Svigermor..

KR90

Blir kjent med forumet
Nå har det seg slik at både jeg og sambo har skilte foreldre, så vi har på en måte 4 par besteforeldre som kommer til å være der for oss å den lille spiren. Og 4 par besteforeldre som kommer til å strikke, kjøpe og finne frem på loft, ting og tang som de ønsker vi og spiren skal ha.
Missforstå meg helt nå, jeg er kjempe takknemlig for alt jeg slipper å handle, men.... Svigermor... Jeg er nå 10+4, og allerede i går så kom hun med ett heeeeeelt lass med ting.. Lekegrind, seng, babyleker, utstyr til vogn og mye, mye mer...
Hun har på en måte tatt "shotgun" på det å gi oss ting og la oss arve ting.. Jeg sitter bare å tenker på de 3 andre parene med besteforeldre som også vil bidra til lille spire, men så skal svigermor komme i forkjøpe, på alt....

Hun er også en vanskelig person å si ifra til. Kan risikere at vis jeg sier noe, så skal hun ha tilbake alt hun har kommet med, og alt vi har fått som er sambo sine babyting, så kommer hun ikke til å kjøpe en eneste ting igjen til spiren..

Er det kanskje noen som har opplevd noe lignende? Eller kanskje går gjennom noe lignende nå?
Jeg er kjempetakknemlig for at hun innvolverer seg, og vil gi oss så mye, men, hva med de andre besteforeldrene? Og hva med de tingene JEG vil gå i butikken og se på og velge ut helt selv...?

Tenker jeg bare hadde takket pent og tatt i mot. Kunne du tenke deg en annen modell eller variant av noe hun har kommet med hadde jeg bare satt det på ønskelista til de andre uten å si noe. Det skjer at man får dobbelt opp, så du trenger jo ikke si noe utover det?

Nå har det seg slik at både jeg og sambo har skilte foreldre, så vi har på en måte 4 par besteforeldre som kommer til å være der for oss å den lille spiren. Og 4 par besteforeldre som kommer til å strikke, kjøpe og finne frem på loft, ting og tang som de ønsker vi og spiren skal ha.
Missforstå meg helt nå, jeg er kjempe takknemlig for alt jeg slipper å handle, men.... Svigermor... Jeg er nå 10+4, og allerede i går så kom hun med ett heeeeeelt lass med ting.. Lekegrind, seng, babyleker, utstyr til vogn og mye, mye mer...
Hun har på en måte tatt "shotgun" på det å gi oss ting og la oss arve ting.. Jeg sitter bare å tenker på de 3 andre parene med besteforeldre som også vil bidra til lille spire, men så skal svigermor komme i forkjøpe, på alt....

Hun er også en vanskelig person å si ifra til. Kan risikere at vis jeg sier noe, så skal hun ha tilbake alt hun har kommet med, og alt vi har fått som er sambo sine babyting, så kommer hun ikke til å kjøpe en eneste ting igjen til spiren..

Er det kanskje noen som har opplevd noe lignende? Eller kanskje går gjennom noe lignende nå?
Jeg er kjempetakknemlig for at hun innvolverer seg, og vil gi oss så mye, men, hva med de andre besteforeldrene? Og hva med de tingene JEG vil gå i butikken og se på og velge ut helt selv...?

....kjenner meg igjen i dette her [emoji85] min svigermor er helt fantastisk og vi har et veldig godt forhold. For henne blir dette hennes 6 barnebarn, og i forhold til den rollen hun har hatt til sine andre barn med barnebarn (måtte fungert som foreldre, lege, barnepass, vaskehjelp, bank osv for sine to andre barn pluss barnebarn) så tror jeg hun automatisk tenker at vi trenger det samme som hennes andre barn. Hun vil heller ikke gjøre forskjell på sine barn/barnebarn - så hun mener vi må få alt det de andre har fått. For MIN mor så blir dette hennes første barnebarn, hvor hun da selvfølgelig har lyst til å kjøpe ting til den lille prinsen. Forklarte dette fint for svigermor, med at dette er mitt første barn og min mors første barnebarn og visse ting har vi lyst til å kjøpe selv. Informerte også om at vi var veldig takknemlige for at hun ville bidra med innkjøp osv, men at vi da heller kunne ta oss noen runder på butikkene sammen [emoji254] Hun ble glad for at jeg valgte å ta det opp da hun ikke mente å overkjøre noen som helst.

Er dette første barnebarnet til din svigermor? Kanskje hun føler at hun må konkurrere med de andre? Vet min svigermor føler hun må gjøre/kjøpe/stille opp på ALt for sine andre sønner for om ikke, blir deres partnere forbanna for at svigermor «ikke bryr seg om sine barnebarn»... er helt fucked up spør du meg!

