Svigermor.... laaang klage

ORIGINAL: BlueDome

Kjære vene.. jeg forstår så ALT for godt!

"Jeg ser du har lagt på deg.."
"Hvordan kan du oppfostre ett barn i dette huset, så møkkete som det er.."
"Du må gi barnet mer mat, om han spyr fordi han blir mett, skal du bare gi han mer etterpå.."
"Sånn som du stryker på magen hans kommer han til å få tarmslyng.."
"Du er ikke ei sånn jente som jeg trodde sønnen min kom til å ende opp med.."
"Jeg liker ikke jenter jeg, så fint at det ble en gutt.."
"Du er sånn typisk statusjeger du, som skal ha alt fint og nytt.. Stakkars sønnen min.."

And the list goes ooon!
Den om møkkete hus sa hun samme dagen som vi kom hjem fra føden etter å ha hatt lillegutt 2 netter på nyfødt intensiv der han fikk pustestopp og var DÅRLIG!
Magestrykingen var pga kolikken.. Kommentarene om mat er fordi sønnen min på 4 år er lang og slank, er aktiv, og spiser som en hest + bæsjer 3-4 ganger om dagen!
Det tar ALDRI slutt..

Men .. så en dag sa det PANG! Jeg ba henne rolig og strengt mens tårene trillet og kroppen skalv om å holde alle stygge kommentarer for seg selv, slutte å bry seg og ikke komme til oss før VI inviterte henne igjen. Om hun ikke lot oss få styre vår egen familie, og prøve og feile og være foreldre alene uten hennes innblandelse - så kom hun ALDRI til å se hverken sønnen eller barnebarnet sitt igjen! ALDRI...
Da ble det andre boller.. Hun holder seg til sitt, spør om tillatelse før hun gjør ting og hører på hva jeg sier. Hun stikker til meg en kommentar i ny og ne, men da sier jeg ;
" Nå slutter du../ Nå får du gi deg.. "
Tror hun ble beroliget (faktsik) av å se meg ta kontroll over situasjonen og min egen familie, og at hun så at jeg var "kvinne".. Om dere skjønner! Sambo har også begynt å si fra, strengt, og hun hører.. Så nå har vi bedre forhold enn noen gang, der vi begge prøver vårt beste - og tåler at den andre sier NOK.

Slike ting som dette forsvinner bare ikke.. plutselig en dag ekspolderer det, og det tok nesten 7 år her i gården før jeg åpnet munnen min! Derimot har de siste 3 årene vært fredlige og gode.. Og sønnen min har ett flott forhold til bestemora si [:D]
Ta tyren ved hornene.. foreslå at den gamle sengen kan være hos dem til lillenurket skal sove der. Spør om de vil bidra med noe annet før dere handler inn mer, ofte er det dette som gnager. At det de har ikke er bra nok på en måte..

Ønsker deg LYKKE TIL; og håper at du får en flott graviditet og småbarnstid med svigermor like ved !!

PS! Beklager laaaangt innlegg altså!!

OIOIOIOI!!! Du har hatt ditt å stri med du også...[&:]
Skjønner ikke at de kan si og gjøre sånne slemme ting, at de ikke tenker før de snakker... Ja, jeg skal nok sifra når tiden er inne.. Skjønner at det ikke hjelper å dra det ut lengst mulig..
Takk for tips[:)]

ORIGINAL: BlueDome

Kjære vene.. jeg forstår så ALT for godt!

"Jeg ser du har lagt på deg.."
"Hvordan kan du oppfostre ett barn i dette huset, så møkkete som det er.."
"Du må gi barnet mer mat, om han spyr fordi han blir mett, skal du bare gi han mer etterpå.."
"Sånn som du stryker på magen hans kommer han til å få tarmslyng.."
"Du er ikke ei sånn jente som jeg trodde sønnen min kom til å ende opp med.."
"Jeg liker ikke jenter jeg, så fint at det ble en gutt.."
"Du er sånn typisk statusjeger du, som skal ha alt fint og nytt.. Stakkars sønnen min.."

And the list goes ooon!
Den om møkkete hus sa hun samme dagen som vi kom hjem fra føden etter å ha hatt lillegutt 2 netter på nyfødt intensiv der han fikk pustestopp og var DÅRLIG!
Magestrykingen var pga kolikken.. Kommentarene om mat er fordi sønnen min på 4 år er lang og slank, er aktiv, og spiser som en hest + bæsjer 3-4 ganger om dagen!
Det tar ALDRI slutt..

