Svigermonster!

• Trådstarter Trådstarter Moderator Camilla
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Camilla

Guest
Mange kvinner har et anstrengt forhold til sin svigermor, spesielt etter at de får barn.
Hvordan er ditt forhold til din svigermor? Blander hun seg mye inn i hva du velger å gjøre/ikke gjøre med ditt barn?

Føler det går greit, men til tider har hun mange tanker om hva som skal gjøres, planlegger ting som vi skal ha å legger seg inn i slikt. Mener småen er ltt bortskjemt. Småen har en tendens til å gråte litt oftere når vi er på besøk hos andre..

har ingen problemer med min svigermor. er en kjempe dame som stiller opp når det trengs :)
stikker heller ikke nesen sin oppi ting hun ikke har noe med

Er litt anstrengt, virker som om hun ikke helt forstår. Vi kan lavær å høre fra henne på flere uker, så kan hun plutselig si at hun ikke føler seg så inkludert. Mener at det ikke er vi som må ta kontakt hele tiden når vi er opptatt med en baby, skole og jobb i en liten by med nærmeste familie 4 timer unna og null hjelp. Pluss jeg har hørt henne si til andre at vi hadde henne FOR mye opp i armene når hun var mindre, det synes jeg ikke noe om..

Er litt anstrengt, virker som om hun ikke helt forstår. Vi kan lavær å høre fra henne på flere uker, så kan hun plutselig si at hun ikke føler seg så inkludert. Mener at det ikke er vi som må ta kontakt hele tiden når vi er opptatt med en baby, skole og jobb i en liten by med nærmeste familie 4 timer unna og null hjelp. Pluss jeg har hørt henne si til andre at vi hadde henne FOR mye opp i armene når hun var mindre, det synes jeg ikke noe om..
Det syntes de her og at vi bærer han alt for mye. At hn er bortskjemt. Syntes ikke han er bortskjemt fordi om..

Hun er en veldig fin dame på sin måte.. De blanda seg oppi med første mann denne ganga har de ikke gjort det ;) og om det er noe jatter jeg bare med .. er veldig konflikt sky så
Bedre og holde roen :)

Min svigermor kan også være vanskelig. Hører aldri etter og kjører bare sitt eget løp uansett hva vi sier. Må være veldig tydelig for at hun skal følge våre regler i vårt hus. Heldigvis bor hun et godt stykke unna, så det fungerer greit i små doser ;)

Spør meg heller om mitt forhold til mamma! Her er svigermor super <3

Forholdet med svigermor går litt som en berg og dalbane. Akkurat nå er vi inne i en god periode:)

Føler min mor bryr seg mer om barna enn svigermor, derfor blir det til at jeg ofte spør mamma om hjelp å ikke svigermor. De bor begge 4 timer fra oss. Så vi er ikke bortskjemt ved å ha ofte bv. Kunne ønske svigermor involverte seg litt mer.

Her kommer svigermor med masse velmenende råd fra før krigen om at han blir bortskjemt av for mye kroppskontakt og at lungene hans utvikles ved å la han gråte... Teller til ti inni meg når vi er der og lar frustrasjonen min gå utover mannen i bilen på vei hjem;-)

Back
Topp