Svigers / foreldre og søtsaker...

ORIGINAL: ta|ie

Her er det mye spøking om å gi både brus og søtsaker men ingen har gitt noe enda... (selv om jeg tror de har lyst)
Hedda har ett søskenbarn på over 1år så når de gir henne noe så har de lyst å gi Hedda og...

Men her sier jeg klart NEI! Hun får ikke noe søtt før hun er 1år og inntaket skal være minimalt etter og!
Hvorfor ikke kose seg med noe god frukt?
Hva er det som er så spennende med å gi akkurat det dritet av søtsaker?
Ønsker de ikke heller noe godt og sunnt for de små?
Gode vaner?

Er veldig redd for at hvis noen skal være barnevakt for Hedda så vil de teste ut det ene og det andre.... Hater å måtte si ;IKKE GI ANNET ENN HVA JEG SIER HUN SKAL FÅ!

Hehe... Sånn da har jeg fått ut det[8D]

Som jeg skulle sagt det selv! Hverken jeg eller sambo spiser godterier hverken i helgene eller i hverdagene. Jada, jeg veit det høres nesten for godt til å vær sant, men vi har ikke behov for alle de E-stoffene og alt annet de putter i. Bake: jada, det gjør jeg, men da vet jeg hva jeg har i [:D]! Heller mye god frukt enn klisjerier!

Skulle bare ønske folk rundt oss forstod det også. [>:]

Hmm, mamma har latt henne smake fyll på gulrotkake, og så lenge det er bare en liten smak synes jeg det er greit. Selv gir jeg henne ikke søtsaker. Har latt henne få tynnblanda eplejuice da hun var syk fordi hun ikke drakk noe særlig. Men oldemoren hennes hadde sååå lyst til å gi henne en sjokoladebit, og da sa jeg nei. Synes det ble litt mye. Heldigvis er de rundt oss flinke til å spørre før de gir noe.

Han har fått smake smuler fra en sjokoladekake en gang. Var storesøstera som stod å spiste og han lå på gulvet og smattet iherdig på smulene. [8D] 

Ellers har min far grådig lyst til å gi han alt mulig, han ser også helst at gutten begynner å gå etterhvert. [:D]

Men, ellers har jeg ikke det problemet. Vi har nok med å få gutten til å spise grøt og middag. Han er fortsatt storfan av morsmelk... [:'(]

Nei,ikke noe smaking av noe slag her igårn nei.. (Er heller vårt "behov" som stilles når de får smake på ting og tang..) Venter så lenge vi kan med å gi og la ho smake på all mulig slags godiser.Men det er meg og mitt..[;)]

ORIGINAL: Calypso

Ingen søtsaker her! Det greier C fint å vente med[:)]
Grensene mine er rimelig klare, og de fleste veit nok at jeg hadde blitt forbanna om de hadde gitt han noe[8D]
Jeg vil være den som introduserer nye ting for sønnen min[:)]

Signerer.

Storesøster ventet vi også en god stund med før hun fikk smake sukker/snop. Men på 1 års dagen fikk hun sjokoladekake da[:D]
Nå som hun er eldre får hun is, kake og sjokolade når det er naturlig (hos besteforeldrene, når vi har/er på besøk, når vi voksne spiser det etc) - men i hverdagen får hun ikke sukkerpålegg som Prim, sjokoladepålegg, syltetøy osv.
Litt sukker er helt ok, men å få det tilført daglig er i mine øyne en uting.
Hun elsker tomat, ananas, rosiner og epler - søtt og godt det og + det inneholder mye annet som faktisk er bra for kroppen, i motsetning til snop[:D]

Storesøster ventet vi også en god stund med før hun fikk smake sukker/snop. Men på 1 års dagen fikk hun sjokoladekake da[:D]
Nå som hun er eldre får hun is, kake og sjokolade når det er naturlig (hos besteforeldrene, når vi har/er på besøk, når vi voksne spiser det etc) - men i hverdagen får hun ikke sukkerpålegg som Prim, sjokoladepålegg, syltetøy osv.
Litt sukker er helt ok, men å få det tilført daglig er i mine øyne en uting.
Hun elsker tomat, ananas, rosiner og epler - søtt og godt det og + det inneholder mye annet som faktisk er bra for kroppen, i motsetning til snop[:D]

Jeg tror du skal få være forbildet mitt MammOkt! jeg er så enig så enig! Og tror nok sambo er MER enn enig! Han er litt av en helsefrik selv og vet hva ALLE matvarer inneholder, av godt og vondt! Så vi får bare krysse fingrene for at ingen sniker noe som helst inni munnen på vesle Ella'n våres bak vår rygg! [:)]

Back
Topp