svigers... er jeg hormonell?

Sillien

Gift med forumet
svigermor er veldig grei... det er de hele gjengen... men etter babyen kom til så har jeg issues som plager meg, men det siste jeg vil er så si noe fordi vi har et såpass godt forhold... min egen familie bor 14 timer unna med bil, så svigers får jo MASSE tid med sønnen vår, men de vil virkelig være med han hele tiden hver dag, og hvis noen i min familie kommer på besøk f.eks en helg så blir de helt desperat fordi da får de ikke vært med han så mye den helgen... jeg syns det er utrolig kjekt at de er så giret, men syns det blir alt for mye..

føler de sniker til seg tid med han, som f.eks når svigermor ba om å få ta en trilletur, og jeg sa at det kan du godt, supert hvis du er tilbake om senest halvannen time, for da skal han ha mat.. så ringer hun etter halvannen time og forteller at hun trillet hjem til dem, og no var han sulten, så for å slippe å trille tilbake mens han gråt så kunne jeg jo kjøre dit og amme han.. jeg gjorde jo det, hva ellers kunne jeg gjort liksom.. når jeg har ammet han sier hun at no skal han jo ikke ha mat før om tre timer, så da trengte hun jo ikke trille hjem med han før da..(ett av mange eksempler).

nå har vi vært på en helgetur med dem, og jeg har lært at hvis jeg gir sønnen vår til sambo så tar svigermor han uansett, fordi hun er moren hans og dermed tør å gjøre slikt. altså har jeg så vidt fått holde han selv hele helgen, og sambo har ikke fått holde han i det hele tatt.

de kommer hit til oss hele tiden, og selvom de har vært her i 5 timer så vil de fremdeles at vi skal komme til de og spise middag. sambo syns det er kjempekjekt og sier at han vil at sønnen vår ska få være mest mulig med familien sin. jeg syns at selvom de er greie, så får det være grenser.

jeg ønsker ikke noe frekke kommentarer her, jeg er bare en førstegangsmor, men vil gjerne vite om dere syns jeg bare er hormonell og kanskje litt sjalu på at de får masse tid med han mens min egen familie ikke får. jeg vet at jeg hadde ikke blitt like lei om det var min egen  mamma, men hadde nok blitt lei etter hvert der og ;)

jeg hadde blitt lei... og ville nok satt ned foten... litt forsiktig så ingen tær blir tråkket på...

oh shit nei du er absolutt IKKE hormonell! Det der ble litt over the top. Prat med samboeren din da vel og få han til å prate med de?? At dere trenger litt alene tid med barnet deres dere også? Dere har akkurat stiftet familie og trenger ro og fred!!
Guri malla, hadde ikke orket det der jeg....

hvordan skal jeg gjøre det da? deet jeg har sagt hittil er at han må få ligge litt i fred når han sover, for hvis han sover i armene til alle sammen (blir jo sendt rundt mellom alle) hele dagen så nekter han å sove i voggen på natten, altså går det utover meg...da får han heldigvis mer fred, men f.eks nå i helgen så satt liksom svigermo og passet på MEG, slik at han ikke sovnet i armene mine uten at jeg la han ned,,, med en gang han bare ble stille når jeg holdt han så kom hun med "holder du han mens han sover"? så følte at det backfired....

Jeg syns ikke du er hormonell, jeg hadde følt meg kvalt for lenge siden.

Men, prøv å ta det opp med de/mannen på en rolig måte, og forklar hva du mener, akkurat som du gjorde nå her, så kanskje de skjønner? Skjønner at det er stas å være farmor og alt sånt, men det er jo faktisk din og mannen din baby...

Nei, det der hadde blitt altfor mye for meg. Dere trenger jo tid alene med lillen da. Jeg lot ikke noen ha ungen min alene før det hadde gått ganske lang tid jeg,dels pga jeg ikke ammet hver 3 time(mye oftere) og for jeg ville være der hun var og passe på alt;) Syns du skal ta deg en prat med samoeren din jeg.

Sommerfugl79 skrev:
oh shit nei du er absolutt IKKE hormonell! Det der ble litt over the top. Prat med samboeren din da vel og få han til å prate med de?? At dere trenger litt alene tid med barnet deres dere også? Dere har akkurat stiftet familie og trenger ro og fred!!

Sign!

