Svigermor og tillit *lang*

LUW

Glad i forumet
Vet liksom ikke hvor jeg skal begynne jeg... Men fikk for ei stund siden høre at svigermor faktisk har blitt anmeldt for pedofili[&:] Av sin eksmann, altså veslesnuppens bestefar. Dette er jo i og for seg noe som er helt latterlig, tenker jeg, for de hadde en ganske tøff skilsmisse med mye drittslenging, brev seg i mellom og hauger og lass med krangling om alt mulig. Så jeg tenker at dette bare er jævelskap fra hans side. Men, så begynner man jo alltid å tenke da... Det virker jo litt merkelig å ta en slik beskyldning rett ut av lufta. For det første så er det vel ikke det første du pønsker ut for å være jævlig med ex-kjærringa, og for det andre er det forholdsvis drøyt. Jeg mener, om jeg så hadde kommet på det mens jeg satt og tenkte ut hva jeg skulle finna på, så hadde jeg ikke gått så langt som å levere anmeldelse! Saken ble henlagt pga. manglende beviser, men vi har jo den siste tida sett hvor sterke beviser man trenger for å bli dømt for slikt da[>:] Så nå vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre... har ikke lyst til å la henne holde gutten min, langt mindre bade han og skifte bleie på han[&o] Men jeg synes det er vanskelig å skulle si nei, for hele greia er jo trolig oppspinn! Men så er det tvilen som gnager i bakhodet da... Synes hun bruker veeeldig lang tid hver gang hun skifter på han og slik, men er sikkert bare jeg som synes tida går sakte[X(] Synes ikke jeg kan følge etter på badet og overvåke henne heller...

Så, det tenker jeg mye på. Men det er forsåvidt mer. Før jeg fikk vite dette var hun barnevakt for gutten min et par timer hjemme her. Da passet hun også hunden for min svoger, men den var igjen hjemme i bur, så det var ikke noe problem. Men, da de skulle hente igjen hunden sa hun at hun bare hadde vært borte fra hunden i 15 min, hun hadde vært på butikken. Så sier bestemora (svigermors mor) til svogeren min at hun (svigermor) hadde vært barnevakt oppi her. (Dette var noen dager senere.) Neei, sier han, tror da ikke det... Så hadde svigerinna mi konfrontert svigermor med dette. Hun begynte da å grine... Hadde sååå dårlig samvittighet for at hun ikke hadde sagt at hun hadde vært barnevakt. De sa da at det var jo ikke noe problem, hunden var vant til å være hjemme alene så det var ikke noe å ta på vei for. Svigermor fortsatte da å lyve, og sa hun hadde kun vært borte en time. Og det er jo ikke mulig, da kjøreturen tur-retur tar over en time, og at hun faktisk var her i 3 timer. Og denne konkrete historien (er flere da, men denne er veldig typisk) gjør at jeg ikke klarer å stole på henne.

Som dere skjønner har jeg vanskeligheter med å la henne være i nærheten av gutten min alene, og hun får slett ikke være barnevakt. Jeg stoler ikke på henne for fem flate øre! Og dette er litt vondt, hun har jo egentlig like stor «rett» til det hun som de andre besteforeldrene[&o] Jeg takler ikke dama lenger, har ikke lyst til å ha besøk av de eller dra på besøk dit. Så, what to do? Synes dere at jeg overreagerer? Hva bør jeg evt. gjøre? Nå har jeg ihvertfall fått ut mange av tankene som har plaget meg i det siste...
Sorry, ble langt dette, men var ingen enkel måte å forklare på[&o]

**IKKE QUOTE**

uansett ville jeg gjort som deg og aldri tatt sjansen med mitt eget barn! hvis det er falsk anklage fra eksmannen så er det synd for ho, men jeg ville ikke tatt sjansen på at ho fikk passe mitt barn..

Jeg føler at du overdriver veldig ja... Isteden for å tenke både det ene og det andre så ta og snakk med henne... Hva aier din mann/bf om alt dette?

