Svigermonster!

M

Moderator Heidi

Guest
  • Mange kvinner har et anstrengt forhold til sin svigermor, spesielt etter at de får barn.
    Hvordan er ditt forhold til din svigermor? Blander hun seg mye inn i hvordan du oppdrar ditt barn?
 
Ser hun ikke så ofte siden hun er innlagt på sykehus og gubben er på sjøen for tiden :p Helt ok forhold :)
 
Har et veldig fint forhold. Hun bor faktisk hos oss akkurat nå. Flytta inn i april, og skal være her til rundt mai 2016.
Hun er et fantastisk menneske!
 
Jeg er heldig og har ett godt forhold med begge mine 2 svigermødre (sambo har skilte foreldre med nye fruer). Jeg respekterer dem og de respekterer meg og vi har det veldig hyggelig sammen. Enkelte "gode" råd får jeg jo innimellom, men det hører med ;) sånne råd får jeg fra min mor også :p
 
Har et greit forhold til henne, men hun kommer med en del velmenende råd og kommentarer som jeg kjenner går meg på nervene. Blant annet at jeg aldri kler henne nok og i begynnelsen maste hun også om alt jeg måtte passe meg for å spise når jeg ammet, og det var ikke rent lite!!! o_O
Har gitt streng beskjed til mannen min om at hvis/når hun kommer med enkelte kommentarer når han er tilstede så skal han si ifra. Min mor har også kommet med en del råd og kommentarer, men det er lettere for meg å si ifra til henne ;)
 
Har egentlig en fantastisk svigermor. Hun blander seg lite i oppdragelsen, men er en kløpper på å gi oss dårlig samvittighet av typen "kommer dere ikke på besøk snart? Han er jo voksen før jeg får se ham igjen"... og sliter med å holde seg utenfor planlegging av f.eks navnefest. Ellers er hun gull verdt!
 
Har et godt forhold til min svigermor. Men både hun og min familie bor veldig langt unna, så ser ikke noen av de så ofte. Men hun kan også komme med ganske mye råd og kan ta lett over styringen når det kommer til enkelte ting. Hun mener det jo bare godt da :)
 
Kan ikke skrive så mye om henne på åpent forum. Litt spesielle tilstander, men har godt forhold i grunn
 
Hun er helt topp :) er kjempe glad i henne. Hun har til nå bare vært hjelpsom å full av gode råd når jeg har bedt om det :D
 
Har verdens koseligste svigermor. Hun blander seg absolutt ikke inn og kritiserer aldri. Bare veldig omsorgsfull, varm og god. Stiller opp om vi trenger henne. Flink med dattera vår. Snill og god dame <3

Så glad i henne! :)
 
Jeg har dessverre ingen svigermor da hun gikk bort en del år før jeg og mannen møttes.
Selv om jeg aldri har møtt henne og mannen sier at hun hadde vært ei sånn som hadde blandet seg inn i alt, og var veldig streng og bestemt (hun var Filippinsk og hadde sin måte og gjøre ting på og oppdra barn på), skulle jeg ønske hun var her. Selv om hun var streng var hun nok ei fantastisk dame. Det er både manmen og hans 3 søsken ett bevis på.
Hadde glatt "tatt imot" råd og tips jeg ikke var enig i, mot at barna hadde en farmor.
Har en svigerfar da. Han bor 60 mil unna så ses ikke så ofte, men han er en fantastisk flott mann. Snill som dagen er lang som sin sønn.
 
Back
Topp