Men .. så en dag sa det PANG! Jeg ba henne rolig og strengt mens tårene trillet og kroppen skalv om å holde alle stygge kommentarer for seg selv, slutte å bry seg og ikke komme til oss før VI inviterte henne igjen. Om hun ikke lot oss få styre vår egen familie, og prøve og feile og være foreldre alene uten hennes innblandelse - så kom hun ALDRI til å se hverken sønnen eller barnebarnet sitt igjen! ALDRI...
Da ble det andre boller.. Hun holder seg til sitt, spør om tillatelse før hun gjør ting og hører på hva jeg sier. Hun stikker til meg en kommentar i ny og ne, men da sier jeg ;
" Nå slutter du../ Nå får du gi deg.. "
Tror hun ble beroliget (faktsik) av å se meg ta kontroll over situasjonen og min egen familie, og at hun så at jeg var "kvinne".. Om dere skjønner! Sambo har også begynt å si fra, strengt, og hun hører.. Så nå har vi bedre forhold enn noen gang, der vi begge prøver vårt beste - og tåler at den andre sier NOK.

Slike ting som dette forsvinner bare ikke.. plutselig en dag ekspolderer det, og det tok nesten 7 år her i gården før jeg åpnet munnen min! Derimot har de siste 3 årene vært fredlige og gode.. Og sønnen min har ett flott forhold til bestemora si [:D]
Ta tyren ved hornene.. foreslå at den gamle sengen kan være hos dem til lillenurket skal sove der. Spør om de vil bidra med noe annet før dere handler inn mer, ofte er det dette som gnager. At det de har ikke er bra nok på en måte..

Ønsker deg LYKKE TIL; og håper at du får en flott graviditet og småbarnstid med svigermor like ved !!

PS! Beklager laaaangt innlegg altså!!

Fikk helt frysninger jeg! Så nedlatende! Så glad på dine vegne at du fikk rydda opp idette, for sånn skal det jo absolutt ikke være!! Godt å høre at det går bedre asså, og at du har samboeren din på din side![:)]

Det årner seg for deg også Myfirst! Og hvis du ikke vil si noe nå så tipper jeg du blir mye sterkere til å sifra når bebisen kommer![:D][:D] Og tenk så heldige dere er som har henne i nærheten slik at dere kan få hjelp (når dere ønsker det seff [;)] ) Og å vokse opp sammen med besteforeldre i nærheten er jo kjempekos!

Masse lykke til til alle dere med umulige svigermødre!! Stå på![:)]

ORIGINAL: Myfirst

ORIGINAL: sicret

uff da.. det må jo være lov å si til henne at det er greit hun har sine meninger og oppfatninger av ting men at det tross alt er deres liv ikke hennes. Minne henne på gjerne at hun sikkert ikke ville likt hvis du gikk inn og pekte ut og sa hvor ting skulle stå og hva hun skulle gjøre med livet sitt. men det er jo en litt delikat sak da.. hadde nok kveet meg til å si det helt til det bare en dag sa nok! Du kan jo legge til at det var en fin tanke at hun hadde spart senga som barna hennes hadde brukt, men at dere har sett dere ut en som passer til den stilen dere vil ha på barnerommet. Dere har jo en fordel med at ringeklokken ikke fungerer helt da.. bare ha døra låst så kan ingen komme inn uanmeldt. Har ikke det samme problemet med svigermor.. selv om hun bor nær er hun veldig var på å ikke forstyrre for ofte, ringer heller i ny og ne for å prate, litt redd for å forstyrre oss i det vi holdet på med.. hehe.. Lykke til uansett.. fortell hvordan det går... [:-]

Hehe, joda, skulle trodd det var en fordel dette med ringeklokka.. Men det er ikke alltid jeg husker å låse døra, da buser hun bare inn.. Jeg kan godt stå i dusjen osv.. er jo ikke alltid det er alt vi vil hun skal se osv da.. Tenker ikke bare på kroppen.. men en gang kom hun inn, da lå det noen regniner fremme på kjøkkenbordet, å de begynnte hun å se på!!!!!!! Jeg bare, øøøøhm, dette er litt privat sa jeg og tok de fra henne. Herregud.. Så om jeg låser døren står hun jo å banker til jeg kommer, hun vet at jeg er hjemme uansett. Må nemmelig gå/kjøre forbi huset hennes om jeg skal bort..

bare legge deg til vanen.. og om hun ikke forstår heng en lapp på døra - IKKE FORSTYRR! heheh.. for alt hun vet kan du har besøk som du vil ha i fred.. men det beste og verste da sikkert hadde vært om hun kom busende inn når dere hadde sengekos - hadde nok satt en stopper for det da tenker jeg! hvis ikke må en bare si det rett fra hjerte -  jeg ønsker at du skal ringe før du kommer bort, fordi det ikke alltid passer at du komme i hurten og sturten. Vennligst ikke les våre private brev eller regninger fordi det ikke angår deg takk!

Back
Topp