Jeg ville tatt det opp nå, på en fin måte, at du er veldig takknemlig for at hun vil hjelpe til og gi dere ting, men at du heller ønsker å velge ut det av utstyret som er aktuelt?
Det burde ikke være vanskelig for henne å forstå at det er andre besteforeldre i bildet og ikke minst dere selv som har lyst å kose dere med innkjøp.

Det er svigemors 2 barnebarn, vår første barn og de 3 andre besteforeldrene sitt 1 barnebarn.
Jeg er jo kjempe takknemlig for alle tingene.

Hun skaffer de via facebook, finn.no og sine venner, så det går ikke å bytte det eller levere det tilbake vis det er noe jeg ikke liker(at det er brukt er noe jeg ikke bryr meg om bare så det er sagt)

Må kanskje bare få med meg sambo og prøve å snakke med henne om det. Det er jo ikke for å vær stygg eller utakknemlig, men vet at det kommer mange ting fra de 3 andre også. Så har jeg også sett for meg at jeg og sambo skal gå æ se på vogn, bilstol og litt småting sammen.

Det er svigemors 2 barnebarn, vår første barn og de 3 andre besteforeldrene sitt 1 barnebarn.
Jeg er jo kjempe takknemlig for alle tingene.

Hun skaffer de via facebook, finn.no og sine venner, så det går ikke å bytte det eller levere det tilbake vis det er noe jeg ikke liker(at det er brukt er noe jeg ikke bryr meg om bare så det er sagt)

Må kanskje bare få med meg sambo og prøve å snakke med henne om det. Det er jo ikke for å vær stygg eller utakknemlig, men vet at det kommer mange ting fra de 3 andre også. Så har jeg også sett for meg at jeg og sambo skal gå æ se på vogn, bilstol og litt småting sammen.
Vogn og bilstol kan dere lett argumentene med sikkerhet da. Det er viktig å prøve bilstol i bilen for å være sikker på den passer. (Rett helning og sånt) og om dere vil ha en babystol som kan klikkes på vognen kan dere argumentere med det samtidig. Bilstol Er også noe som man også ikke anbefaler brukt.

Hva med å si du setter umåtelig pris på alt hun fikser, men hun må gjerne høre med dere FØRST! For det kan hende noen av de andre besteforeldrene har ordnet eller dere har noen ønsker? Feks kan det jo hende dere ikke trenger enkelte av tingene, så et spørsmål er fint å få [emoji4] da sier du hun gjerne KAN fikse, men må høre med det/dere først. Så har dere anledning til å si ja, nei, ikke den modellen vi ønsker osv [emoji4]

Oi, denne var vrien! :bag: Jeg ville tatt det opp med typen først og fremst, det er hans mor og følgelig hans ansvar å ta det direkte med henne. Du vil jo ikke havne i klammeri med svigermor og de tar det ofte lettere om det kommer fra ens egne barn. Samtidig; for en fantastisk svigermor da!! :Heartred Du skal virkelig være glad for at hun er så dedikert. Vi får aldri noe av svigermor, så jeg ville tatt imot med vidåpne armer;-) Også får du heller bare selge unna/gi bort det du ikke trenger. Jeg skal love deg at man ikke går tom for ting å kjøpe altså, det er alltid noe nytt man trenger:rolleyes:

Oi, denne var vrien! :bag: Jeg ville tatt det opp med typen først og fremst, det er hans mor og følgelig hans ansvar å ta det direkte med henne. Du vil jo ikke havne i klammeri med svigermor og de tar det ofte lettere om det kommer fra ens egne barn. Samtidig; for en fantastisk svigermor da!! :Heartred Du skal virkelig være glad for at hun er så dedikert. Vi får aldri noe av svigermor, så jeg ville tatt imot med vidåpne armer;-) Også får du heller bare selge unna/gi bort det du ikke trenger. Jeg skal love deg at man ikke går tom for ting å kjøpe altså, det er alltid noe nytt man trenger:rolleyes:
Jeg er jo kjempe takknemlig for det hun kommer med, får bare litt dårlig samvittighet for de andre besteforeldrene, da vi egentlig var enige om at vi skulle ikke begynne å handle eller ønske oss ting før vi fikk vite kjønn på spiren.:happy: Er jo ett luksusproblem vi har, så er teit å "klage" :yuck:

Tror det smarteste er at samboern din tar det opp med sin egen mor, der han får frem at han er veldig takknemlig for alt det dere har fått, men det er fortsatt tidlig ig dere vil bruke tid på å se og vurdere hva dere ønsker :).

Jeg er gravid i uke 33, eneste vi har i hus er vogna og litt klær. De kommende besteforeldrene har strikket litt klær og kjøpt noen få plagg. Men blitt ening som at de heller kan sette inn penger på konto til den lille istedenfor å kjøpe mye som vi kanskje ikke får bruk for.

Back
Topp