Ja hva sier mannen din om det da?

Ja, er redd jeg overreagerer, men som skrevet før her så tar jeg ingen sjanser. Hun får jo omgås ham og bytte på ham og slikt, men ikke uten at jeg har en liten klump i magen.
Gubben kommer ikke overens med mor si. Hun er litt spesiell, har et kontrollbehov og spør og graver etter alt, legger seg oppi det minste. Så han synes det er like greit å ikke ha så mye med henne å gjøre. Han snakker ikke noe om dette (jeg fikk vite det av svigerinna mi), tror han synes det er litt flaut egentlig.
Om jeg skulle snakke med henne, så klarer jeg uansett ikke stole på det hun sier[:-]
Og jeg har forsåvidt ikke noe godt forhold til svigefar heller, de skal alltid hevde seg og være best i alt, får noen ganger følelsen av at vi ikke er bra nok[>:] Men dere har nok rett, er nok noen heavy samtaler som skal til...[:'(]

Skjønner dette med at en falsk anklage kan henge med og hvis dette bare er drittslenging så er det synd at hun får det stempelet på seg ja, men jeg synes ikke du overdriver når du er i tvil om du vil at hun skal skifte bleier, passe han o.l. Jeg kommer til å beskytte min datter så godt jeg kan mot pedofili og om det kan føre til at noen som er falskt anklaget for pedofili blir rammet av dette så kan jeg ikke annet enn å beklage. [8|]
Datteren min kommer først og skal beskyttes mot ALT jeg kan beskytte henne mot! Så jeg forstår deg og står bak deg 100%

(Er selv offer for pedofili)

Skjønner godt at du ikke stoler på henne. Hadde ikke latt noen passe snuppa hvis de var blitt anmeldt for det nei.
Men tror neppe dama innrømmer noe som helst hvis du snakker med henne om det, selvfølgelig kommer hun til og benekte det.

Men får du ikke til og snuse litt rundt det da, å evt finne ut litt mer av hva det egentlig dreier seg om?
Litt synd på henne hvis det ikke ligger noe i det.

Lykke til!
Stol på magefølelsen din du, å gjør det som føles rett for deg![:)]

ORIGINAL: monica

nå tenker jef sånn at hvorfor har han ikke kontakt med mora si??

Ja, tror jeg hadde tatt en tlf til bestefaren, jeg..! Tenker litt at det var rart han kom opp med akkurat dette, og ikke barnemishandling generelt hvis han ville ta henne for noe..

ORIGINAL: Persillen

Skjønner dette med at en falsk anklage kan henge med og hvis dette bare er drittslenging så er det synd at hun får det stempelet på seg ja, men jeg synes ikke du overdriver når du er i tvil om du vil at hun skal skifte bleier, passe han o.l. Jeg kommer til å beskytte min datter så godt jeg kan mot pedofili og om det kan føre til at noen som er falskt anklaget for pedofili blir rammet av dette så kan jeg ikke annet enn å beklage. [8|]
Datteren min kommer først og skal beskyttes mot ALT jeg kan beskytte henne mot! Så jeg forstår deg og står bak deg 100%

(Er selv offer for pedofili)

Sign.

ORIGINAL: Xilola

uansett ville jeg gjort som deg og aldri tatt sjansen med mitt eget barn! hvis det er falsk anklage fra eksmannen så er det synd for ho, men jeg ville ikke tatt sjansen på at ho fikk passe mitt barn..

Signere!
Når d gjelds ungen min, så lar æg ALDRI tvilen kom nånn annan t gode altså!

Æg støtte dæg!

Takk for svar, godt å se at jeg ikke er totalt på bærtur med reaksjonene mine[&:] Jeg anser henne jo som uskyldig inntil det motsatte er bevist, men er slitsomt med den lille brodden med tvil som alltid vil være der.