Forstår deg godt, jeg hadde fått helt klaus 

Du bør snakke med samboeren din ang. dette. Det er hans jobb å si ifra til sin familie. Gjør han ikke det må du gjøre det selv. Jeg hadde ikke orket å ha det sånn.
Si at dere setter pris på at de er så opptatt av gullet deres, men dere trenger mere alenetid. Dere er en ny familie som trenger å få være alene for å bli godt kjent med hverandre.
Både du og babyen alene, og dere tre.
Snakk med samboeren din om hvor mye tid dere ønsker å tilbringe med dem i mnd. 
(Ikke si det til svigers.) Inviter dem, og ta imot invitasjoner så dere oppfyller denne kvoten.Utenom det får dere si at det ikke passer.
Holder ikke svigermor avtalene med deg bør du nesten sette ned foten og si at du forventer dem tilbake til avtalt tidspunkt, siden dere to, (tre) har en avtale da.
Hun har ikke noe med hva du skal. Jeg hadde laget avtale om at moren min eller en venninne skulle snakke med babyen i telefonen om nødvendig, for å slippe å lyve. ;)
Setter de ikke ned foten nå risikerer du at hun "overtar" barneoppdragelsen og overkjører dere og de grensene dere har bestemt.
Det er bedre å ta det nå enn å vente til det er skikkelig dårlig stemning mellom dere.

Du.. AKKURAT sånn hadde vi det. Bortsett fra at dei ikkje bur så nærme, TAKK OG LOV. Men dei var så sinnsykt PÅ ungen at eg blei heilt svett.. Grudde meg skikkelig til dei skulle komme, og blei heilt uvel av heile opplegget.... Alt er masse bedre no, når jenta er 15 mnd og gir TYDELIG beskjed når ho ikkje vil sitte på farmor sitt fang lenger.. 

Eg sa aldri ifra, men eg angrer stygt på det... For no går eg og gruer meg til mini i magen kjem, og det sikkert blir på akkurat samme viset... :/

Sillien skrev:
hvordan skal jeg gjøre det da? deet jeg har sagt hittil er at han må få ligge litt i fred når han sover, for hvis han sover i armene til alle sammen (blir jo sendt rundt mellom alle) hele dagen så nekter han å sove i voggen på natten, altså går det utover meg...da får han heldigvis mer fred, men f.eks nå i helgen så satt liksom svigermo og passet på MEG, slik at han ikke sovnet i armene mine uten at jeg la han ned,,, med en gang han bare ble stille når jeg holdt han så kom hun med "holder du han mens han sover"? så følte at det backfired....

Oi.... småfrekk i tillegg.... Hadde klikka eg..

Sunshine* skrev:

Sommerfugl79 skrev:

Sign!

Oh my god..... Hadde tørna totalt.. detta er jo totalt overkjøring mener jeg... Hadde ikke latt de komme på besøk på et par dager... Du må virkelig sette ned beinet ditt, hardt og fort...

kattekvinna skrev:

Sillien skrev:

Oi.... småfrekk i tillegg.... Hadde klikka eg..

det verste er at hun er egentlig ikke det.... det der er det eneste jeg har hørt som er i nærheten, men den ble jeg litt irritert av....

jeg har sagt det flere ganger til samboeren min og han sier det er forskjellsbehandling fordi jeg bare er slik når det er hans familie.... forskjellen er jo at min familie ikke er slik, vil no jeg si...... de driver i tillegg og hinter jevnlig om at jeg skal pumpe melk så de får ha han alene... og sambo sier det er forskjellsbehandling at jeg ikke har gjort det enno fordi når mamma var på besøk her så fikk hun ha han mens vi dro på kino og så harry potter....

jeg har derimot sagt i fra til samboeren min at jeg ikke syns det var kjekt å være der fordi de tar han ut av armene mine før vi kommer inn døren, og de setter seg i andre enden av sofaen og holder han og snakker til han og med hverandre, og så får jeg beskjed om at "jeg kan se på det jeg vil på tv".... han var forsåvidt enig i det, men kunne liksom ikke gjøre noe med det..

men i dag sa faktisk sambo nei til å dra på besøk, siden vi har vært på ferietur i helgen og hele gjengen ville stoppe på veien når jeg skulle amme, istedenfor at vi fikk kjøre i fred...

Dere må virkelig si i fra at dere trenger litt tid for dere selv og slappe av litt... Hadde mine svigerforeldre holdt på sånn mens guttungen var nyfødt trur jeg ærlig talt jeg hadde tatt ungen og rømmt vekk i noen dager..

å haaalo.. nei du er ikke for hormonell, de er for pågående!...

du må jo få tid til ungen du og.. og ikke minst samboern din og!...
jeg hadde nok tilta litt jha..

kansje snakke med samboeren din om dette?

lykke til.. håper det ordner seg.. :)

Ungen din er én måned gammel! Herregud, jeg hadde blitt sprø. 

Uff, det finnes da en mellomting da. Hadde du forresten vært hormonell hadde du sakt i fra for lengst:)

Hvis det er så at du og din svigermor har så god kontakt hadde jeg tatt det opp direkte med henne, så blir det ingen misforståelser gjennom din mann....Du burde ta det kjipe samtalen fortest mulig ellers bedrer det seg jo ikke. Lykke til, og det ordner seg helt sikkert....I rake motsetning til deg har vi svigerforeldre som ikke bryr seg, så jeg synes dere er heldige:)

Jeg tror jeg hadde klikket i vinkel!!! Sett ned foten nå. For gjør dere ikke det, så blir det bare værre.

Back
Topp