Svigermor allergisk

Stjerne89

Flørter med forumet
Kanskje et dumt spørsmål her inne men må bare vite om det er jeg som er helt på jordet..

Jeg har alltid hatt dyr fra jeg var liten, men tiden jeg har bodd helt alene med sønnen min har jeg ikke hatt dyr da jeg har hatt nok med meg selv og barnet mitt. Jeg har vært sammen med samboeren min i ca et og et halvt år og fikk beskjed om at moren hans ikke tåler dyr så det kan vi ikke ha mens hun lever.

Jeg har veldig veldig lyst på dyr, hund, katt eller kanin (eventuelt papegøye) og har sagt at jeg er villig til å ha en som er allergivennelig. I starten sa han nei fordi hun var allergisk mot hudavfallet og ikke pelsen så det nyttet ikke, men etterhvert fikk jeg han litt på gli med han måtte bare sjekke med moren hans først(redd for at hun nektet å komme på besøk.

MEN… Så ble jeg gravid… Da synes han det ble for mye med hund i tillegg.. Kan forstå det, men sa at jeg da vil ha katt eller kanin. Jeg vil at sønnen min skal ha kjæledyr da jeg har mange goder minner med det fra barndommen min. Vet at samboerens barn også har veldig lyst på kjæledyr.

Moren hans er ganske syk og går sjeldent ut av døra. Hun er på besøk her maks en gang hver 2-3 mnd.

Hva tenker dere??? Er jeg en forferdelig person som ikke tar hensyn til noen andre enn meg selv? (samboerens ord i en krangel vi hadde om dette her om dagen… )

Er hans mor alvorlig syk? I såfall synes jeg det er på sin plass å tilrettelegge for henne så lenge hun lever. Er det en mindre alvorlig sykdom skulle der vel gå greit å ha kjeledyret et annet sted og rengjøre skikkelig før hun kommer. Kommer jo helt an på situasjonen, men virker jo på din partner som at det er svært viktig for ham inntilvidere. Og at han syns det er helt greit ved en senere anledning. :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Hun har kols og beinskjørhet. Veldig svak. Men hun er litt vanskelig. Sist gang vi var på besøk der kranglet hun og svigerfar og han har fortalt samboeren i ettertid at det er fordi hun låser seg inne og aldri blir med ut. De kommer ikke i bursdagselskaper osv fordi hun "ikke vil møte nye mennesker".

Liker henne veldig godt, men for alt man vet så lever hun i 10-15 år til. Dvs at sønnen min aldri får oppleve å ha kjæledyr. Altså jeg får jo ikke gjort så mye så lenge samboeren sier nei, men klarer ikke å slutte å krangle med han om det fordi jeg så gjerne vil ha et dyr… Innimellom drar jeg innom en dyrebutikk bare får å titte på de søte dyrene… Men det er jo bare pining.. Hehe

Altså alle som er allergiske mot dyr er allergiske mot hudavfallet og ikke selve pelsen, det er fettet i huden som gjør det store utslaget, og derfor ofte korthårete hunderaser som er værst. Om hun er der 3-4 ganger i året og du skaffer deg noe som er allergivennlig så kan hun da virkelig ikke si noe på det. Allergi er en ting, fobi er noe annet...

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Sniker * hvorfor skal der la vær å skaffe dyr fordi svigermor ikke tåler??? Dere kan vel reise på besøk til henne? Jeg er også allergisk, men tåler allergi vennlige bare være nøye på å bade de engang i uka. Men er det da rett at jeg skal be mamma og de om å avlive sine dyr fordi jeg er allergisk? Nei skifter tøy og dusjer når jeg kommer hjem
Eller så setter vi oss ute... Kan ikke ta hensyn til alt og alle..

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app

Jeg har allergi mot katt og hund, men ikke i en alvorlig grad(heldigvis!)
Selv har jeg to katter, den ene innekatt og den andre utekatt(kommer inn når hun selv vil ja). Mamma har katt som jeg blir veldig tett/forkjøla av og veldig kløende øyne! Svigermor har en liten hund, som jeg også reagerer på..
Men jeg har aldri i mitt liv hatt hjerte til å be dem kvitte seg med dyrene, så jeg kan besøke dem av og til.. jeg biter sammen tenna og drar på besøk :) jeg vet hvor mye glede de har av dyrene, så jeg bryr meg ikke om jeg blir dårlig en gang i blandt :)

Sent from my GT-N7100 using BV Forum mobile app

Takk for svar:) får vel bare se an hvordan det går fremover:)

Sent from my HTC One S using BV Forum mobile app

Syns ikke at hun da er syk nok til at jeg ville si at det står i veien for å skaffe dere en hund.
Tenkte mer på om hun hadde uhelbredelig kreft eller lignende og at imunforsvaret er dårlig grunnet dette.