Ang. mannen så snakker han ikke noe om dette her.. egentlig snakker han ikke så mye om barndommen sin[8|]. Men de pedofilianklagene skulle visstnok dreie seg om noen nabogutter der de bodde før. Har jo tenkt tanken selv, hvorfor han ikke kommer overens med moren sin og greier, men han vil ikke snakke om det, sier bare han ikke orker maset hennes (som kan være forholdsvis intenst til tider). Må prøve å få han til å snakke mer om dette, men tror det blir vanskelig. Noen som kanskje har tips til hvordan jeg kan gå fram/hva jeg bør spørre etter? Jeg er ikke særlig tøff til å ta opp ting, har heller ikke så store talegaver at det gjør noe...[:-]

Jeg ville ihvertfall ikke sendt ungen min dit aleine med de anklagene. JA det kan være falske anklager, men de kan også være sanne. Og siden bf ikke vil ha kontakt med henne så skjønner jeg ikke helt hvorfor dere skulle vil bruke henne som barnevakt.

Jeg vet med meg selv at jeg aldri ville tilgitt meg selv om noe hadde skjedd, om jeg var i samme situasjon som dere.

Han vil vel ha kontakt, men bare begrenset... går litt i bølgedaler det der, noen ganger er det greit, andre ganger ikke. Men hun er jo så interessert i det første (og hittil eneste) barnebarnet sitt, og jeg skjønner jo godt at hun vil passe han og omgås ham, og synes ikke jeg kan nekte henne det. Men æsj så kjedelig det er å hele tida tenke «Hva om.....» For jeg ville heller aaaldri tilgitt meg selv om noe skulle skje, da vi tross alt har de opplysningene vi har!

Tror du må ta en alvorsprat med BF om dette, dette er så alvorlig at man må ta det på alvor, man gambler ikke med ungene på denne måten.
Jeg hadde forlangt svar fra BF om hva han tenker og mener om at dere skal sende barna deres til henne og om pedofili ryktene, krev svar av han. Om ikke du klarer å snakke med han om det, så skriv ett brev der du forlanger svar.

ORIGINAL: Thothamon..

Tror du må ta en alvorsprat med BF om dette, dette er så alvorlig at man må ta det på alvor, man gambler ikke med ungene på denne måten.
Jeg hadde forlangt svar fra BF om hva han tenker og mener om at dere skal sende barna deres til henne og om pedofili ryktene, krev svar av han. Om ikke du klarer å snakke med han om det, så skriv ett brev der du forlanger svar.

SIgn!

Han må jo ta deres sønn på alvor, og faktisk beskytte han, kjenner jeg blir litt irritert når han ikke vil si noe, kanskje han sitter med noen informasjon som faktisk kan si litt mer om anklagene er sanne... !!

Han må jo beskytte sin sønn!!!

Jeg syns IKKE du overreagerer. Det er jo barnet ditt det er snakk om! Og når det gjelder pedofili syns jeg det er grusomt og forstår deg godt!
Og det er klart man må kunne stole på personen som skal passe ungen sin.
Jeg selv hadde aldri latt noen jeg ikke stoler på passe Lillemann uansett om det var min egen mor...

Dette var en vanskelig sak... Men som "medmamma" så vil jeg bare si at du ikke skal gjøre mere enn hva du er konvertabel med!!!
Synes det er flott at du lar henne omgås med nurket ditt, men om du helst vil være sammen med nurket mens hun er der så er det det du gjør!

Synes pedofili er såpass alvorlig at det er god grunn til å være skepsisk, og jeg hadde selv aldri tilgitt meg selv om noe hadde skjedd med snuppa mi[X(].. Du har ikke mulighet for å snakke med din svigerfar siden bf ikke vil snakke?

Jeg synes ikke du overreagerer. Ville holdt meg langt unna kjerringa jeg. Hun lyver jo og har andre dårlige egenskaper jeg ikke ville takla. Pedofil eller ikke, hun hadde aldri fått være alene med gutten min ihvertfall.

Back
Topp