje. Har feks ikke fortalt det til besteforeldrene mine enda, kjedelig hvis de får høre det av noen andre o_O

Så kjipt. Selvom man nærmer seg 12 uker så vil man jo gjerne fortelle det selv, og tar det litt som en selvfølge at de en sier det til spør, eller venter en stund før en forteller det videre til andre. Skjønner at de blir glade men likevel.
Selv opplevde jeg nylig at sjefen min har fortalt det til noen av sine kunder (jobber i salong), altså mennesker jeg nesten ikke vet hvem er og som jeg ikke føler har noe med det. Bor i tillegg i en liten by, så bare snakk om tid før alle vet det. Ble litt overrasket da hun sa det. Selvom jeg er over 12 uker så kan jo ting skje. Har feks ikke fortalt det til besteforeldrene mine enda, kjedelig hvis de får høre det av noen andre o_O

Så utrolig kjedelig. Her har sjefen spurt om det er lov å si noe og jeg har svart ja. Men jeg vet at sjefen bare sier det til kollegaer som kan ha behov for å vite det.
Svigers hadde sikkert fått ja de også, men med forbehold om å holde tett i sosiale medier og utenfor familien. Neste sikker på at kollegaene til svigermor vet... ikke at jeg vet hvem de er...

Jeg tenker ikke så mye på at det kan gå galt, for meg er det mer prinsippet at jeg vil styre hvem som får vite :shifty:

Hvis du ikke sa at det var hemmelig enda/du ville fortelle selv så tror jeg ikke de tenkte over at de har sagt det videre altså.. ihvertfall ikke den generasjonen.

Jeg hadde nok tatt det opp med dem og sagt at du ble ganske lei deg når de bare fortale "deres nyhet" videre uten å spør om lov først. Og at dere hadde lyst til å fortelle dette selv. Og så sagt at de så absolutt ikke får dele noe på Facebook.

Så utrolig irriterende. Jeg hadde blitt skikkelig lei meg hvis det var mine svigerforeldre eller foreldre. Det er deres glede å si. Det at noen mennesker virkelig ikke forstår det er frustrerende :/

Jeg hadde blitt både sur og lei meg om noen hadde fortalt nyheten videre. Ville tatt det opp med de at det ikke er greit.

Skjønner frustrasjonen over at nyheten ble delt uten deres viten og vilje!:shifty::oops: Det er jo en nyhet man gjerne ønsker å dele selv, og til de man vil, når man selv ønsker!❤️
Jeg ville nok gitt tydelig beskjed om at de ikke fikk lov å dele dette med noen fler, og hvertfall ikke skrive noe som helst om det på Facebook før de har fått beskjed fra dere om at det var greit!:bored::stop: Dermed basta!;)

Samme skjedde med meg bare det var mine besteforeldre som gjorde det. De ringte til onkler og kusiner i uke 7 etter vi hadde vært på TUL.
Så til bestemoren min at jeg ikke syntes det var greit og at hun måtte gi beskjed at dette ikke skulle videre. Hun ble så klart litt fornærmet av det hele og viste desverre lite forståelse hvorfor det ikke gikk fint....

Håper dere finner en grei løsning, Men ville helt klart sagt i fra at dette ikke skal deles noe videre!

Huff, dårlig gjort med slikt "nyhetskupp". Jeg hadde nok ikke klart å latt være å si ifra til de (sinnahormonene hadde gått berserk). Er jo litt verre å skulle "klage" på svigerforeldrene enn egne foreldre, men at de ikke bør dele andre sin nyhet på den måten bør de få beskjed om. Har dere sagt noe til de? Kanskje uansett det letteste er å la mannen din ta den alvorspraten :) Håper dere i det minste får styre eventuell Facbook-kringkasting av nyheten! :)

Uff, den er litt kjip. De ble nok sikkert så glade og stolte og ville dele nyheten!
Her fikk kommende besteforeldre på begge sider beskjeden i uke 8, men med forbehold om at de ikke fikk lov til å dele nyheten videre før uke 13. Da ringte faktisk svigermor og lurte på om hun kun si det til sine venninner :joyful:

Jeg har ikke sagt noe. I dag har jeg en skikkelig drittdag med oppkast av alt jeg får i meg, så jeg har flytta inn på soverommet. Orker ikke høflighetsprat når jeg er dårlig, da vil jeg være alene. De er her til i morgen kveld, så vi får se. Mannen min bryr seg ikke om at de sa det videre, så da tror jeg at jeg får la det gå...

Jeg har ikke sagt noe. I dag har jeg en skikkelig drittdag med oppkast av alt jeg får i meg, så jeg har flytta inn på soverommet. Orker ikke høflighetsprat når jeg er dårlig, da vil jeg være alene. De er her til i morgen kveld, så vi får se. Mannen min bryr seg ikke om at de sa det videre, så da tror jeg at jeg får la det gå...
Uff, Så fælt.. håper du får en bedre dag imorgen og at du får tatt en prat med de [emoji4]

IKKE greit!!!!

Back
Topp