Det finnes jo mange typer hunder som ikke er så ille. Fettern min har en type puddel, den reagerer ikke min hyperallergiske mann på. :) Så det bør være håp :P

Helt enig. Hvis du skal leve ditt liv med hensyn til alle andre, blir d ikke lenger DITT liv.

Nå har du sådd et frø i din mans hode, og han er sikkert litt enig. La d frøet ligge å få gro. Så når neste barn har kommet og er stort nok, kan du ta opp tråden igjen.
Da har underbevisstheten hans hatt tid til å tenke og du kan si at det er no du vil snakke med han om som er viktig for deg. Så kommer du inn på dette m dyr og har noen allergivennlige forslag.

Lykke til!;)

Bichon havanies er en allergivennlig fin liten kosehund ;)

Sent from my LT26i using BV Forum mobile app

Synes jo det blir litt mye med en hund nå i forhold til at vi annenhver uke kommer til å ha 4 barn. Skal jo ha tid til treninger og barnas aktiviteter osv, men tenkte mer at vi kunne overasket barna med en kanin eller noe som kan tusle litt rundt her... Den hadde ihvertfall fått nok kos av disse barna. Vi var på sommerferie i lalandia med masse aktiviteter som bading, hoppeloppeland osv. Men mest mas etter å gå inn til geitene. Søte små babygeiter som kom å la seg på fanget:)

Sent from my HTC One S using BV Forum mobile app

Hva med marsvin? De etterlater vel ikke så mye allergener?
Er jo stort sett i bur, så er ihvertfall lettere å holde kontroll på allergenene :)

Sent from my GT-N7100 using BV Forum mobile app

Jeg har hund og hadde 2 hunder når jeg ble sammen med min samboer. Han og hans familie var ikke vandt med hund. Det har vært en prøvelse til tider men nå går alt strålende. Nå har jeg bare 1 hund men vi har 2 katter også. Hans familie er vandt med katt men hans mor lot være å få ny katt da den gamle døde pga. et av barnebarna var alergiske. Min samboer hadde katt når vi ble sammen. Nå har vi skaffet oss en katt til, en langhåret denne gangen og det er ikke å legge skjul på at en av hans venner reagerer mye mer etter den siste katten kom i hus og at gutten som han er onkel til reagerer nå som vi har hund og 2 katter(ikke raagert noe særlig før når han var på besøk med bare 1 katt). For oss og de er ikke dette et problem, bare en utfording som må løses. Guttungen får en zyrtec før han kommer og det gjør at han lett kan komme ene dagen og overnatt her til dagen etterpå. Kompiser til samboer reagerer ikke så kraftig og vi hiver ut kattene før han kommer for det er kun de han reagerer på.

Så for min del så er familie som er alergisk ikke noe jeg tar hensyn til på det viset. Ja huset er somregel alltid veldig rent osv. Vi prøver å holde dyrene ute av sofa ol. Det er lett med en hund men vanskeligere med kattene. Vet vi at de kommer på besøk(særlig onkelungen som er så alergisk) så passer vi på at det er støvsugt ol. dagen før helst.

Hehe. Trodde du mente at du var allergisk mot svigermoren din når jeg så overskriften :D;)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Jeg har Hund, 2 katter og hadde lyst på en kanin. Nå vil det si jeg har enda lyst på en kanin men med tanke på babyen så droppet jeg det. En kanin er mye mer krevende enn en katt feks. Det må skiftes i buret ol. Katten må ha påfyll i matskålen og vannskålen, slippes ut og inn når det vil og det sosiale kan vi ta oss av på sofanen. Katten kommer når det vil ha kos og katten får kos når den er i nærheten av oss. Veldig praktisk og greit hvis du frykter at det blir for mye arbeid :) vi har et pent og godt klorestativ til kattene, noen leker og en hule de kan sove i. Stort sette underholde de seg selv og skal vi underholde de så krever det lite energi og tid. Det med kos kommer av seg selv når du har barn tror jeg. Det ser vi i hvert fall når vi har barna til svigersøster på besøk. De sitter i sofanen og ser på tv og klapper katten automatisk :) Men husk å kastere katten uansett kjønn for det gjør at du får en mer hjemmekjær og familiekjær katt og slitter et vanvittig arbeid med kattunger :)

Back
Topp