Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: Tanketrollet
Her har vi en klar regel; det er kun vi som skal introdusere nye ting for mini, og godteri/søtsaker skal avklares med oss (selvfølgelig bruke sunn fornuft) Kall oss sære, men det er vi som må ta konsekvensen av mye sukker i en unge, og vi vil ha litt oversikt over hva hun får i seg [:)]
ORIGINAL: tigerbebis
Her har vi en klar regel; det er kun vi som skal introdusere nye ting for mini, og godteri/søtsaker skal avklares med oss (selvfølgelig bruke sunn fornuft) Kall oss sære, men det er vi som må ta konsekvensen av mye sukker i en unge, og vi vil ha litt oversikt over hva hun får i seg [:)]
det er visstnok bevist nå at sukker ikke har noenting å si på om barn blir hypre eller ikke. [8|]
(dette kommer fra min matbevisste storebror som er gift med en ernæringsspesialist)
ORIGINAL: Tirnanog
Tigerbebis: har oppdatert valgene... foreldre / svigers
Tanketrollet: ja, jeg er helt enig med deg! Vi er gjerne sære vi også men vi liker ikke at foreldre/svigers putter søtsaker i munnen på vesle Ella-Linneah. Greit nok når hun blir større men hun er jo bare knappe 7mnd! Selv gir vi heller ikke noe til henne.
Problemet nå er at mamma har kjøpt IS.... og vil så gjerne gi Ella-Linneah når vi kommer hjem [>:] Søskenbarnet på snart 1 år får is og da må jo lille Ella'n også!!! Blir litt oppgitt... hun sier at hun MÅ jo få smake, bare litt... Selv er jeg uenig med kjenner det ikke er lett å diskutere med henne! [8|]
Tanketrollet: ja, jeg er helt enig med deg! Vi er gjerne sære vi også men vi liker ikke at foreldre/svigers putter søtsaker i munnen på vesle Ella-Linneah. Greit nok når hun blir større men hun er jo bare knappe 7mnd! Selv gir vi heller ikke noe til henne.
Problemet nå er at mamma har kjøpt IS.... og vil så gjerne gi Ella-Linneah når vi kommer hjem [>:] Søskenbarnet på snart 1 år får is og da må jo lille Ella'n også!!! Blir litt oppgitt... hun sier at hun MÅ jo få smake, bare litt... Selv er jeg uenig med kjenner det ikke er lett å diskutere med henne! [8|]
Vår får heller ingenting... Bortsett fra grøt/middagsglass har hun fått brødskive! hehe...
men is?? hva med kumelk som skal unngås til de er drøyt året da?
misunner deg ikke den der altså... [:'(]
det er visstnok bevist nå at sukker ikke har noenting å si på om barn blir hypre eller ikke. [8|]
(dette kommer fra min matbevisste storebror som er gift med en ernæringsspesialist)
jøss...
ikke si noe om det til mini er du snill [;)]
Vår får heller ingenting... Bortsett fra grøt/middagsglass har hun fått brødskive! hehe...
men is?? hva med kumelk som skal unngås til de er drøyt året da?
misunner deg ikke den der altså... [:'(]
Ku-melk er greit til matlaginga da [:)] men ikke som egen drikke før fyllte året...
Men nei, jeg liker det ikke! Vet ikke helt hva jeg skal si eller gjør når hun kommer til å tilby det. Håper jeg unngår situasjonen ved å skylde på et eller annet... Trett, gretten,! Det beste hadde vært om hun blånektet å spise den da! Hadde vært fint om hun kunne vise frøse-fasen sin ja!!! [:D]
jøss...
ikke si noe om det til mini er du snill [;)]
hehe nei jeg skal ikke si det til en sjel [:)]
vet ikke helt om jeg tror på det..[8|]
ORIGINAL: JulieOgAnnaKaroline
Vet ikke helt hva jeg skal trykke..
Da lillemor var knappe 3mnder og oldemor stappa ei teskje me bittelitt saft av syltetøy i munnen på henne ble jeg SUR ...[8D]
Jeg blir ikke sur hvis noen i familien nå gir henne en pitteliten smak. Jeg har latt henne sutte litt på isen min en gang og hun har smakt gele m/vaniljesaus (smakt, ikke spist ei skål[8D]). Uansett ingen rundt oss nå som pakker i henne mengder, så da bruker jeg ikke så mye energi på å bekymre meg over det egentlig [:)][8D]
ORIGINAL: Calypso
Ingen søtsaker her! Det greier C fint å vente med[:)]
Grensene mine er rimelig klare, og de fleste veit nok at jeg hadde blitt forbanna om de hadde gitt han noe[8D]
Jeg vil være den som introduserer nye ting for sønnen min[:)]