Svigermor -trist

Pia1972

Forelsket i forumet
I går kveld døde svigermor etter 4,5 måneders kreftsykdom, 67 år gammel. Veldig trist. Vi gledet oss veldig til å fortelle om babyen, men når hun hadde visst om den i 2 uker, fikk hun beskjed om at hun hadde lungekreft. Vi har gått å håpet at cellegift skulle virke i hele høst, men så ble det bare værre. Hun var her siste gang på julaften, var helt utkjørt etter 1 porsjon reinsdyrsteik. Frøys og skalv. Siden 3. juledag har hun ligget på sykehuset. Svigerfar har bodd der han også, hun var så utrygg. Vi har fått kontakt med henne innimellom, i går formiddag også. Ellers har hun sovet mye, eller vært så medisinert at hun bare har snakket tøv. Vi tok med barna og så henne i går kveld. Hun så helt utgammel ut etter døden. I morra er det syning på sykehuset. Vi er en liten familie, men foreldrene mine skal komme iallefall. Vi er spesielt lei oss for at hun ikke fikk sett babyen, men samtidig koste hun seg veldig med de to barnebarna hun hadde ( mine barn på 9 og 11 år). I dag har vi snakket med begravelsesbyrået sammen med svigerfar. Blir gravferd i slutten av uka. Gruer meg, enda mer grining. Vi har valgt å ha ungene med til henne under hele sykeleiet, tror det har vært godt og riktig siden de er så store. De gråt sårt i går kveld, tøft. I dag har litja valgt utseende på hjertekrans fra dem til kista, og gutten har valgt hva det skal stå på sløyfa. De har også skrevet hvert sitt dikt, og tegnet til. det skal de legge i kista i morra. Det har vært litt fristed for meg her på babyverden, har kunnet kose meg over det å skulle få en baby til, uten å føle på engstelsen og sorgen hele tida. Nå må vi bare ta det som kommer denne uka på strak arm. Bir til at vi føler omsorg og ansvar for svigerfar, han har bare oss som den eneste tyilknytninga til kona si, for hun har ikke slekt igjen. ( to perifere søskenbarn kun) Selv har han en god del søsken, men de bor langt borte. han har allerede snakket om at huset dees blir for stort for ham. Og vi sier vi gjerne tar han inn som kårkall her, han er alle tiders. han er ikke min manns far, svigermor giftet seg med ham for 27 år siden. Da adopterte han mannen min, så for mannen min er det han som e far, og for oss andre er han en ekte bestefar. Vi håper at tilknytningen hans til oss forblir like sterk, tragisk om han flytter nordover nærmere søskena, synes vi. Har forstått det er oss han føler seg knyttet til, og sånn vil vi gjerne ha det. kanskje vi spør ham om å være fadder? De andre barna våre har venner av oss som faddere.Ble mye dette, men noen ganger er det godt å være direkte på en såpass anonym plass. Go helg!!

Uff så trist å høre!! Ord blir fattige i sånne samenhenger, derfor sier jeg bare kondolerer!!
Flott at dere tar dere sånn av svigerfaren din, d syns jeg er stort!!
Masse trøsteklemmer fra meg!

Kjempe trist[:(]
Skjønner veldig godt hva du går igjennom akkurat nå.. Min svigerfar døde nå i november etter bare 4måneder
med diagnosen kreft...,han var bare 62år.. Veldig veldig trist..
Dere må ta godt vare på hverandre!!!  Veit ikke helt hva mer jeg skal si..,bare veit så godt hva dere går igjennom..

STOR klem fra meg!

ORIGINAL: Othilie78

Uff så trist å høre!! Ord blir fattige i sånne samenhenger, derfor sier jeg bare kondolerer!!

Signerer denne... Utrolig trist[:(]

Det var trist å høyre[:(] kondolerer til deg og familien din.

Så trist å høre...kondolerer!
Virker som dere er flinke til å ta vare på hverandre og svigerfar...det er godt i en sånn tid!

Huff, dette var trist å lese. Jeg mistet også moren min for snart et år siden i kreft, det er noe av det verst jeg har vært igjennom noen gang, å se noen man er glad i forfalle slik.
Synes det er kjempefint dere har involvert barna, det kommer til å hjelpe dem mye i tida som kommer. I alle fall gjorde det det med datteren min som snart er 5 år, selv om hun ikke var der de siste dagene på sykehuset og så henne på det verste.

Håper dere greier å tenke fremover etter hvert, det er godt å ha hverandre å støtte seg til i en slik stund!

Så trist da[:(] Kondolerer.
Høres ut som dere er flinke til å ta vare på hverandre, fortsett med det!

*Trøsteklemmer*

tårene mine renner og renner for dere her.. [:(] huff så trist for dere! dere virker som en god familie med sterke bånd. det eneste jeg kan si er at det er viktig å ta vare på hverandre i sorgen og snakke åpent om følelser. desverre er ikke verden rettferdig og det er fryktelig trist når sånt skjer! høres koselig ut for svigerfaren din å få være fadder! min sønn har sine besteforeldre, er de han har mest kontakt med [:)] lykke til med alt! masse masse varme klemmer fra oss!!!

Uff så trist[:(][:(][:(]. Kan bare si kondolerer. Ord blir så fattige og vanskelige i en sånn stund.

Stor klem

ORIGINAL: bergliotte

Så trist å høre...kondolerer!
Virker som dere er flinke til å ta vare på hverandre og svigerfar...det er godt i en sånn tid!

Signerer.

uff av meg, så innmari trist! bruk tiden og vær gode mot hverandre!! svigerfaren din setter sikkert veldig stor pris på å bli fadder. livet er så rart, noen forsvinner mens andre kommer til. pappaen min har hjernekreft, og jeg er så livredd for å miste han. død og sykdom er en så stor kontrast til det nye livet i magen!       

Tusen takk til dere alle sammen!!

signerer

Uff... det er utrolig trist når slikt skjer. At en fikk så liten tid sammen etter at diagnosen kom har sikkert ikke gjort saken enklere heller. Jeg synes det er kjempeflott at dere tar slik omsorg for svigerfaren din. Det er en fattig trøst, men det blir bedre etterhvert som tiden går. Allikevel ser jeg for meg at det å være gravid ikke gjør ting lettere. En blir jo så følsom...

Selv mistet jeg min svigermor i kreft i 2006, kun 3 måneder etter at vi giftet oss. Hun var absolutt av den typen menneske som elsket barn og som ikke kunne vente med å bli bestemor. Så jeg må innrømme at det er litt trist til tider at hun ikke fikk oppleve å bli bestemor. Men livet tar uante vendinger, så det gjelder å leve i nuet.

Fortsett å ta vare på hverandre i tiden som kommer.

Huff a meg. Så utrolig trist å høre.[:(][:(]
Man blir så ordløs i slike situasjoner.
Godt dere har hverandre og klarer å
ta vare på hverandre i en slik sorgfull
stund.
Fortsett med det.

Kondulerer så masse.

Signerer denne jeg også! Mange trøsteklemmer herfra!!

Back
Topp